Gå til innhold

Når er du "styggest" og når er du "penest"? Når er du normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et spørsmål! Jeg er definitivt styggest når jeg er på jobb. Ingen sminke, håret oppsatt i ball (og jeg har lite hår og tynt hår, så den ballen er ikke særlig stort og håret ser bare pistrete og stygt ut). Dette fordi at om jeg skal ha håret pent, så er det litt high maintenance, og det funker dårlig på jobb. Jobber på sykehjem. Jeg er penest når jeg sminker meg, ordner håret og kler meg i klærne jeg liker. Jeg er normal når jeg ikke har sminke, har orka å vaske og delvis style håret og bruker behagelige klær. 

:)  

Anonymkode: 29026...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er stygg hele tiden.

Anonymkode: b3b1e...705

Skrevet

Styggest definitivt på søndager og på morningen, mest pga jeg er et grusomt sinnatroll den første timen. Løsningen er blitt å stå opp en time før alle andre. 

normal er i hverdagen, pent kledd og lett sminka. 

Penest er på date med mannen, selskap / gjester. Og annen hver helg 😅

Anonymkode: b1961...fda

Skrevet

Styggest: når jeg er syk, morgenen etter fest hvis fyllesyk

Penest: når jeg har fikset meg opp for festligheter

Normal: hverdager

Anonymkode: a8996...485

Skrevet

Penest på jobb. Kler meg skikkelig og steller meg. 

styggest i helgene når jeg ikke skal noe :P 

normal etter jobb

Anonymkode: 81d09...7bc

Skrevet

Hah jeg er også styggest når jeg er på jobb. Penest er jeg når jeg går ut på byen, treffe venner, familie osv.  Da kler jeg meg fint, sminker og steller meg 😀

Skrevet

Styggest: Når jeg bør være finest mulig. 

Penest: Når jeg er alene og ingen ser meg.

Normal: Ellers. 

Anonymkode: 27cdf...626

• Liker 4
Skrevet

Jeg er penest rundt eggløsning.

Det er ikke tull altså. Etter at jeg kuttet ut hormonell prevensjon for om lag fem år siden, så har jeg merket at «penheten» følger samme syklusen som kåtheten. 
Hår og hud er på sitt beste rundt eggløsning, og jeg føler meg penere. I tillegg er jeg selvfølgelig også mer «tent» i hverdagen, og føler selv at jeg utstråler mer attraksjon. 

Jeg er styggest rett før mensen, og de to første dagene av mensen. Litt mer uren hud, håret blir lettere fett etc. 

Anonymkode: da8d6...0cc

• Liker 4
Skrevet

Styggest på jobb. Uflatterende uniform, håret er stygt fordi må være praktisk/renslig.

"Penest" når jeg er i mitt ess og får holde på med noe jeg liker. Enten det er gaming eller noe slags prosjekt eller når jeg bare chiller med venner.

Er stort sett usminket.

Anonymkode: 7d060...800

Skrevet

Penest på sommeren når jeg er brun med litt sminke som fremhever hud og øyne, styggest på vinteren når jeg er blek og usminket.  Har aldri sett forskjell på utseende pga syklus utenom at jeg er lett ødematøs rett før og under mens. 

Skrevet

Tja, jeg pynter meg ikke spesielt mye, men det er forskjell på meg vinter og sommer. Om vinteren bruker jeg sjelden hårvoks (pga lue) og er full av klær, mens jeg er lettere kledd (t-skjorte) med hårvoks om sommeren. Altså, "stygg" i vinter og "pen" i sommer :) 

Skrevet

Styggest er jeg når jeg ikke har fått nok søvn, har ettervekst og fett hår.

Penest er jeg når jeg har nyvasket hår, fått en god natts søvn og hatt tid til å ordne meg uten stress.

• Liker 1
Skrevet

styggest: når jeg egentlig vil være fin

finest: når jeg pynter meg litt med sminke og fine klær.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er penest rundt eggløsning.

Jeg er også slik. 

Jeg merker ikke noen fysiske endringer ved mensen osv, men jeg føler meg så ulikt. 

Ved eggløsning føler jeg meg så ovenpå som man ellers bare gjør som lykkelig, forelska tenåring, og rundt mensen mister jeg totalt selvtillit. 

Jeg føler jeg kler alt ved eggløsning, og to uker senere finner jeg ikke engang et par sokker i skapet som jeg føler passer. 😂🙈

Jeg elsker eggløsningstid. Jeg er kåt, knapt sulten, vakker, kler alt, mestrer alt, er rett og slett en super arbeidstager, mor og kone. 

Rundt mensen blir jeg en emo tenåring som bare vil gjemme meg under dyna med masterchef Australia og sjokoladepakken. 😂

Anonymkode: 1696c...f2d

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også slik. 

Jeg merker ikke noen fysiske endringer ved mensen osv, men jeg føler meg så ulikt. 

Ved eggløsning føler jeg meg så ovenpå som man ellers bare gjør som lykkelig, forelska tenåring, og rundt mensen mister jeg totalt selvtillit. 

Jeg føler jeg kler alt ved eggløsning, og to uker senere finner jeg ikke engang et par sokker i skapet som jeg føler passer. 😂🙈

Jeg elsker eggløsningstid. Jeg er kåt, knapt sulten, vakker, kler alt, mestrer alt, er rett og slett en super arbeidstager, mor og kone. 

Rundt mensen blir jeg en emo tenåring som bare vil gjemme meg under dyna med masterchef Australia og sjokoladepakken. 😂

Anonymkode: 1696c...f2d

Jepp, akkurat slik. 😂

Skrevet

Penest på jobb og ute blant venner. 
Styggest hjemme 😂

Anonymkode: 71c40...c1f

Skrevet (endret)

Akkurat no er eg jysla stygg. Fått biholebetennelse med påfølgande augebetennelse. Auget er so raudt og hovent, skulle tru eg var barnet til Quasimodo. 

Ellers, føler eg meg penast når eg ser meg i spegelen på badet rett før eg går ut av døra når eg går ut døra om morgonen. Elles ser eg ikkje ut som eit fruktfat, akkurat. 

Endret av abderitt
Skrevet

Jeg synest selv at jeg er penest når jeg har fikset meg for å dra på jobb eller annet oppdrag (og når jeg skal ut på sosiale greier) og styggest like etter jeg har stått opp. Jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg er nydelig om morgenen (det er ikke enkelt å tro på) men også på ute på tur (jeg liker å være aktiv, og da alltid uten sminke).  

Dette forteller meg bare at vi har ulike definisjoner av hva som er pent og hva som er stygt. Dette har jeg skjønt for lenge siden, så det er lenge siden jeg sluttet å sminke meg før en joggetur, for å si det sånn. 

I mitt tilfelle så får jeg mange komplimenter når jeg har det bra, og færre når jeg ikke har det så bra. Det har selvsagt ikke noe med hvordan folk opplever utseende mitt, men det har klart noe med hvordan jeg opplever meg selv.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg er penest når jeg har fått sovet godt og sminket meg ordentlig. Nyvasket hår og et antrekk jeg virkelig liker. Gjerne i helgene, men kan godt være i ukedagene også 

Skrevet

Føler meg aldri direkte stygg. Har ok hjemmeklær. Håret mitt oppfører seg ok om natta. Fikser negler og epilerer jevnlig. Men er jo ikke direkte fresh når jeg har gjennomført en tung treningsøkt. 

Definitivt finest hvis jeg skal i et arrangement på kvelden. Med kjole og høye hæler, og har brukt en del tid på hår og sminke. 

Anonymkode: 1b606...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...