Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deg som gikk fra fast jobb til student, hva var det viktigste du planla i forhold til det økonomiske? Jeg har funnet ut hva jeg ønsker å utdanne meg til, 3-åring bachelor. Har hatt fast jobb fra jeg var ferdig på vgs, og vant med fast inntekt - 23 000 utbetalt i mnd.

Vi eier enebolig i en dyr by, og venter barn i år, så det er uaktuelt å selge - men maksbeløpet på studielån dekker ikke min del av huslånet. Det vil nok ordne seg økonomisk da jeg har 300 000 på sparekonto, og enda 1 1/2 år å spare enda mer, men kjenner fortsatt en slags «skrekk» for å ikke ha forutsigbar inntekt. 

Hvordan løste du det?

Anonymkode: 00876...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løste det ved å jobbe tilstrekkelig ved siden av.

Anonymkode: 69d7a...271

Skrevet

Før oversikt over forbruk slik at du ser hvor pengene går. Hvor kan det knipes inn? Er det mulig å jobbe litt ved siden av studiene? Kan klær til barna arves? Forhandle rente på boliglån, forsikringer osv. Sett alt som blir til overs på sparing.  

Og viktigst: lære deg å ikke bruke penger på samme måte som i dag. Trenger du den toppen til 299,- Kan man heller ta med en kaffe i hånden hjemmefra istedet for å kjøpe en i kiosken på vei til jobb?

Anonymkode: 63678...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...