Gå til innhold

Hvilke middagsretter er ok å lage opp og fryse ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt frys og har lyst å lage opp litt middager så vi slipper bruke tid på det i hverdagen. Tenker også det er mer økonomisk siden vi kan lage opp i passe porsjoner. 

Er kun meg og samboer. 

Hvilke retter kan vi lage og fryse ned? Noen av rettene kan gjerne inneholde noen av de samme ingrediensene slik at vi ikke må handle ørten forskjellige ingredienser.

Anonymkode: 9c99a...644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid supper i fryseren. Bruker mye grønnsaker og kjøtt/kjøttboller i dem. Lasagne er også helt ok å fryse ned, og lapskaus har jeg som regel også. Bare å kjøpe inn grønnsaker og kjøtt(deig), så lager dere både supper og lapskaus. Går sikkert an å lage noen paier med det samme på. Saus går fint an å fryse, og også hjemmelagede kjøtt,og fiskekaker. Frys grønnsaker igjen. Så kan dere lage potetmos som tilbehør hvis dere må spare tid. 

Altså kjøtt/ kjøttdeig og masse grønnsaker. Det får du lagd mye av. Til suppe bruker jeg flatbrød eller også ofte scones. Superlett å lage og metter bra. Ha mye ost og litt paprikapulver i dem. Da smaker de best syns jeg. Helt ypperlige å fryse. 

• Liker 1
Skrevet

Alt av gratenger. Moussaka, Lasagne (gjerne vegetar), blomkål/brokkoli, med mer

Purésupper. Søtpotetsuppe, gulrotsuppe, potet- og purreløksuppe, blomkålsuppe, tomatsuppe... Så kan man bare ha litt fisk oppi, bacon, krutonger, eller egg. 

Gryteretter. Chili con/sin carne, currygryter, kjøttgryter med rotgrønnsaker. 

Paier. 

Av supper lager jeg en stor porsjon, og fryser i 4-6 enkeltporsjoner. Lager typisk dobbelt porsjon med gryterett som fryses i to porsjoner. Mens former for paier og gratenger holder til en middag + en lunsj når vi tar det opp. Disse rettene planlegges inn de dagene jeg vet det er lite tid til middag. 

Anonymkode: 2a46d...f2b

• Liker 2
Skrevet

Jeg lager lite for fryseren, unntatt chili, gressløk og lignende krydder jeg har ferskt i hsge/kjøkken. 

Derimot handler jeg mye Findus frossen fiskeprodukter på salg.  I dag 30% på Meny. Handlet masse forskjellig, det er gull!

Anonymkode: 952b3...d0d

Skrevet

Linsesuppe, suppelapskaus, vanlig lapskaus, fiskegrateng, innbakt pizza, ulike gryter

Skrevet

Finnbiff, lapskaus

Anonymkode: 543d9...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...