Gå til innhold

Vanskelig situasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når barna ikke hører, skriker og roter, så kan mannen min heve stemmen sin (nesten som skrik) og vise sinnet. Barna Ignorer han og fortsetter å rote. Da klapser han en av de som ikke stopper. 
Jeg har snakket med han flere ganger at han ikke får lov til å gjøre det, og må holde seg rolig. Men så blir han sur på meg også, og sier at man må sette grenser når de ikke hører,  det blir stor diskusjon av det.

Jeg vet at dette er ikke riktig, og sånn vil jeg ikke ha det. Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: da6f6...666

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor klem til barna og til deg💜

Her må du stå opp for barna dine fort som fy! Det din mann bedriver kalles oppdragervold og vil med sikkerhet skade barna dine på sikt..... Du skal i morgen den dag fortelle din mann at volden stopper nå, du skal samtidig ha undersøkt hvilke muligheter Familievernkontoret har for foreldreveiledning for denne mannen trenger tydeligvis redskaper for å håndtere sin rolle.... Hans vilje til å søke hjelp må være et ultimatum for at du ikke tar med deg barna og drar!

Et barn tåler dette utvendig, men ikke inni seg💔

• Liker 10
Skrevet

Ringe barnevernet. Søk hjelp. 

Anonymkode: 25f1a...1ac

• Liker 2
Skrevet

Ring BV

Anonymkode: cff2c...a37

• Liker 1
Skrevet

Det er ditt ansvar å forhindre at barna blir utsatt for vold! At du lar dette skje gang på gang er omsorgssvikt! Hadde du vært glad i barna dine så hadde du flyttet ut umiddelbart etter første gang far utsatte barna for vold!!

• Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Når barna ikke hører, skriker og roter, så kan mannen min heve stemmen sin (nesten som skrik) og vise sinnet. Barna Ignorer han og fortsetter å rote. Da klapser han en av de som ikke stopper. 
Jeg har snakket med han flere ganger at han ikke får lov til å gjøre det, og må holde seg rolig. Men så blir han sur på meg også, og sier at man må sette grenser når de ikke hører,  det blir stor diskusjon av det.

Jeg vet at dette er ikke riktig, og sånn vil jeg ikke ha det. Hva burde jeg gjøre?

Her må du rett og slett sette hardt mot hardt! Du kan ikke la barna dine bli slått av pappaen sin, så enkelt er det. 

Slår han deg også? Klart man skal sette grenser som foreldre, men det gjøres uten vold! Du anmelder ham hvis dette skjer igjen og det må du fortelle til ham i klartekst! En gang til, og du tar med deg barna vekk og han blir anmeldt. Det er forbudt å slå barna sine! 

"Foreldre har ikke lov til å slå sine barn. Dette følger følger av barneloven § 30 tredje ledd som lyder slik: ”Barnet må ikkje bli utsett for vald eller på anna vis bli handsama slik at den fysiske eller psykiske helsa blir utsett for skade eller fare."

Skrevet

Gi ham kunnskap om oppdragelse og vold, flust av artikler og bøker han bare må lese seg opp på. ;)

Anonymkode: eb4d1...5b8

Skrevet

Du er medskyldig om du lar dette skje. Kontakt barnevernet. Evt helsestasjonen først om du synes det er skummelt.

Anonymkode: 7114c...fd6

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi ham kunnskap om oppdragelse og vold, flust av artikler og bøker han bare må lese seg opp på. ;)

Anonymkode: eb4d1...5b8

Det er akkurat det jeg skal gjøre :) Takk. 
Er helt sjokkert av enkelte her som har skrevet at jeg skal anmelde mannen min! Så hjerteløse mennesker har blitt. 

• Liker 1
Skrevet

Ts, ta kontakt med kommunen og be om hjelp. Feks PMTO kurs hvis det finnes enda. 

Det er tøft å være forelder noe ting ikke fungerer, og det som fungerer for noen funker ikke hos andre. Noen barn er spesielt sårbare, aggressive eller har andre sider som gjør det utfordrende å være forelder, spesielt hvis foreldrene strever selv på samme tid. 

Barn som blir slått, snakket nedlatende til eller på andre måter blir skremt av omsorgsperson kan utvikle alvorlige tilknytningsvansker. Noen barn tåler mye, og noen tåler lite, men det er alltid de voksnes ansvar. Dere må få hjelp.

Skrevet

Du kan jo låne en bok om PMTO feks, det går ut på å bli bevisst veldig enkle ting som gjør hverdagen mye lettere.

https://www.pmto.no/

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, oppfordring til brudd på norsk lov, avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det jeg skal gjøre :) Takk. 
Er helt sjokkert av enkelte her som har skrevet at jeg skal anmelde mannen min! Så hjerteløse mennesker har blitt. 

Å anmelde en person som er voldelig mot barn er det eneste riktige å gjøre! Itellegg til å kontakte BV. At du ikke ser dette selv er skremmende!

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Eediyat skrev:

Det var da voldsomt så mye meninger jeg ble tildelt? Jeg skrev da aldri at det er greit å fike til barn? Jeg ville aldri lagt en hånd på et barn, men det er da vel dramatisk å koble inn Barnevernet fordi far irettesetter et ulydig barn? 

Hvis dere leser hva jeg skrev så påpeker jeg at barneoppdragelsen kanskje hadde feilet FØR far tok tak i ungen, og at derfor mor ikke er så uskyldig selv? Det er da ingen her som engang har tenkt i de baner at mor ha sviktet selv, og sett fra utsiden så virker det jo som det bare er far som prøver å sette grenser? Hvor er hylekoret når mor kommer til kort? Burde ikke hun også bli meldt til barnevernet for å ikke være en god nok mor, siden unga er ukontrollerbare? Eller er det bare menn som er problemet? 

Her på kg er barnevernet svaret på alt og alt tolkes som omsorgssvikt. Synes du skal ta pro-bv svarene med en klype salt :) 

Anonymkode: 3f92d...9c1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her på kg er barnevernet svaret på alt og alt tolkes som omsorgssvikt. Synes du skal ta pro-bv svarene med en klype salt :) 

Anonymkode: 3f92d...9c1

Ja lykken er alle de perfekte mødrene her inne som kan guide og lede oss andre. Ikke rart at BV og politi er overbelastet når folk starter sak fordi far tok tak i ungen sin. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Eediyat skrev:

Ja lykken er alle de perfekte mødrene her inne som kan guide og lede oss andre. Ikke rart at BV og politi er overbelastet når folk starter sak fordi far tok tak i ungen sin. 

Selvsagt må mor gripe inn når faren slår barna!! Trenk så livredd ungene må være som må bo med en sånn far og med en mor som lar det skje! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må mor gripe inn når faren slår barna!! Trenk så livredd ungene må være som må bo med en sånn far og med en mor som lar det skje! 

Nå vet ikke vi hva som skjedde, men jeg ser for meg en ørefik. Dere får det til å høres ut som han satt oppå ungen og banka livskiten ut av han? På en daglig basis? Hadde vært interessant om TS kom med litt mer info? 

Skrevet

Virker ikke som om du tar det så veldig alvorlig at mannen din slår barna dine. Sykt. Da er du faktisk like ille som han 

Anonymkode: 02203...9b8

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Eediyat skrev:

Nå vet ikke vi hva som skjedde, men jeg ser for meg en ørefik. Dere får det til å høres ut som han satt oppå ungen og banka livskiten ut av han? På en daglig basis? Hadde vært interessant om TS kom med litt mer info? 

Hun skriver klapser til barna,altså slår barna. Det er veldig alvorlig å det er skremmende at han TS ikke ser hvor ille det er!

• Liker 1
Skrevet

Krisesenter. Du bør ta barna vekk fra den mannen i går!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...