Gå til innhold

Smørbrød og kaker til 12 personer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at jeg er gnien,men prøver å spare litt....tror dere jeg kan lage deilig mat til 12 stk for maks 1000kr?forslag? Tenker lage karbonader, kjøpe godt brød,ha spekemat kanskje...og ha to kaker. Kaffi og brus.

Anonymkode: 7a100...19a

Skrevet

Interessant utfordring! 

Har aldri regnet på det, men vil tro at gulrotkake er billig. Kjøp gulrøtter fra First Price og Philadelphia på Joker (tilbud denne uka). 

Anonymkode: 40a5c...111

Skrevet

bak grytebrød (loff) til smørbrødene. billig, kjempegodt, og litt imponerende! 

eggerøre til spekematen metter godt, kjøp en slik rimelig 18.pakning med egg.

karafler med isvann mimimerer behovet for brus. evt. lag en mugge saft om det kommer barn. 

Anonymkode: 5c835...9b3

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig går det bra. 12 personer er jo ingenting.

Anonymkode: 21f3b...146

Skrevet

Jeg har laget mat til så mange for 500. 

Gazpacho. Eller en annen rimelig suppe. Men Gazpacho er supert da den serveres kald. 

To solide grytebrød. 

Hjemmelaget aioli. 

En stor firtatta, med restegrønnsaker og poteter. 

En helstekt kalkulfilet, eller stek. Man finner alltid noe på tilbud. Som skives og serveres kaldt. 

En grønn salat. Helt grønn. Mange som ikke liker det du putter oppi likevel. 

Pavlova - rester av eggehviten fra aioli. Kremfløte. Fylles med for eksempel en ananas, blåbær, eller den frukten du finner for ca 10 kroner. 

Is, nonstop og nøtter (om det er barn til stedet). Enklere og rimeligere enn kake. 

Anonymkode: 31d57...928

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig går det bra. 12 personer er jo ingenting.

Anonymkode: 21f3b...146

Spekemat er dyrt. Skal godt gjøres å servere 12 stykker spekemat under 1000 kr.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, kvinneguide skrev:

Joda er dyrt, men tenker å smøre på skivene...ha noen smørbrød med spekeskinke,noen med mår, hamburgerrygg,eggerøre og noen med karbonader og løk. Ts

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant utfordring! 

Har aldri regnet på det, men vil tro at gulrotkake er billig. Kjøp gulrøtter fra First Price og Philadelphia på Joker (tilbud denne uka). 

Anonymkode: 40a5c...111

Har ikke Joker her da men tenker det blir gulrotkake😀👍noe alle liker...ts

Skrevet

Hva med kyllingsuppe med karri, eple, hermetisk tomat, gulrot og løk? Lage focaccia til, eller grytebrød. Kyllingfilet på tilbud på Rema. Bake gulrotkake og feks sjokoladekake? 

Anonymkode: 63a2c...996

Skrevet

Tror du skal klare det. Sjekk ut priser for brød. Ofte er det tilbud for 10 eller 20kr for laaang baguette på meny. Hvis ikke du må ha vanlige skiver. Disse kan også skjæres i fine skiver på skrå. Da får du laget flere mindre smørbrød. Kanskje det er like greit? Dere skal jo også ha kaker og kanskje alle vil ha en smak av hvert pålegg, men hadde ikke orket om det var større skiver.

https://www.google.com/amp/s/amp.scmp.com/magazines/post-magazine/article/1760102/pintxos-snack-something-everyone

Trenger ikke være så fancy pålegg for at det skal bli godt. Men her ser du hva jeg mener. Hjelper mye med litt grønt på toppen.

Sjekk ut tilbud på egg, spekemat og annet pålegg. Brie er godt på spekeskinke og er av og til på tilbud. Er også ofte ost og annet pålegg på tilbud i snart utgått på dato -hyllene. Gilde karbonader (8stk) er nå på tilbud på joker til 59kr. 

Ellers ville jeg gått for suppe. Det er billig. Feks hjemmelaget tomatsuppe med en skvett fløte/rømme, egg, revet mozarella og godt brød. Eller en god kremet fiskesuppe. Velg fisk som er på tilbud. Ha gjerne reker og blåskjell i også. Tror et nett blåskjell koster ca 39kr. Godt brød til.

Selv hadde jeg nok gått for suppe siden du ønsker kaker også. Brød og kaker kan bli ganske mettende? 

Av kaker ville jeg gått for eplekake med vaniljeis. Og toro brownies (Jeg synes den er veldig god). Kan evt piffes opp med hakkete nøtter. Om jeg hadde servert smørbrød så ville jeg heller servert fruktsalat med is. Litt friskere. 

Anonymkode: aec8f...dc3

Skrevet
På 25.2.2020 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg er gnien,men prøver å spare litt....tror dere jeg kan lage deilig mat til 12 stk for maks 1000kr?forslag? Tenker lage karbonader, kjøpe godt brød,ha spekemat kanskje...og ha to kaker. Kaffi og brus.

Går helt greit. Jeg hadde sikkert hatt penger igjen også, uten å spare på noe.

Skrevet
On 2/25/2020 at 6:09 PM, kvinneguide said:

ikke nødvendigvis. Rema har 300g serrano av god kvalitet til 99 kr. Det er mange skiver i den pakken - en skive serrano veier mindre enn en skive kokt skinke.

Tunfisk på boks er billig og godt, fint på brød. rør sammen med hvitløk, urter, sitron, aioli, +++

aioli+(godt brød) er godt og billig. 2 eggeplommer, 1/2 liter olje, hvitøk - 20 kr totalt?

Anonymkode: af46b...aec

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke nødvendigvis. Rema har 300g serrano av god kvalitet til 99 kr. Det er mange skiver i den pakken - en skive serrano veier mindre enn en skive kokt skinke.

Tunfisk på boks er billig og godt, fint på brød. rør sammen med hvitløk, urter, sitron, aioli, +++

aioli+(godt brød) er godt og billig. 2 eggeplommer, 1/2 liter olje, hvitøk - 20 kr totalt?

Fine tips, men når ble tunfisk spekemat?

AnonymBruker
Skrevet
On 2/28/2020 at 12:13 PM, kvinneguide said:

Fine tips, men når ble tunfisk spekemat?

:)

tolket HI litt dithen at det var ønske om andre forslag også, i kategorien billig og god mat

"Ikke at jeg er gnien,men prøver å spare litt....tror dere jeg kan lage deilig mat til 12 stk for maks 1000kr?forslag? "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...