Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor skal folk få gaver for hver minste ting i dag? Er ikke barnet gave nok i seg selv?

Idiotisk forbrukersamfunn. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det å bestille/kreve en gave hadde jo ikke ødelagt det🙄

når skal man slutte å umyndiggjøre menn? «»menn er ofre sykt dårlige på å skjønne sånt»🙄

Anonymkode: c137c...564

Jeg er langt på vei enig med deg. Men jeg tror ikke menn generelt er så veldig «inne i» dette med fødselsgaver og forventninger rundt det. Det finnes få om noen gravidforum for menn. 
Morsdag, Valentine, bursdager osv burde de fleste menn ha fått med seg men akkurat dette tror jeg er en kvinnegreie. Så derfor bør det formidles til mannen om man ønsker en gave. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Hvorfor skal folk få gaver for hver minste ting i dag? Er ikke barnet gave nok i seg selv?

Idiotisk forbrukersamfunn. 

Herregud... å få barn er jo en virkelig stor begivenhet i folks liv da. Og det er en stoor påkjenning for kvinner. Så er det en begivenhet som fortjener en gave så er det fødsel synes jeg. 

Valentines er jo bare bullshit  iforhold. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, bare lå du og latet deg uten grunn du da? :)

Eller, kan det hende mannen din måtte trp til fordidu følte deg elendig jævelig og ikke klarte noe annet. 

og fødselen da? Og ammingen? Den var også mer belastende for han enn for deg? 

du må ha hatt et fryktelig enkelt,  svangerskap, fødsel og barseltid da, siden du synes mer synd på mannen enn deg selv  :)

heldiggris!

jeg synes gaven jeg fikk av mannen var veø fortjent! Til gjengjeld så lagdejeg et barn til han

Anonymkode: fed47...976

Hjelp, noen som ikke har fått hormonene ut av kroppen enda? 

Fødselen var overstått på en time og ammingen gikk knirkefritt fra dag 1, med en baby som hittil (2 mnd) har sovet gjennom natta fra dag 1. Bokstavelig talt. Til gjengjeld holdt han hverdagen gående i 9 mnd. 

Ingen tvil i hvem som fortjener premie 

Anonymkode: 860f9...aa3

Skrevet

Fikk en allianse ring med en sten for hvert barn/barnebarn. Synes mor fortjener en «liten» fra far😊

Anonymkode: 5d2b2...4e5

• Liker 1
Skrevet

Alliansering er flott. Men jeg tenker at det ikke trenger å være et dritdyrt smykke. 

Anonymkode: c024e...8e0

Skrevet
2 timer siden, Lorieen skrev:

Jeg har fire barn, og har aldri hatt babyshower eller fått barselgave fra mannen. 
Jeg har imidlertid fått gaver til baby fra venner/familie/kolleger hver gang. Som regel klesplagg eller en leke/bok etc. 

Det er vel alle som får gaver til nyfødt baby?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel alle som får gaver til nyfødt baby?

Ja, det regner jeg med. Det er vel det som tilsvarer gamle dagers «barselgrøt». Før tok folk med mat på barselbesøk. Nå har de med gave.

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Om noen fortjente gave etter fødselen, var det mannen. 

Som i 9 mnd hadde stått på med hus og barn mens kona lå på sofaen halve graviditeten. Først med slapphet og kvalme,  deretter bekkenløsning 

Anonymkode: 860f9...aa3

Hehe.. Sånn tenkte jeg også. 

Forøvrig ble hverken jeg eller mannen skuffet over at vi ikke fikk en innpakket gave fra hverandre.

Anonymkode: 9d936...01c

Skrevet

Pushgave må være det styggeste ordet jeg har hørt på lenge. Hvorfor ikke bare kalle det barselgave? Pushgave høres jo helt dust ut? Push present høres også stygt ut, forøvrig. 

Anonymkode: 625a4...8c7

Skrevet

Pushgave😂

Anonymkode: 00ca2...5f4

Skrevet
11 hours ago, Rucula said:

Det kommer jo selvfølgelig ann på økonomien til hver enkelt familie. :)

sjokolade og massasje høres uansett helt topp ut!

Jeg sa ingenting om økonomi, vi tjener godt begge to. Jeg setter mye mer pris på omsorg og den innsatsen han gjør i hverdagen, enn at han skal belønne meg med smykker fordi jeg går gravid.  

Anonymkode: 2d961...a45

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ingenting om økonomi, vi tjener godt begge to. Jeg setter mye mer pris på omsorg og den innsatsen han gjør i hverdagen, enn at han skal belønne meg med smykker fordi jeg går gravid.  

Anonymkode: 2d961...a45

Ja takk begge deler sier jeg da 🤩

Innsatsen i hverdagen tsr jeg egentlig som en selvfølge siden vi er to om å få barn :)

Men man trenger jo ikke smykker, jeg ønsker meg lakris neste gang, min mor fikk tørket mango. Hver sin smak 

Skrevet

Jeg fikk ingenting, da mannen generelt ikke er et "gave-menneske", eller har gaver som en av sine måter å uttrykke kjærlighet på. Det er det derimot for meg, så jeg hadde i utgangspunktet definitivt overrasket ham med noe jeg visste ville glede ham, dersom han hadde vært gjennom en like voldsom prosess over såpass lang tid som jeg hadde. For min del hadde det ikke behøvd å være mer en en blomstebukett og et kort som fortalte at han var stolt av meg eller lignende. Kanskje en liten pakke med favoritt-teen og sjokoladen min. Jeg synes det var trist at han ikke ga meg noe som helst, men var forberedt på det. Og han er fantastisk på absolutt alle andre måter, som er mer viktige, så det ble ikke et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...