AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Har nettopp lagt nytt gulv som kosta meg 50.000 Og nå har den forbanna drittkatta (bokstavelig talt) bajsa på det nye gulvet mitt. Og det er dsv ikke bare å tørke av, for hun dreit på glassplaten som står under peisen (og peisen veier 100 kg) og det har rent under og rett på parketten. Jepp hun har hatt diarè. Hvis jeg skulle avinstallert og reinstallert peisen på nytt koster det meg 10.000 kr og det har jeg ikke nå dsv. Noen tips, kjerringråd, hva som helst? Jeg har tørket og vasket så godt jeg kunne rundt glassplaten, men er en lite lekker gul flekk som vises godt. Jeg er helt fortvila nå. Anonymkode: a55ee...0a4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 er det heeelt tett under glassplata? hva med å vente til det tørker helt (litt ulekkert) og prøv sånn der "luft på boks" fra Clas. kanskje du kan blåse det ut? Ellers ville jeg heller hatt sånn blikk/metall istede for glass. Især med dyrehold. Kjerringrådet mitt er å ikke ha det fancy der dyr kommer til. Hvis katten har mer diare ville jeg også tatt den til dyrlege btw, for å se om den er frisk. Anonymkode: b71a3...434 1
Guidet Kvinne Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Skjønte det ikke helt, har avføringen kommet seg under glassplaten? Det vil vel ikke være mulig å få bort?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Dampvasker el? Vet ikke hvor mye vann gulvet tåler? Anonymkode: 702d3...3ff
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 På 25.2.2020 den 20.57, AnonymBruker skrev: er det heeelt tett under glassplata? hva med å vente til det tørker helt (litt ulekkert) og prøv sånn der "luft på boks" fra Clas. kanskje du kan blåse det ut? Ellers ville jeg heller hatt sånn blikk/metall istede for glass. Især med dyrehold. Kjerringrådet mitt er å ikke ha det fancy der dyr kommer til. Hvis katten har mer diare ville jeg også tatt den til dyrlege btw, for å se om den er frisk. Anonymkode: b71a3...434 Tuuusen takk for tips, både til deg og dere andre Sorry sent svar har hatt mye å gjøre. Lå i planken med både hårføner og støvsuger, er ikke helt tett under platen nei. Er fortsatt en liten våt flekk der men heldigvis ingen brun flekk, bare sånn grå, siden det kom litt vann under. Hva slags luft på boks er det du mener, vet du hva det heter? Jeg burde kanskje valgt en plate i metall i stedet for glass, selv om det ser finere ut med glass. Får se om jeg endrer på det senere evt, hvis jeg skal selge leiligheten en gang for eksempel. Og ang katten: hun er en rasekatt som ble født dårlig i magen. Fulgt opp fra dyrlege siden hun var liten, og går på spesial-diett. Men kan være hun har spist noe rart ute, aner ikke. Er bare så rart hun ALLTID driter utafor kassen når hun har diarè, og ikke i kassen sin (og den har jeg både vasket og byttet sand på). Hilsen TS Anonymkode: a55ee...0a4
Jaybird Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva slags luft på boks er det du mener, vet du hva det heter? Det er bare komprimert luft på sprayboks, kalles gjerne "Luftspray", "Luft på boks" og lignende. Jula har en variant, men de har det samme på både Clas O., Biltema og lignende. Det høres dog ikke ut som om det er noe for deg nå. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/hjemmeelektronikk/datatilbehor/tastatur/trykkluft-pa-boks-004265/
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuuusen takk for tips, både til deg og dere andre Sorry sent svar har hatt mye å gjøre. Lå i planken med både hårføner og støvsuger, er ikke helt tett under platen nei. Er fortsatt en liten våt flekk der men heldigvis ingen brun flekk, bare sånn grå, siden det kom litt vann under. Hva slags luft på boks er det du mener, vet du hva det heter? Jeg burde kanskje valgt en plate i metall i stedet for glass, selv om det ser finere ut med glass. Får se om jeg endrer på det senere evt, hvis jeg skal selge leiligheten en gang for eksempel. Og ang katten: hun er en rasekatt som ble født dårlig i magen. Fulgt opp fra dyrlege siden hun var liten, og går på spesial-diett. Men kan være hun har spist noe rart ute, aner ikke. Er bare så rart hun ALLTID driter utafor kassen når hun har diarè, og ikke i kassen sin (og den har jeg både vasket og byttet sand på). Hilsen TS Anonymkode: a55ee...0a4 Om katten har vondt i magen ved diare eller føler ubehag på andre måter kan det være ganske enkelt forklart ved at hun da forbinder kassen sin med ubehag og dermed unngår kassen ved slike situasjoner. Anonymkode: 4eff1...b9f 2
Leo Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Den glassplaten kan du like gjerne sørge for å få fjernet først som sist siden det i løpet av kort tid kommer til å samle seg støv og dritt der uansett. Fatter egentlig ikke at de som selger slikt ikke fraråder folk å velge glassplater i det hele tatt fordi det blir jo misfornøyde kunder av det. Er det ikke kattedritt så kan man være sikker på at det er noe annet som havner der! 2
asterix Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, Leo skrev: Den glassplaten kan du like gjerne sørge for å få fjernet først som sist siden det i løpet av kort tid kommer til å samle seg støv og dritt der uansett. Fatter egentlig ikke at de som selger slikt ikke fraråder folk å velge glassplater i det hele tatt fordi det blir jo misfornøyde kunder av det. Er det ikke kattedritt så kan man være sikker på at det er noe annet som havner der! Helt enig. Glassplate under peis/ovn er ren og skjær idioti. Det kommer alltid dritt under. Burde vært forbudt å selge. Kjøpte hus en gang med slik under peisovnen. Ble faktisk utrolig lettet da en av ungene mistet noe hardt på den så den eksploderte i bittesmå biter. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 Det går an å løse problemet med glassplaten ved at man bruker blank silikon som tetter kanten rundt ovnen. Vi fikk vann under der en gang og det ble et jækla styr med hårføner og jeg fikk presset en liten ispinne innimellom kanten slik at det ble litt luft. Vi fikk det bort men fikk fort silikon på kanten rundt etter den episoden. Anonymkode: d6cee...e23
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 Ser at flere har tettet rundt glassplaten med en tynn stripe silikon. Men vet ikke om det blir så pent akkurat, men tett blir det. Anonymkode: 08825...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå