Gå til innhold

100% nattevakt. 7 dager på, 7 dager av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tjener man, ca?

Anonymkode: 14395...26d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvilket yrke det er snakk om. I helsevesenet har man kun kveldstillegg mens i andre næringer har man natt tillegg og andre tillegg for ugunstig arbeidstid. Legger ved en link der du kan lese litt mer hvis det er aktuelt for deg. 

https://fagbladet.no/nyheter/jobben-kan-pafore-eli-bade-kreft-og-depresjoner-6.91.680262.0ffb5fea2f

Anonymkode: 3d110...f34

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på hvilket yrke det er snakk om. I helsevesenet har man kun kveldstillegg mens i andre næringer har man natt tillegg og andre tillegg for ugunstig arbeidstid. Legger ved en link der du kan lese litt mer hvis det er aktuelt for deg. 

https://fagbladet.no/nyheter/jobben-kan-pafore-eli-bade-kreft-og-depresjoner-6.91.680262.0ffb5fea2f

Nattevakt i omsorgsbolig for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Takk for link!

Skrevet

Assistent, fagarbeider eller høyskoleutdanning da? Er vel en liten differanse der å

Anonymkode: 173b0...e57

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nattevakt i omsorgsbolig for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Takk for link!

Her er det jo snakk om sykepleiere, men like aktuelt om man er sykepleier, hjelpepleier osv.

Skrevet (endret)

Er det det samme som 65% dagstilling? Er ikke god på tillegg og sånt, men hørt st det tilsvarer det! Kanskje sjekke det ut?

Endret av HMA
Skrevet

Fagarbeider:)

Skrevet

Kommer an på timelønn og tillegg. Jeg har turnus med 7 på og 7 av, men bare 89% stilling. Og ikke innen helsesektoren. Jeg har også høye tillegg og har utbetalt alt mellom ca 31.000 til ca 37.000. 

Anonymkode: f20b9...20d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, HMA skrev:

Er det det samme som 65% dagstilling? Er ikke god på tillegg og sånt, men hørt st det tilsvarer det! Kanskje sjekke det ut?

Hæ? Motsatt vell. 100% dag er ca samme lønn som 65% natt

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Gidavmeg skrev:

Er vel tillegg på natt hun mener som utgjør forskjellen? 

Skrevet
1 minutt siden, Gidavmeg skrev:

Mener sikkert passiv nattevakt. Der er det 66% lønn av antall timer på jobb :)

Ellers er ca 70-80% på natt  samme lønn som 100% på dag/kveld spørs jo en del på tillegg osv

Anonymkode: 173b0...e57

• Liker 1
Skrevet

Fælt med 7 dager på og 7 dager av på natt. 
Du bruker fort noen av fridagene på å snu, og de første par dagene av nattevaktene er slitsomme.

Anonymkode: e6cc9...51c

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fælt med 7 dager på og 7 dager av på natt. 
Du bruker fort noen av fridagene på å snu, og de første par dagene av nattevaktene er slitsomme.

Anonymkode: e6cc9...51c

Absolutt ikke. Jeg har jobbet med det i over 10 år. Jeg holder meg våken til mellom kl 22-22.30 den dagen jeg går av. Så er en i rute igjen. Ikke noe problem.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Jeg har jobbet med det i over 10 år. Jeg holder meg våken til mellom kl 22-22.30 den dagen jeg går av. Så er en i rute igjen. Ikke noe problem.

For de fleste så funker ikke dette.

Jeg har jobbet nattarbeid i mange år, til slutt måtte jeg slutte. Jo eldre men blir jo verre kan søvn være.

Nå er jeg i 40årene, så glad jeg kom tilbake til dagarbeid. I 20årene og opp til midten av 30årene gjorde jeg som deg, men nå går ikke det lenger.

Men en friuke har utrolig stor verdi, derfor velger jeg deltid nå.

Anonymkode: 1e318...722

Skrevet

Når det er sju dager av og sju dager på er det vel passiv vakt? Da kan man i mange jobber få en hel del søvn i løpet av natta.

Anonymkode: 4e5e5...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...