AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Man har jo som oftest et valg. Alle disse metoo varslene valgte faktisk å «gjøre det». veldig bra at de sa ifra og sto frem. Modig, men de kunne gjort det før de fikk jobben de ville ha? Anonymkode: dc1bb...e35
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Synd jeg ikke er digg nok til å kunne gjøre det samme Anonymkode: 48375...167 1
herzeleid Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 For å være ærlig synes jeg generelt det høres forferdelig ut å vite at en ikke har fått jobben fordi en var den beste kandidaten men på grunn av andre ting som overhodet ikke er relatert til jobben. I alle fall hvis en har ansvar og folk som stoler på en. Samtidig virker det som det blant skuespillere og artister ofte handler vell så mye om å være den som "apparatet" bygger opp, og om så er tilfelle kan jeg jo forstå at en velger en enkel løsning for å komme dit.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Prostitusjon Anonymkode: 95f11...698 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 Det er ikke mange jeg ser ned på, men akkurat disse ser jeg ned på.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 5 minutter siden, Luna Llena said: Det er ikke mange jeg ser ned på, men akkurat disse ser jeg ned på. Det er jo trist, de kan ikke ha mye selvrespekt. De som gjør det for å klatre bevisst, og bruke det som noe strategisk #metoo greier i etterkant, er også passe psykt. Minner oss om at vi må styrke psykisk helsevern, for det er i psykiatrien de hører hjemme hele gjengen, enten som offer eller psycho. Anonymkode: 95f11...698
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 Har alltid tenkt at det er noen tapere som ikke greier få seg jobben på skikkelig vis, men innerst inne er jeg vel bare misunnelig for at jeg som mann ikke har samme mulighet til å jukse meg til goder her i livet. Anonymkode: 378a0...a68
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Ofte går vel slikt hånd i hånd med at om du ikke gjør det du får beskjed om, så sørger vedkommende for at det blir urimelig vanskelig for deg å få en jobb, også hos andre. Tenk at du har et mål. Et yrke du brenner skikkelig for. Du har jobbet hardt for det i årevis. Også innser du at én person har så mye makt at når vedkommende spør deg, så risikerer du å miste "alle" muligheter for tilsvarende jobb hvis du sier nei. Hvis jeg hadde gått ut av lærerskolen og funnet ut at det eneste som sto mellom meg og det å undervise var å spre bena, så hadde jeg gjort det. Jeg elsker jobben min mer enn den delen av selvrespekten min, og hadde hatt store utfordringer med å la noe slikt være det som skulle hindre meg fra å gjøre det jeg liker best her i verden. Jeg forstår ikke de som føler seg misbrukt av at de "knuller" seg til toppen som en lettvint løsning. Men jeg føler veldig med de som jobber hardt og får beskjed om at uansett hvem de er yrkesmessig, så kan de glemme å jobbe i en gitt bransje hvis de ikke sier ja. Anonymkode: 2082a...8dc 2
Druid Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man har jo som oftest et valg. Alle disse metoo varslene valgte faktisk å «gjøre det». veldig bra at de sa ifra og sto frem. Modig, men de kunne gjort det før de fikk jobben de ville ha? Anonymkode: dc1bb...e35 Hva er det du snakker om? For det første har de fleste Meeto varslerne IKKE "gjordt det". Flere av dem ble voldtatt. Noen av dem følte seg tvunget, for "alle gjør det jo". Hvilket er motivasjonen for flesteparten av overgrepene man ser mot Barnestjerner. Det er faktisk en vesentlig del av diskusjonen : man har i all offentlighet visst at maktmennesker hadde tilgang til kvinner som var villig til å bytte sex; det som kom som overraskelse var at disse personen i tillegg utnyttet posisjonen til å overtale offer som ikke ønsket dette. Vi viste alle at Giske kladdet på alle damer han kom over, han var kjent for det, og det ble spøkt med det i alle hovedstadsavisene når han hadde forsynt seg på Mira Craig, det var ingen som var forberedt på at en mann som unektelig tiltrakk seg frivillige, også kladdet på ufrivillige. Den store fingeren her peker ikke mot Weinstein og Spacey, den peker mot oss som publikum som vitende og med en hvis grad av sjalusi, har akseptert ideen om at mannen med makt profesjonelt har unnskyldning for å "smake på varene". Meetoo er sånn sett vært en dannelsereise for oss som samfunn. Endret 26. februar 2020 av Druid 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 En ting er de som gjør det bevisst, og uten skrupler. En annen ting, og som er det som oftest kommer frem i søkelyset (ref. meetoo osv.), er de som mer eller mindre blir tvunget til det, av en person som utøver sin makt over deg, manipulerer og gir deg en følelse av at du ikke har noe annet valg. Seksuell trakassering er ulovlig, og å skylde på offeret er helt feil, men dessverre altfor vanlig, både for seksuell trakassering, voldtekter osv. Synes AB over her beskriver det godt. I mange land er det vanskelig å få seg jobb, og støtte for arbeidsledige er langt under hva vi kan forvente her hjemme. Når man da får satt inntekten sin på spill, med overhengende fare for å bli svartelistet hos andre firma innenfor samme bransje og dermed gjør det svært vanskelig å få seg ny jobb, sitter man igjen en bunnløs hjelpeløshet. Det er så enkelt å sitte på sin høye hest og si ''det hadde jeg aldri gjort!'' når man ikke har vært i den situasjonen. Å være misunnelig på kvinner for at de liksom har den ''muligheten'' synes jeg rett og slett er skremmende å lese. Jeg tror flertallet av kvinner som har vært i den situasjonen er misunnelig på menn som ikke trenger å ha den ''muligheten'', og som kan jobbe hardt og komme seg oppover systemet uten å måtte møte enten reell seksuell trakassering eller rykter om at man har ligget seg til stillingen sin. Anonymkode: 69911...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 Litt morsom historie fra noen år tilbake : Jeg, leder for ett team i en større IT bedrift pluss min HR-kontakt, sitter med ett kvinnelig intervjuobjekt i et tidlig intervju. Jeg er litt pjusk etter en fest, HR-dama liker meg ikke, og jeg er kjent som gammal gris i organisasjonen. Har lagt opp til 5 intervjuer , ingen utsikter til god dag på jobb. Kvinnen ser helt fantastisk ut på papiret. Vi snakker klikker av samtlige behov, kommer med FOR gode referanser, jobber i konkurrent. ... og WAY over hva jeg har budsjett på. Ser helt normal ut, og har gitt ett godt første inntrykk... hun plasserer seg øverst på shortlist, gjennom første og andre del av intervjuet, men det er den typen kandidater du ikke regner med, for de typisk er der for å geare lønn. Ja, og så er hun min type PEN ! Min kone er ikke happy med en av mine kollegaer allerede; dette er ikke en brannslukker. Så inn i slutten av intervjuet, i en kontekst av utviklingsmuligheter og sånn, så fyrer hun av "Så hva seksuelle tjenester må man utføre med hvem for å forfremmes her?" og det er som du ser ansiktet hennes går i stein. HR- dama blir helt perpleks -skikkelig hjort i bil- lys og jeg ser ett håp og tar en intern seiersdans i hodet mitt. Før Hr-dama kommer ut av transen, fyrer jeg i praksis av noe som dette: "Det vil i praksis være meg. Desverre har hun her (peker på HR dama) lagt inn noen tåpelige krav om "Dokumenterte kriterier", og verken kurset "Utvikling av orale teknikker i forhandlinger " eller "Eksperimentelle horisontale evner" blitt godkjent hos HR til nå. Jeg er derfor redd for at du må fokusere på å slå de du skal jobbe med på faglig nivå. På dette tidspunktet hadde steinansiktet løsnet. HR-dama så ut som hun ville drepe meg. Jeg dro noen videre linjer om selskapets policy på seksuell trakassering og tettheten i arbeidsmiljøet og sånn, en mengde andre pisspreik som svarte på hva hun egentlig spurte om. Mens den ene hjernecella i hodet danset jenka over at jeg hadde muligheten til å hanke inn superkandidat fordi en tulling ikke klarte å være gammal gris på en produktiv måte. Hun ble med meg i 5 år, tok over jobben min, og har hatt en fantastisk utvikling via oss. Anonymkode: 8efe9...50f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 Tror ikke dette er vanlig i Norge? Har aldri hørt om det i hvertfall. Anonymkode: 52e87...9db
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Temmelig patetisk at en del kvinnfolk velger å ligge seg til topps, og så femten år (eller tretti år) seinere, så begynner de å sutre og klage over at de hadde frivillig samleie med noen. Anonymkode: c52b3...849 Har du noen eksempler på det? 🙄 Anonymkode: 52e87...9db 1
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 Jeg synes det er billig og lite proffesjonellt utført av begge parter. Jeg bruker et såpass sterkt ord som prositusjon på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå