Gå til innhold

Hvit tekst på svart/mørk bakrunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget at jeg noen ganger nå syns det har vært skikkelig ubehagelig å lese lys tekst på mørk bakgrunn. Etter et avsnitt, blir øynene helt rare, litt som når man blir tatt bilde av og blitzen henger igjen på netthinnen. Jeg klarer ikke lese videre på en stund, ikke svart tekst på hvit bakgrunn en gang. . Har ikke lagt merke til dette tidligere, veldig ubehagelig når man ikke aner hvorfor. Flere som opplever dette? 

Anonymkode: fe0b0...538

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei😊 Ser dette er en gammel tråd, men svarer likevel. Jeg googlet nettopp dette problemet, og fant denne tråden. Ja, dette problemet har jeg også, veldig irriterende! Det skal ikke mange sekunders lesing til av lys tekst på mørk bakgrunn, før alt blir utydelig. Hvis jeg ser rett på en lys bakgrunn med en gang, henger bildet fra teksten igjen på netthinnen og skaper et bilde av lyse og mørke vannrette linjer. Dette henger igjen en stund, før det forsvinner. Lurer på hva dette skyldes? Spurte en optiker en gang, men fikk så utydelig svar, bare at dette opplever optikeren også, det er visst ganske vanlig..? Det er først de senere årene jeg har opplevd dette.

Er dette noe som kan forverres over tid? Er det noe man kan gjøre med det? Vil gjerne høre om flere opplever dette😊

AnonymBruker
Skrevet

Haha, nå ser jeg på den anonyme koden at jeg faktisk svarte meg selv i denne gamle tråden to år tilbake i tid😆😅 Husker ikke at jeg opprettet denne tråden😂 Men håper selvsagt på svar likevel, så del gjerne lignende erfaringer, og evt årsaker om dere har fått svar på dette😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Haha, nå ser jeg på den anonyme koden at jeg faktisk svarte meg selv i denne gamle tråden to år tilbake i tid😆😅 Husker ikke at jeg opprettet denne tråden😂 Men håper selvsagt på svar likevel, så del gjerne lignende erfaringer, og evt årsaker om dere har fått svar på dette😊

Haha, herlig 😅

Håper noen kan svare deg på det du lurer på 🥰

Anonymkode: f62d5...ebe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 8.11):

Haha, herlig 😅

Håper noen kan svare deg på det du lurer på 🥰

Anonymkode: f62d5...ebe

Ser ikke sånn ut, blir en samtale med meg selv, dette her😅 Er det virkelig ingen her som har dette problemet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ikke sånn ut, blir en samtale med meg selv, dette her😅 Er det virkelig ingen her som har dette problemet?

Jeg hadde det, var umulig å lese. Har motsatt problem nå 😅

Anonymkode: 0c71d...caf

• 2 år senere...
Skrevet

jeg har også dette problemet. men har ikke funnet noen løsning på dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...