Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk Nikon speilreflekskamera som jeg hadde ønsker meg lenge, perfekt å få det etter fødsel så vi kunne ta mange fine bilder 😄 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen fortjente gave etter fødselen, var det mannen. 

Som i 9 mnd hadde stått på med hus og barn mens kona lå på sofaen halve graviditeten. Først med slapphet og kvalme,  deretter bekkenløsning 

Anonymkode: 860f9...aa3

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal man bruke et engelsk ord når det allerede finnes et norsk ord for det? Er det for å høres finere ut? 

Fikk halskjede av mannen. 

Anonymkode: 8270a...252

• Liker 3
Skrevet

Ja! Etter 9 mnd med sinnsyke smerter å en tøff fødsel syntes jeg faktisk det😅. Mulig jeg er teit. Min mann er dårlig på gaver, så jeg hintet i laaaang tid!🤭😂. På sykehus vanket det ingen gave, ikke blomster en gang... Ble faktisk skuffet😅🤭🤪. 1 uke ca etter vi kom hjem fikk jeg armbånd og kjede med navnet til sønnen vår gravert inn. Det tok tydeligvis lenger tid enn han trodde å få dette laget å sendt. Så da var jeg ikke mugg lenger😂🤭. Denne gangen har jeg sagt jeg ønsker meg noe av det samme slik jeg «bærer» begge barna våre❤️. Fikk til svar «regnet nesten med det😄». 

Anonymkode: 06e64...41a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Rucula skrev:

Jeg fikk et halskjede i hvitt gull med diamanter av min mann som gave da jeg hadde født.  Verdi ca 8-10 000

Synes det var en fin gave og vel fortjent, med den belastningen vi kvinner går igjennom. :)

Jeg fikk en orchide 😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg nevnte dette for min mann en gang, og nå har han sagt til flere at han ønsker seg playstation i barselgave 🤷‍♀️

Anonymkode: 0c8ac...ab7

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hysj hysj, må ikke kalle det push-gave her inne. Da blir mammapolitiet så sinte. Og så sier de "ingen ting. Babyen er en stor nok gave i seg selv" og andre politisk korrekte ting :fnise: 

Jeg synes det er en fin tradisjon med gave fra far til mor etter fødselen. Er ikke gravid selv, så jeg har ingen konkrete ønsker, men jeg synes det er fint med et smykke eller noe. 

Anonymkode: a1e0b...580

Hahaha jeg tenkte nøyaktig det samme. 

Forøvrig så fikk jeg et stort fat med spekemat og oster som en overraskelse når vi kom hjem fra sykehuset 🥰 typ et helt fenalår og skikkelig dyre, deilige, oster. Jeg var i himmelen, hadde savnet det så mye 😂

• Liker 8
Skrevet

Jeg har fire barn, og har aldri hatt babyshower eller fått barselgave fra mannen. 
Jeg har imidlertid fått gaver til baby fra venner/familie/kolleger hver gang. Som regel klesplagg eller en leke/bok etc. 

Skrevet

Ønsket meg smykke eller i det minste blomster. Fikk ingenting.

Anonymkode: 2c7f8...f6f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om noen fortjente gave etter fødselen, var det mannen. 

Som i 9 mnd hadde stått på med hus og barn mens kona lå på sofaen halve graviditeten. Først med slapphet og kvalme,  deretter bekkenløsning 

Anonymkode: 860f9...aa3

Åh, bare lå du og latet deg uten grunn du da? :)

Eller, kan det hende mannen din måtte trp til fordidu følte deg elendig jævelig og ikke klarte noe annet. 

og fødselen da? Og ammingen? Den var også mer belastende for han enn for deg? 

du må ha hatt et fryktelig enkelt,  svangerskap, fødsel og barseltid da, siden du synes mer synd på mannen enn deg selv  :)

heldiggris!

jeg synes gaven jeg fikk av mannen var veø fortjent! Til gjengjeld så lagdejeg et barn til han

Anonymkode: fed47...976

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, addict skrev:

Hahaha jeg tenkte nøyaktig det samme. 

Forøvrig så fikk jeg et stort fat med spekemat og oster som en overraskelse når vi kom hjem fra sykehuset 🥰 typ et helt fenalår og skikkelig dyre, deilige, oster. Jeg var i himmelen, hadde savnet det så mye 😂

Så fin gave! :) deeeilig med oster

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsket meg smykke eller i det minste blomster. Fikk ingenting.

Anonymkode: 2c7f8...f6f

Sa du klart ifra da? At du ønsket deg dette? 

Menn er ofte sykt dårlige på å skjønne sånt på egenhånd og trenger noen store hint;) 

Skrevet
Akkurat nå, Rucula skrev:

Så fin gave! :) deeeilig med oster

Ja jeg begynte nesten å grine, han hadde virkelig lyttet og skjønt hva jeg ønsket meg ihvertfall 🥰

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa du klart ifra da? At du ønsket deg dette? 

Menn er ofte sykt dårlige på å skjønne sånt på egenhånd og trenger noen store hint;) 

Ja, for det å bestille/kreve en gave hadde jo ikke ødelagt det🙄

når skal man slutte å umyndiggjøre menn? «»menn er ofre sykt dårlige på å skjønne sånt»🙄

Anonymkode: c137c...564

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, addict skrev:

Ja jeg begynte nesten å grine, han hadde virkelig lyttet og skjønt hva jeg ønsket meg ihvertfall 🥰

Jeg er gravid nå, ønsker meg store mengder luksus lakris 😍

Mamma fikk 1 kilo tørket mango av pappa da hun fødte meg :P

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det å bestille/kreve en gave hadde jo ikke ødelagt det🙄

når skal man slutte å umyndiggjøre menn? «»menn er ofre sykt dårlige på å skjønne sånt»🙄

Anonymkode: c137c...564

Men det er jo sannheten. Ingenting hadde skjedd om man ikke kommer med hint. Man trenger ikke mase akkurat, men hvis man lufter temaet bittelitt i løpet av svangerskapet så er det ikke dumt :P

Menn må gjerne ha hint om mye rart....feks,  huset må vaskes, osv :P

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barselgave er ordet.

Men hva er feil med klær fra HM? Er babyen din så fin at han/hun bare kan bæsje ut, gulpe ned og vokse fra dyre klær?

Anonymkode: 67d73...f11

Evt klær lagd av arbeidere med elendige forhold i krisefattige tilstander 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en diamantring jeg vet koster litt over 30’

Den skal gå i arv til den lille jenta en dag. Etter å ha ofret både kropp og helse, jobbet 100% og fremdeles bidratt 50% til både hjemmets hold og økonomi er jeg helt ok med å ta imot en flott gave fra mannen.

Anonymkode: 6dd2c...9a4

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt sur om mannen brukte 30k på noe smykkegreier til meg. Så lenge han masserer føttene mine og passer på at jeg har nok sjokolade er jeg fornøyd. Vi har bedre ting å bruke penger på 😅

Anonymkode: 2d961...a45

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt sur om mannen brukte 30k på noe smykkegreier til meg. Så lenge han masserer føttene mine og passer på at jeg har nok sjokolade er jeg fornøyd. Vi har bedre ting å bruke penger på 😅

Anonymkode: 2d961...a45

Det kommer jo selvfølgelig ann på økonomien til hver enkelt familie. :)

sjokolade og massasje høres uansett helt topp ut!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...