Gjest Gitte Skrevet 10. juni 2005 #1 Del Skrevet 10. juni 2005 noen som vet om gode oppskrifter på forskjellige typer brasiliansk mat?eller et sted hvor jeg finner oppskrifter? gjerne tapas-lignende småretter... ble servert det i en konfirmasjon for en tid tilbake, og det var utrolig godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 10. juni 2005 #2 Del Skrevet 10. juni 2005 Hmm, trodde brasilianere bare spiste bønner, kjøtt og ris jeg... Neida, men det er det eneste jeg har smakt. De kalte det fesjuada(fonetisk skrevet, jeg kan ikke portugisisk) og det var faktisk ganske godt. Jeg skulle også gjerne hatt noen oppskrifter på brasiliansk mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 10. juni 2005 #3 Del Skrevet 10. juni 2005 hehe bare sånt jeg har funnet også.. men du skulle sett all den flotte maten i den konfirmasjonen.. men finner ikke noe som ligner på nettet... har så lyst til å prøve meg litt frem en lørdagskveld eller noe. trenger ideer til bursdagsmat, og vil lage noe som er litt utradisjonellt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 10. juni 2005 #4 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg vet at det finnes mange gode brasilianske klippfiskretter - en arv fra kolonimakten Portugal. Mulig jeg kan grave fram noen oppskrifter også hvis du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 10. juni 2005 #5 Del Skrevet 10. juni 2005 klippfisk hørtes litt suspekt ut... vet ikke hvordan de er, men jeg er på jakt etter småretter alla tapas og koldtbord.. men hvis du har noe så er jeg interessert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 10. juni 2005 #6 Del Skrevet 10. juni 2005 Her, på godfisk.no, finner du ihvertfall to brasilianske tapasretter med klippfisk. Det gikk ikke an å lage lenke direkte til opskriftene, men søk på "klippfisk" og "småretter", så finner du dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 10. juni 2005 #7 Del Skrevet 10. juni 2005 Fant noen flere brasilianske småretter her som er mer i kategorien stekt/fritystekt kjøtt, ser det ut til (i tilfelle du synes at klippfisk blir for suspekt... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. juni 2005 #8 Del Skrevet 13. juni 2005 ååh piaf!! tusen takk!! der var flere av de rettene vi fikk servert i konfirmasjonen.. men... all-purpose-flour? vanlig mel? syns de oppskriftene på engelsk er litt vriene når de bruker sånne forskjellige merkenavn etc som ikke finnes i norge, og det ikke står hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 14. juni 2005 #9 Del Skrevet 14. juni 2005 ååh piaf!! tusen takk!! der var flere av de rettene vi fikk servert i konfirmasjonen.. men... all-purpose-flour? vanlig mel? syns de oppskriftene på engelsk er litt vriene når de bruker sånne forskjellige merkenavn etc som ikke finnes i norge, og det ikke står hva det er. Så hyggelig at jeg slumpet til å finne de "rette" oppskriftene! Og "all-purpose flour" må bety vanlig, fint hvetemel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 14. juni 2005 #10 Del Skrevet 14. juni 2005 ja var det jeg tenkte meg.... i morgen setter jeg i gang, måtte bare ha fri fra jobben først igjen, tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå