AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #21 Skrevet 29. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har adhd men blir ikke sint når jeg drikker, jeg blir glad og veldig hyper. Kjenner andre med adhd som ikke blir sint av alkohol, og noen med adhd som kan bli det. Men jeg har møtt flere uten adhd som blir sint på fylla. Anonymkode: 132cb...9bd Det er bare om jeg har fått i meg sprit, altså ikke en eller 2 drinker, men liksom drukket meg full på sprit at jeg blir sint, men ikke i den grad at jeg ødlegger ting eller er voldlig, jeg bare blir verbalt stygg og kan finne på å si at jeg skal ta livet mitt og rømmer avsted.. ordentlig drama queen og skriker og griner og skjeller ut. Aldri blitt sinna på øl, cider osv. Da blir jeg bare sånn ekstremt hyper, sitter ikke i ro, danser, sier masse kleine ting og blir veldig glad og det er UMULIG å terge meg. Folk kan si hva de vil uten at jeg blir sinna, men hadde jeg vært edru hadde jeg nok reagert på det. Kontrollen et borte uansett alkoholtype, har ingen grenser for hva jeg kan lire av meg av private ting jeg helst ikke vil si, blir sexuelt uttagerende, altså hooker så fort jeg får sjansen, blir med alt mulig hjem, stripper.... ja u name it. Sikkert noe mange gjør uansett diagnose eller ikke, men jeg reagerer med så sterk angst i ettertid.. den kan vare i mange uker og disse scenarioene går på repeat i hodet mitt. Anonymkode: 5b4c9...7b6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #22 Skrevet 29. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det på samme måte som deg. Har aldri fått fastslått en diagnose, men det er ikke til å skyve under en stol. Alle har fortalt meg det i alle år. Når jeg drikker kan det gå bra om jeg holder meg til øl, problemet er at jeg fort kan gå over til sprit når jeg allerede er i form. Jeg blir mildt sagt sinnsyk. Har våknet opp i alt fra fyllearresten til en husvogn i New Orleans 😬 Det har ofte oppstått konflikter i forbindelse med alkoholinntak. Blacker fort ut også. Folk sier jeg får to personligheter av alkohol. Det kan jo gå bra også, men det er såpass sjeldent at jeg har lært meg å begrense meg til maks 4-5 øl om jeg skal få noe positivt utbytte av alkohol/fest. Har aldri tenkt over at det har noe med ADHD å gjøre.. Men sliter man med impulskontroll fra før blir den jo neppe mer kontrollerbar etter alkoholinntak. Da-ah 🖐🏼 Alkohol fucker med hodet ditt, som typ allerede går konstant på høygir. Det oppstår rett og slett en kortslutning.. Anonymkode: 449f1...6dc Ja det er det at når jeg drikker øl, så blir det fort en tequila og noen drinker for da tenker jeg " SHAMMA DET, SHKÅL" alt av bekymringer blir borte og jeg glemmer alt av hvordan dette kicker meg i ræva dagen etter. Blir jo ille nok av bare for mye øl. Blacker også fort ut... har mange sorte hull i hukommelsen bare etter en sixpack. Ja det føles ut som om hodet mitt kortslutter her å. Kan begynne å juge om hva jeg er og gir ut nummeret mitt til folk så de kan ringe meg om de lurer på noe ang visse temaer jeg ikke egentlig har peiling på. Blir som om jeg skulle ha tatt 1000 gram med kokain, forferdelig høy på meg selv og tror jeg er verdensmester i alt.. juger ikke heller, for der og da tror jeg virkelig på det. Et mange ganget jeg har lurt på om jeg har blitt dopa ned, fordi det som har skjedd i hodet mitt ikke har samsvart med mengden alkohol. Anonymkode: 5b4c9...7b6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #23 Skrevet 29. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det at når jeg drikker øl, så blir det fort en tequila og noen drinker for da tenker jeg " SHAMMA DET, SHKÅL" alt av bekymringer blir borte og jeg glemmer alt av hvordan dette kicker meg i ræva dagen etter. Blir jo ille nok av bare for mye øl. Blacker også fort ut... har mange sorte hull i hukommelsen bare etter en sixpack. Ja det føles ut som om hodet mitt kortslutter her å. Kan begynne å juge om hva jeg er og gir ut nummeret mitt til folk så de kan ringe meg om de lurer på noe ang visse temaer jeg ikke egentlig har peiling på. Blir som om jeg skulle ha tatt 1000 gram med kokain, forferdelig høy på meg selv og tror jeg er verdensmester i alt.. juger ikke heller, for der og da tror jeg virkelig på det. Et mange ganget jeg har lurt på om jeg har blitt dopa ned, fordi det som har skjedd i hodet mitt ikke har samsvart med mengden alkohol. Anonymkode: 5b4c9...7b6 Haha, I feel you. Når man blacker ut så blir det som når man hogger hodet av en kylling, kroppen løper rundt men hodet har falt av. Skulle ønske jeg bare kastet opp og sovnet som andre folk. Jeg blir også lystløgner 😂 Og kan finne noe som fascinerer meg ved de mest merkelige kreaturer og invitere meg hjem til dem for å «se på frimerkesamlingen». Jeg er alt fra Olga som kjører buss til vanlig, har reist rundt med et sirkus og fant min lesbiske side da jeg traff en dverg med verdens reneste hjerte jeg falt for og jeg har egentlig urdu som morsmål. - Til å diskutere emner jeg har 0 peiling på, bare in for the kill. «Ga noen meg roofies i går? Er jeg helt pasient eller har dette en naturlig forklaring?» Dette spørsmålet ditt angående ADHD og alkohol må forskes mer på 🤔 Anonymkode: 449f1...6dc
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #24 Skrevet 29. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, I feel you. Når man blacker ut så blir det som når man hogger hodet av en kylling, kroppen løper rundt men hodet har falt av. Skulle ønske jeg bare kastet opp og sovnet som andre folk. Jeg blir også lystløgner 😂 Og kan finne noe som fascinerer meg ved de mest merkelige kreaturer og invitere meg hjem til dem for å «se på frimerkesamlingen». Jeg er alt fra Olga som kjører buss til vanlig, har reist rundt med et sirkus og fant min lesbiske side da jeg traff en dverg med verdens reneste hjerte jeg falt for og jeg har egentlig urdu som morsmål. - Til å diskutere emner jeg har 0 peiling på, bare in for the kill. «Ga noen meg roofies i går? Er jeg helt pasient eller har dette en naturlig forklaring?» Dette spørsmålet ditt angående ADHD og alkohol må forskes mer på 🤔 Anonymkode: 449f1...6dc Haha jeg dør. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som blir psykriatrisk pasient ved relativt små mengder alkohol. Hadde vært spennende å dra på fylla med deg 🙈 har ingen venner som blor sånn, de oppfører seg relativt eksemplarisk uansett om de har drukket dobbelt så mye som meg, så jeg føler meg jo totalt hjerneskadet. Forferdelig flaut, men de får noe å le av. De vet jo at jeg ikke er gæærn, men hva folk som ikke kjenner meg tror om meg vil jeg ikke vite 🙃😭 Anonymkode: 5b4c9...7b6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #25 Skrevet 29. februar 2020 Ritalin og alkohol bør ikke kombineres https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/3-12052 https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/6-8626 https://www.healthline.com/health/adhd/ritalin-and-alcohol Anonymkode: 900ad...8f1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #26 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har tatt medisinen min (Ritalin) med alkohol mange ganger, har gått helt fint for meg, har mye mer kontroll når jeg kombinerer enn når jeg kun drikker Anonymkode: 132cb...9bd
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #27 Skrevet 29. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt medisinen min (Ritalin) med alkohol mange ganger, har gått helt fint for meg, har mye mer kontroll når jeg kombinerer enn når jeg kun drikker Anonymkode: 132cb...9bd Okey! Så du får faktisk bedre kontroll når du drikker med medisiner? Interessant. Anonymkode: 5b4c9...7b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå