Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal starte opp med Gonal-F og Fyremadel. Kan man drikke alkohol i denne perioden? Skal selvfølgelig høre med klinikken, men vil gjerne høre deres erfaringer. 

Anonymkode: 71525...1c4

Skrevet

Nei! Alkohol og røyk har det vært streng beskjed fra riksen om å ikke nyte.

Skjønner ikke hvorfor folk velger å drikke eller røyke under ivf forsøk! 

Anonymkode: 89afc...fcf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke moralisere, hun spør om et helt legitimt spørsmål.

Min klinikk anbefalte å avstå fra alkohol i stimuleringstiden. Grunnen vet jeg ikke helt, men jeg tenker kanskje det kan ha noe med eggkvalitet å gjøre. Så jeg valgte å avstå siden vi bruker mye krefter og penger på dette. Har et ønske om mest mulig vellykket forsøk :) Jeg trapper ned på snus da, og har planer om å kutte det helt ut etter innsett. Lykke til! 🍀

Anonymkode: 98562...60b

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke moralisere, hun spør om et helt legitimt spørsmål.

Min klinikk anbefalte å avstå fra alkohol i stimuleringstiden. Grunnen vet jeg ikke helt, men jeg tenker kanskje det kan ha noe med eggkvalitet å gjøre. Så jeg valgte å avstå siden vi bruker mye krefter og penger på dette. Har et ønske om mest mulig vellykket forsøk :) Jeg trapper ned på snus da, og har planer om å kutte det helt ut etter innsett. Lykke til! 🍀

Anonymkode: 98562...60b

Takk :) Lykke til til deg også! 🤞

Anonymkode: 71525...1c4

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drakk, hadde ikke fått beskjed om noe annet. Hva er problemet? 

Anonymkode: 9ed5c...9b7

Skrevet

Har fått beskjed om å leve som normalt frem til egginnsett, da må man (selvsagt) avstå fra alkohol og nikotin. 

Det du spiser/drikker påvirker ikke eggkvalitet. 

Skrevet

Jeg drakk en og annen øl under stimuleringen, men ikke mer en en enhet  vel og merke. Drakk 3 til 4 glass vin dagen etter egguttak siden det var siste vindu ved ev graviditet . Ble gravid.

Skrevet

Fikk beskjed om at det ikke påvirket noe. Drakk som vanlig frem til innsett. 

Men jeg drikker meg aldri snydens, da. Koser meg med et-par enheter til god mat. Mulig svaret hadde vært et annet om jeg spurte om helgefylla. 

Anonymkode: e3141...57b

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke takker å la være å drikke alkohol under di 2 ukene med hormonstimulering, hvordan i alle dager skal du da takle ett helt svangerskap uten?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke takker å la være å drikke alkohol under di 2 ukene med hormonstimulering, hvordan i alle dager skal du da takle ett helt svangerskap uten?

Det handler da ikke om å takle. 

Jeg hadde taklet å bli veganer om det hadde noe å si til eller fra for å bli gravid den gangen. Jeg hadde om så taklet å leve på havregrøt og suppe i 9 måneder om det var det som skulle til. 

Men om det ikke har noe å si for utfallet, så trenger man jo heller ikke å droppe det? 

• Liker 7
Skrevet

Forøvrig droppet jeg kaffe helt under stimuleringen. Det var vanskelig det! Drikker bare en kopp nå også, men helst grønn te. Iblandt snuser jeg ned i kaffiboksen av ren selvmedlidenhet. Det er vanskeligere å se folk drikke store kaffekopper en pils. Samtidig som jeg har alkoholfri øl i kjøleskapet til helgekos. Men kaffe er uerstattbart :) 

Skrevet
1 minutt siden, Spunkys skrev:

Forøvrig droppet jeg kaffe helt under stimuleringen. Det var vanskelig det! Drikker bare en kopp nå også, men helst grønn te. Iblandt snuser jeg ned i kaffiboksen av ren selvmedlidenhet. Det er vanskeligere å se folk drikke store kaffekopper en pils. Samtidig som jeg har alkoholfri øl i kjøleskapet til helgekos. Men kaffe er uerstattbart :) 

Det trenger du ikke utsette deg for. Koffein har ingen betydning. Men etter innsett bør man følge offentlige krav, om maks 2 kopper. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut tull prat a, har du ikke noe lurt å bidra med, så kanskje du kan oppsøke en annen tråd!!! Skjønner ikke hvorfor det må være "noen" i alle tråder. 

Anonymkode: 7304b...082

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det trenger du ikke utsette deg for. Koffein har ingen betydning. Men etter innsett bør man følge offentlige krav, om maks 2 kopper. 

Now u tell me. Hehe jeg pleide  drikke 5 + kopper hver dag  så måtte på avrusning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...