Gå til innhold

Hvor er det lite edderkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har edderkoppskrekk og ønsker å reise til steder som er varmere enn Norge. Hvor er det minst av disse krypene?

Anonymkode: 2b23a...9e6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har edderkoppskrekk og ønsker å reise til steder som er varmere enn Norge. Hvor er det minst av disse krypene?

Jo varmere klima, jo større edderkopper. 

Sånn er det bare.

Anonymkode: e8a29...c03

• Liker 6
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle stedene som har varmere enn Norge, har flere edderkopper enn Norge. Kanskje du kan dra på cruise, når det blir trygt igjen?

Anonymkode: cedd1...dc1

• Liker 1
Skrevet

Det er forholdsvis små sjanser for at du støter på en haug med edderkopper på tur, med mindre du oppsøker steder der de trives, dvs helst ute i naturen der det er tett vekst eller hull i bakken å gjemme seg i.
Når det kommer til hus; jo høyere opp, jo mindre er sjansen for edderkopper, særlig store.

På hotell blir det ryddet og støvsugd jevnlig på rommene, og det er ofte nett foran vinduet for å holde insekter ute.
Og om det skulle dukke opp en edderkopp er det ingenting i veien for å be en ansatt om å komme og fjerne den.

Jeg har vært i Kina flere ganger på et sted der det er ganske varmt store deler av året. Både på våren og høsten.
Utenom noen spinkle skapninger ikke større enn de vi har i Norge som har passet sine egne saker i nettet sitt i en busk eller et gjerde har jeg ikke støtt på noen edderkopper.

Du kan evt google litt for å finne ut av edderkoppbestanden på det stedet du vil reise til. Man kan skru av bilder i nettleseren så du slipper å få en haug med edderkopper på skjermen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg var en måned i Australia uten å se en eneste edderkopp. Du kan jo bare la være å oppsøke edderkopper? Evt. snu og gå en annen vei om du treffer en?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Edderkoppen hotell.

Anonymkode: d687f...162

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/10/2020 at 5:16 AM, Jdz said:

Jeg var en måned i Australia uten å se en eneste edderkopp. Du kan jo bare la være å oppsøke edderkopper? Evt. snu og gå en annen vei om du treffer en?

Samme her, likevel var jeg livredd hele tiden. Var også i Taiwan en stund, som er kjent for digre edderkopper. Jeg gikk lange turer i jungelen hver dag uten å se noe. Det var trist, for jeg er egentlig litt glad i dem (men ikke de giftige, Sydney funnel spider.. eeugh)

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, likevel var jeg livredd hele tiden. Var også i Taiwan en stund, som er kjent for digre edderkopper. Jeg gikk lange turer i jungelen hver dag uten å se noe. Det var trist, for jeg er egentlig litt glad i dem (men ikke de giftige, Sydney funnel spider.. eeugh)

Alle edderkopper er vel streng tatt giftige?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Jdz skrev:

Alle edderkopper er vel streng tatt giftige?

Det er rimelig å anta at det er dem med farlig gift det snakkes om.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 2/25/2020 at 10:14 PM, AnonymBruker said:

Sånn er det bare.

Riktig. I skikkelig kalde strøk finnes det knapt edderkopper. Og de som finnes er bittesmå.

Anonymkode: 65388...e28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte kanskje det var mindre edderkopper ved kysten enn i jungelen?? Slik at man er tryggere f.ex. på en gresk øy enn i jungelen i Brasil. TS

Skrevet

Mange store edderkopper ved sydligere strøk. Skal du til en plass med lite eller nesten ingen edderkopper. Se nordover, mer som svalbard.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke bedre å utfordre frykten din istede for å unngå den?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, Veras123 said:

Er det ikke bedre å utfordre frykten din istede for å unngå den?

Det er litt vanskelig med edderkopper, for plutselig dukker de opp. Man får liksom ikke en gradvis tilvenning.

Anonymkode: 97a7b...0f2

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg an avfukter, problem løst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan vel telle antall edderkopper jeg har sett på fem turer til Sør-Afrika på en hånd. Sist jeg var der tilbrakte vi en uke i bushen, gikk daglig lange turer og verken edderkopper eller slanger. 

Anonymkode: ab8d7...707

Skrevet

Jeg har ikke sett edderkopper på noen av mine turer til Thailand, Singapore, Tyrkia, Egypt, Grand Canaria. 
Men vi har en i fellesgarasjen som er så stor og ekkel at jeg ikke går ned dit. Jeg venter utenfor til  mannen min har kjørt ut bilen sin. Jeg parkerer ute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.2.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Sånn er det bare.

Ikke nødvendigvis. I Marokko har jeg sett få edderkopper, og de er også lysere og mindre skumle. Store er de heller ikke. 

Mulig kakerlakker spiser dem opp. Greit for meg. Jeg liker ikke dem så godt heller, men er ikke redd for dem, som for edderkopper. 

Anonymkode: c0396...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn tips til dere anti edderkoppfolk; hold dere unna visse regioner rundt svartehavet. Jeg har vært inni bygg i noen land her hvor hele himlinger har hatt 1000 vis av middels store edderkopper.

Anonymkode: f7a24...3f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...