AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Var så heldig å få jobb på sykehjem, og hadde fra før erfaring i dette yrket. Men dessverre skulle det vise seg å være stor konkurranse på arbeidsplassen. Alle knivet om vaktene, og jeg visste da at min ankomst bare gjorde det verre. Jeg visste også at jeg ville bli et enkelt bytte for dem. Skal prøve å fatte meg i korthet: Jeg ble for det første testet. Når vi skulle gjennomføre det første stellet, så kikket dem på meg for å se om jeg reagerte, noe jeg selvsagt ikke gjorde. Når dette ikke funket, ble jeg spurt ut på vaktrommet om jeg skulle ha flere barn. Når jeg svarte nei på dette, tydde de til det neste skritt. Nemlig å skrape sammen alt som kunne brukes mot meg til enhetslederen. Alt som kunne vekke tvil.. Jeg hadde 3 opplærings vakter, og på disse vaktene skulle jeg kunne alle navnene på både ansatte og de 12 beboerne. Jeg skulle også vite av alt av utstyr, og det individuelle stellet til hver enkelt beboer. På 3 dager. Jeg var åpen om at det er veldig mange år siden at jeg jobbet med helse og omsorg, og at mye fremdeles var nytt. Men til tross for dette ble denne svakheten tråkket på.. Jeg har også forsøkt å stille spørsmål og ta til meg læring. Mener også å ha tatt initiativ til å hilse på alle og snakke med alle. Det var kanskje 4 andre på avdelingen som var stille og eller ikke sa et ord.. Men til tross for dette gikk mine kollegaer til enhetslederen og hevdet at jeg ikke var interessert i å lære, og ikke var sosial nok. På 3 dager?? På disse dagene føler ikke eg at jeg har blitt skikkelig utlært til å fungere på lik linje med dem. Og for det andre så er det nokså normalt å ikke være husvarm i et så tidlig forløp og på så få dager.. Men dette hadde gått veldig bra hadde jeg bare fått litt mer tid med dem. Sitter igjen nå og er helt lamslått. Denne gjengen har jeg altså jobbet sammen med og stolt på. Retningslinjene sier det at man har rett til å si ifra om det er noe en ikke er trygg på. Jeg har vært åpen og ærlig om hva jeg kan og hva jeg ønsker å trene mer på. Og ut av dette har mine kollegaer gått og sagt til enhetsleder at jeg virker usikker ut😛Og attpåtil ikke er sosial?? De dagene hvor vi jobbet sammen så skrøt de jo av meg. Jeg var flink til å ta initiativ, var behagelig å jobbe sammen med, rolig og flink til å stille spørsmål. Men i ettertid skulle det vise seg å bli sakt noe ganske annet.. Er vi flere som har erfart hvordan sykehjemmene i Norge fungerer? Anonymkode: 47e57...689 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Har du mistet jobben? Hva var årsaken til dette, da dette ikke kommer fram av innlegget? Anonymkode: 705cc...a7a 22
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Forstod ikke så mye av dette her... Å miste jobben i Norge skal godt gjøres. Anonymkode: 3eb21...591 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Har du fått oppsigelse i prøvetiden, eller har du fått avskjed? Det er strenge regler for sånt. Anonymkode: ed784...d56 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Jeg skjønner ikke, for overskriften henger jo ikke sammen med det du lurer på? Anonymkode: 87cd8...d28 4
malibu Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Er du helt sikker på at kollegaene har snakket om deg til leder, eller er det bare noe du tror? For ut ifra innlegget høres det på meg mer ut som at du er små-paranoid og tror at alt som skjer rundt deg handler om deg, og at du er redd for å miste jobben. Kollegaene dine kan ha samtaler med leder som ikke dreier seg om deg overhodet. Verden er ikke ute etter deg. 15
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 8 minutter siden, malibu skrev: Er du helt sikker på at kollegaene har snakket om deg til leder, eller er det bare noe du tror? For ut ifra innlegget høres det på meg mer ut som at du er små-paranoid og tror at alt som skjer rundt deg handler om deg, og at du er redd for å miste jobben. Kollegaene dine kan ha samtaler med leder som ikke dreier seg om deg overhodet. Verden er ikke ute etter deg. Hjelpes ! Nå må du gi deg. Hun beskriver jo hele situasjonen og hva som skjedde. Anonymkode: 68dca...4c1 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Det er én side av historien, og vi vet ikke noe om den andre siden. Det er også uklart for meg hva du egentlig lurer på? Uansett høres det ut som en drittplass å jobbe - like greit å finne seg noe annet. Noen steder er kulturen elendig, og det er ikke steder man har lyst til å jobbe. Anonymkode: df0fd...425 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes ! Nå må du gi deg. Hun beskriver jo hele situasjonen og hva som skjedde. Anonymkode: 68dca...4c1 Jeg satt med samme inntrykk. Anonymkode: 9440e...e81 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 Vil tro du ikke egnet deg til denne jobben. Når en HEL enhet går mot det og du ikke får jobben videre er det virkelig noe som skurrer. Da må du ha vært veldig uegnet. Du forteller jo bare din side av saken Anonymkode: 216e2...08d 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes ! Nå må du gi deg. Hun beskriver jo hele situasjonen og hva som skjedde. Anonymkode: 68dca...4c1 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg satt med samme inntrykk. Anonymkode: 9440e...e81 Enig med.e81. Bruke ord som bytte, testing, skrape sammen...? Anonymkode: 43cb7...550 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #12 Skrevet 26. februar 2020 Fagforening! Anonymkode: 7cd76...091 3
Carrot Skrevet 26. februar 2020 #13 Skrevet 26. februar 2020 Er du tilkallingsvakt eller fast ansatt?
malibu Skrevet 26. februar 2020 #14 Skrevet 26. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes ! Nå må du gi deg. Hun beskriver jo hele situasjonen og hva som skjedde. Anonymkode: 68dca...4c1 Hun beskriver sin side av saken, ja. Det er ikke «hele situasjonen og det som skjedde». Rimelig sikker på at det finnes en litt annen versjon av denne historien også. Ikke tro på alt du tenker, er det noe som heter. 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #15 Skrevet 26. februar 2020 TS her Måtte ha noen dager å samle meg på, men føler meg fremdeles skrekkslagen og forvirret.. Har grått mange tårer. Jeg forstår liksom ikke hva som egentlig har hendt? Jeg begynte i jobben, ny og lovende. Og får altså en telefon etter opplæringen, hvor jeg nærmest blir lagt for hat! Jeg blir helt kvalm.. Tror til syvende og sist at dette er en arbeidsplass med et miljø som ikke er av det beste. Jeg innser det nå etter å ha fått dette litt på avstand. Har mye arbeidserfaring fra før, og minnes hvor godt likt jeg var, og at jeg jobbet meg opp og fram. Har hatt ansvare for å lære opp ansatte, og tatt godt vare på dem. Til tross for at dem var nye og sårbare. Og gjorde noen feil på veien. Hun som har snakket med sjefen min, har uansett greid å få henne illsint på meg. Jeg kan knapt tro hva jeg har vært med på.. Dagene var jo fine, og jeg gledet meg stort over mine framskritt. Ja, det at jeg begynte å bli litt mer selvstendig. Kollegaene mine sa at jeg var flink å vise interesse..stille spørsmål.. Men telefonen sa det stikk motsatte. Kollegaene på jobbene var greie og fine utad. Men kalkulerte. «Trivdes du i de forrige jobbene dine?», «skal du ha flere barn?», «hvor mange vakter får du fremover?» Jeg skjønner nå at de fisket. Og dette luktet jeg på jobben. Sa heldigvis ikke noe ufordelaktig som de kunne bruke mot meg. Men jeg var ny og visste ikke de hemmelige kodene der. Ingen ville forklare meg, men ba meg bare stupe ut i oppgavene med hodet først. Til tross for at jeg sa at jeg aldri har gjort dette før. Så ble sjefen kontaktet, og listen over mine «feil» ble rullet ut. En hemmelig liste som ingen ville gjennomgå med meg først for at jeg skulle lære. Jeg gikk rett i fella. Anonymkode: 47e57...689 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #17 Skrevet 26. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Måtte ha noen dager å samle meg på, men føler meg fremdeles skrekkslagen og forvirret.. Har grått mange tårer. Jeg forstår liksom ikke hva som egentlig har hendt? Jeg begynte i jobben, ny og lovende. Og får altså en telefon etter opplæringen, hvor jeg nærmest blir lagt for hat! Jeg blir helt kvalm.. Tror til syvende og sist at dette er en arbeidsplass med et miljø som ikke er av det beste. Jeg innser det nå etter å ha fått dette litt på avstand. Har mye arbeidserfaring fra før, og minnes hvor godt likt jeg var, og at jeg jobbet meg opp og fram. Har hatt ansvare for å lære opp ansatte, og tatt godt vare på dem. Til tross for at dem var nye og sårbare. Og gjorde noen feil på veien. Hun som har snakket med sjefen min, har uansett greid å få henne illsint på meg. Jeg kan knapt tro hva jeg har vært med på.. Dagene var jo fine, og jeg gledet meg stort over mine framskritt. Ja, det at jeg begynte å bli litt mer selvstendig. Kollegaene mine sa at jeg var flink å vise interesse..stille spørsmål.. Men telefonen sa det stikk motsatte. Kollegaene på jobbene var greie og fine utad. Men kalkulerte. «Trivdes du i de forrige jobbene dine?», «skal du ha flere barn?», «hvor mange vakter får du fremover?» Jeg skjønner nå at de fisket. Og dette luktet jeg på jobben. Sa heldigvis ikke noe ufordelaktig som de kunne bruke mot meg. Men jeg var ny og visste ikke de hemmelige kodene der. Ingen ville forklare meg, men ba meg bare stupe ut i oppgavene med hodet først. Til tross for at jeg sa at jeg aldri har gjort dette før. Så ble sjefen kontaktet, og listen over mine «feil» ble rullet ut. En hemmelig liste som ingen ville gjennomgå med meg først for at jeg skulle lære. Jeg gikk rett i fella. Anonymkode: 47e57...689 Men nøyaktig hva sa egentlig leder? For akkurat det kommer ikke frem i noen av tekstene dine, du bare spekulerer i at de andre ansatte har skylden. Fikk du virkelig sparken, og på hvilken måte i Så tilfelle. Anonymkode: a8625...b09 24
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #18 Skrevet 26. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Måtte ha noen dager å samle meg på, men føler meg fremdeles skrekkslagen og forvirret.. Har grått mange tårer. Jeg forstår liksom ikke hva som egentlig har hendt? Jeg begynte i jobben, ny og lovende. Og får altså en telefon etter opplæringen, hvor jeg nærmest blir lagt for hat! Jeg blir helt kvalm.. Tror til syvende og sist at dette er en arbeidsplass med et miljø som ikke er av det beste. Jeg innser det nå etter å ha fått dette litt på avstand. Har mye arbeidserfaring fra før, og minnes hvor godt likt jeg var, og at jeg jobbet meg opp og fram. Har hatt ansvare for å lære opp ansatte, og tatt godt vare på dem. Til tross for at dem var nye og sårbare. Og gjorde noen feil på veien. Hun som har snakket med sjefen min, har uansett greid å få henne illsint på meg. Jeg kan knapt tro hva jeg har vært med på.. Dagene var jo fine, og jeg gledet meg stort over mine framskritt. Ja, det at jeg begynte å bli litt mer selvstendig. Kollegaene mine sa at jeg var flink å vise interesse..stille spørsmål.. Men telefonen sa det stikk motsatte. Kollegaene på jobbene var greie og fine utad. Men kalkulerte. «Trivdes du i de forrige jobbene dine?», «skal du ha flere barn?», «hvor mange vakter får du fremover?» Jeg skjønner nå at de fisket. Og dette luktet jeg på jobben. Sa heldigvis ikke noe ufordelaktig som de kunne bruke mot meg. Men jeg var ny og visste ikke de hemmelige kodene der. Ingen ville forklare meg, men ba meg bare stupe ut i oppgavene med hodet først. Til tross for at jeg sa at jeg aldri har gjort dette før. Så ble sjefen kontaktet, og listen over mine «feil» ble rullet ut. En hemmelig liste som ingen ville gjennomgå med meg først for at jeg skulle lære. Jeg gikk rett i fella. Anonymkode: 47e57...689 Du høres helt paranoid ut. Om du virkelig tenker dette, så trenger du hjelp. Anonymkode: c292d...912 20
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #19 Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nøyaktig hva sa egentlig leder? For akkurat det kommer ikke frem i noen av tekstene dine, du bare spekulerer i at de andre ansatte har skylden. Fikk du virkelig sparken, og på hvilken måte i Så tilfelle. Anonymkode: a8625...b09 Står forklart i første innlegg. Anonymkode: 47e57...689 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #20 Skrevet 26. februar 2020 Vær glad du er ferdig der 😊 Anonymkode: 5fffe...260 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå