Gå til innhold

Deprimert søster, og hun forteller ikke hva som er galt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøsteren min er jævlig deprimert. Hun spiser faen ikke noe mat, og hun kaster no jævlig opp. Hun turte å åpne seg til dels for meg, og hun sier at hun ikke «vet». Men jeg vet at hun vet, fordi ingen går rundt og er redd uten å vite hvorfor. Hun gråt en gang på rommet og skrek så forbanna høyt, hun slo seg selv og ropte og skrek. Hun forteller venninnene sine at hun ikke ønsker å leve mer, og jeg er faen en så forbanna bekymret storesøster. Lillesøsteren min er 16.  Vet ikke hvordan jeg skal snakke med hun, eller skape tillit mellom oss. Hun mener at ingen kan hjelpe hun, og at det hun går gjennom er forbanna stort. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 38ac0...f0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Forstår at du er både redd og bekymret for hun har det tydeligvis veldig vondt og trenger hjelp fort. Har du snakket/ eller kan du snakke med foreldrene deres om dette? 

Anonymkode: dddf2...cea

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lillesøsteren min er jævlig deprimert. Hun spiser faen ikke noe mat, og hun kaster no jævlig opp. Hun turte å åpne seg til dels for meg, og hun sier at hun ikke «vet». Men jeg vet at hun vet, fordi ingen går rundt og er redd uten å vite hvorfor. Hun gråt en gang på rommet og skrek så forbanna høyt, hun slo seg selv og ropte og skrek. Hun forteller venninnene sine at hun ikke ønsker å leve mer, og jeg er faen en så forbanna bekymret storesøster. Lillesøsteren min er 16.  Vet ikke hvordan jeg skal snakke med hun, eller skape tillit mellom oss. Hun mener at ingen kan hjelpe hun, og at det hun går gjennom er forbanna stort. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. 

Helsesøster asp!

Ta vare på deg selv, og spør på helsetjenestens linjer om hvor du skal gå/ hva du kan gjøre.

Det "verste"  som skjer er innleggelse, Det går ikke ut over skole, da lærere jobber både der og i fengsel.

Siden dere er unge; ring;23 32 70 00, også spør om råd, og veien videre. Det er helsenorges tlf.nummer.

Lykke til. Hun er heldig som har deg. Ikke alle har slike søsken ❤️ 

Anonymkode: 710ca...7a3

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsesøster asp!

Ta vare på deg selv, og spør på helsetjenestens linjer om hvor du skal gå/ hva du kan gjøre.

Det "verste"  som skjer er innleggelse, Det går ikke ut over skole, da lærere jobber både der og i fengsel.

Siden dere er unge; ring;23 32 70 00, også spør om råd, og veien videre. Det er helsenorges tlf.nummer.

Lykke til. Hun er heldig som har deg. Ikke alle har slike søsken ❤️ 

Anonymkode: 710ca...7a3

Tuuusen takk!! Føler meg ikke til hjelp i det hele tatt. ❤️🥺

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Forstår at du er både redd og bekymret for hun har det tydeligvis veldig vondt og trenger hjelp fort. Har du snakket/ eller kan du snakke med foreldrene deres om dette? 

Anonymkode: dddf2...cea

Foreldrene mine er ikke så skarpe. De forstår ikke hvordan det er å være ungdom i Norge. Det vet jeg, fordi jeg har vært 16 selv, med to foreldre som ikke forstod meg❤️

Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet at hun vet, fordi ingen går rundt og er redd uten å vite hvorfor.

Er man skikkelig deprimert, kan man være redd og skade seg selv, uten å vite hvorfor. Er derfor det kan være så vanskelig for andre (og seg selv) å forstå hvorfor det føles så jævlig. Fordi det ikke er noen helt spesiell grunn. Men det kan også ha skjedd noe, men det trenger ikke alltid være noe som gjør et menneske deprimert. Det bare er sånn. 

Bare det at du er der for henne, kan være en god trøst ❤️ Men pass på deg selv også, noen ganger trenger man mer hjelp enn det storesøster kan gi og det tror jeg søsteren din trenger nå. 

Skrevet

Det kan godt være hun faktisk ikke vet hva som er galt.

• Liker 1
Skrevet

Mange deprimerte vet ikke hva som er årsaken til at de blir deprimert. Noen kan finne ut av det ved hjelp av spykolog eller annet helsepersonell, men det er mange som aldri finner ut av det. Det er veldig mye ved psykiske lidelser som vi ikke vet.

Men søk for all del hjelp, jo raskere jo bedre. Helsesøster eller fastlegen er naturlig sted å starte.

Anonymkode: 20e69...08d

Skrevet

Ring helsesøsteren på skolen hennes og forklar situasjonen. Du kan ikke fikse dette.

Anonymkode: bd266...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...