AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Skal starte opp med Gonal-F og Fyremadel. Kan man drikke alkohol i denne perioden? Skal selvfølgelig høre med klinikken, men vil gjerne høre deres erfaringer. Anonymkode: 71525...1c4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Nei! Alkohol og røyk har det vært streng beskjed fra riksen om å ikke nyte. Skjønner ikke hvorfor folk velger å drikke eller røyke under ivf forsøk! Anonymkode: 89afc...fcf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei! Alkohol og røyk har det vært streng beskjed fra riksen om å ikke nyte. Skjønner ikke hvorfor folk velger å drikke eller røyke under ivf forsøk! Anonymkode: 89afc...fcf Du trenger ikke moralisere, hun spør om et helt legitimt spørsmål. Min klinikk anbefalte å avstå fra alkohol i stimuleringstiden. Grunnen vet jeg ikke helt, men jeg tenker kanskje det kan ha noe med eggkvalitet å gjøre. Så jeg valgte å avstå siden vi bruker mye krefter og penger på dette. Har et ønske om mest mulig vellykket forsøk Jeg trapper ned på snus da, og har planer om å kutte det helt ut etter innsett. Lykke til! 🍀 Anonymkode: 98562...60b 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke moralisere, hun spør om et helt legitimt spørsmål. Min klinikk anbefalte å avstå fra alkohol i stimuleringstiden. Grunnen vet jeg ikke helt, men jeg tenker kanskje det kan ha noe med eggkvalitet å gjøre. Så jeg valgte å avstå siden vi bruker mye krefter og penger på dette. Har et ønske om mest mulig vellykket forsøk Jeg trapper ned på snus da, og har planer om å kutte det helt ut etter innsett. Lykke til! 🍀 Anonymkode: 98562...60b Takk Lykke til til deg også! 🤞 Anonymkode: 71525...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Alkohol og røyk har det vært streng beskjed fra riksen om å ikke nyte. Skjønner ikke hvorfor folk velger å drikke eller røyke under ivf forsøk! Anonymkode: 89afc...fcf Jeg drakk, hadde ikke fått beskjed om noe annet. Hva er problemet? Anonymkode: 9ed5c...9b7
Neutral90 Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Har fått beskjed om å leve som normalt frem til egginnsett, da må man (selvsagt) avstå fra alkohol og nikotin. Det du spiser/drikker påvirker ikke eggkvalitet.
Spunkys Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 Jeg drakk en og annen øl under stimuleringen, men ikke mer en en enhet vel og merke. Drakk 3 til 4 glass vin dagen etter egguttak siden det var siste vindu ved ev graviditet . Ble gravid.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Fikk beskjed om at det ikke påvirket noe. Drakk som vanlig frem til innsett. Men jeg drikker meg aldri snydens, da. Koser meg med et-par enheter til god mat. Mulig svaret hadde vært et annet om jeg spurte om helgefylla. Anonymkode: e3141...57b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 Hvis man ikke takker å la være å drikke alkohol under di 2 ukene med hormonstimulering, hvordan i alle dager skal du da takle ett helt svangerskap uten? Anonymkode: 89afc...fcf
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke takker å la være å drikke alkohol under di 2 ukene med hormonstimulering, hvordan i alle dager skal du da takle ett helt svangerskap uten? Anonymkode: 89afc...fcf Det handler da ikke om å takle. Jeg hadde taklet å bli veganer om det hadde noe å si til eller fra for å bli gravid den gangen. Jeg hadde om så taklet å leve på havregrøt og suppe i 9 måneder om det var det som skulle til. Men om det ikke har noe å si for utfallet, så trenger man jo heller ikke å droppe det? Anonymkode: e3141...57b 7
Spunkys Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 Forøvrig droppet jeg kaffe helt under stimuleringen. Det var vanskelig det! Drikker bare en kopp nå også, men helst grønn te. Iblandt snuser jeg ned i kaffiboksen av ren selvmedlidenhet. Det er vanskeligere å se folk drikke store kaffekopper en pils. Samtidig som jeg har alkoholfri øl i kjøleskapet til helgekos. Men kaffe er uerstattbart
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #12 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, Spunkys skrev: Forøvrig droppet jeg kaffe helt under stimuleringen. Det var vanskelig det! Drikker bare en kopp nå også, men helst grønn te. Iblandt snuser jeg ned i kaffiboksen av ren selvmedlidenhet. Det er vanskeligere å se folk drikke store kaffekopper en pils. Samtidig som jeg har alkoholfri øl i kjøleskapet til helgekos. Men kaffe er uerstattbart Det trenger du ikke utsette deg for. Koffein har ingen betydning. Men etter innsett bør man følge offentlige krav, om maks 2 kopper. Anonymkode: e3141...57b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #13 Skrevet 26. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke takker å la være å drikke alkohol under di 2 ukene med hormonstimulering, hvordan i alle dager skal du da takle ett helt svangerskap uten? Anonymkode: 89afc...fcf Kutt ut tull prat a, har du ikke noe lurt å bidra med, så kanskje du kan oppsøke en annen tråd!!! Skjønner ikke hvorfor det må være "noen" i alle tråder. Anonymkode: 7304b...082 5
Spunkys Skrevet 26. februar 2020 #14 Skrevet 26. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det trenger du ikke utsette deg for. Koffein har ingen betydning. Men etter innsett bør man følge offentlige krav, om maks 2 kopper. Anonymkode: e3141...57b Now u tell me. Hehe jeg pleide drikke 5 + kopper hver dag så måtte på avrusning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå