Gå til innhold

Får ikke sove pga stress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Forsøke å finne noe å tenke på som ikke handler om det du stresser med. Veldig vanskelig, men om du klarer det er det naturlig søvn-hjelpende uten bivirkninger. Du kan for eks se for deg et landskap der du sitter og slapper av, dikte en historie, telle sauer eller annet. 

Anonymkode: a50e9...544

Du må endre levestilen din, har også nesten dødd i jobben.

Aldri driv med noe som aktiverer hjernen din mye siste timene før leggetid hvertfall. Kun tv er eneste skjermen du kan bruke siste 2 timene.

Er masse tips du kan finne på google, men det siste du må starte med er rus som alkohol og piller. Bare det å lære seg å puste er noe mange ikke klarer riktig, legg deg på rygg der du kun fokuserer på å puste. Uten at du tenker på noe annet. Kun pusten inn og ut, høre på den.

Er utrolig mange som bruker alkohol som medisin, men dette er hjernedøde menneske som ikke forstår hva de holder på med.

Anonymkode: 88ef8...5df

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindfullnessapp. Gjerne en som har som har egne økter for å sovne til.

Anonymkode: 23799...b58

Enig - det er også nyttig å høre på søvnhypnose, finner snutter på YouTube for begge delene. Jeg har slitt med tankekjør og søvnproblemer pga stress, dette har hjulpet meg masse. Du fokuserer på andre ting en tankene dine og du finner søvnen ganske fort når du konsentrere deg om hva du blir guided til i de snuttene. Bruker det også utenom når jeg skal sove, supert til å redusere stress i kroppen.

Anonymkode: e53dd...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...