Gå til innhold

Treg huseier, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet og på kjøkkenet  har taklampen sluttet å virke. Den må byttes og det må elektriker hit fordi den er fast montert i taket. Har sagt fra til  husier og blitt lovet elektriker 2 ulike datoer.  Ingen har kommet og det er én mnd siden. Har måttet sette inn en nattbordslampe så lenge, som er ganske stusselig. Må jeg mase mer på han eller skal jeg selv kontakte elektriker?  🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke elektriker for å bytte en taklampe. Kanskje du har en venn eller far som kan hjelpe deg å henge opp en ny? Og så trekker du fra kostnaden for ny lampe på husleia. 

Veldig sløvt av huseier å ikke ordne ny på en måned! 

Anonymkode: 0f710...671

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke elektriker for å bytte en taklampe. Kanskje du har en venn eller far som kan hjelpe deg å henge opp en ny? Og så trekker du fra kostnaden for ny lampe på husleia. 

Det er skjult anlegg så er ikke bare og bytte selv dessverre, har undersøkt det:/

Skrevet

Du må nesten bare fortsette å purre på huseier. Slike vedlikeholdssaker er deres ansvar å fikse! 

Anonymkode: 6df3b...1a1

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller en mor? 🤔

• Liker 2
Skrevet

Send melding til huseier og si du bestiller elektriker. Så sender du ham regningen etterpå. 

Anonymkode: 4d522...61c

Skrevet

Gi huseier en frist 2 uker fram i tid, og hvis ikke det er ordnet innen den tid kan du bestille elektriker selv for så å trekke av regningen på neste husleie. Men du må si i fra om dette på forhånd.

Meld deg gjerne inn i leieborerforeningen (tror jeg den heter)

Anonymkode: 72861...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...