AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Hei. Er førstegangs gravid i uke 17+3 Lurer på hvordan disse smertene kjennes ut bekkenproblemene? Jeg har da hatt litt vondt i korsryggen/halebeinet en måneds tid før jeg ble gravid da, så jeg tenker også at det ikke har noe med graviditeten og gjøre også. Men de siste månedene så har det blitt gradvis værre og denne smerten kommer oftere, gjerne om jeg har vært mer aktiv enn normalt ,sotte for lenge eller gått mer en normalt. Kjennes ut som for meg, at korsryggen har en slags låsning og blir "stivere". Så går det en stund så har jeg ikke så vondt lengre. Men igår trente jeg litt styrke og jeg ble akutt dårligere i korsryggen igjen. vondt og sitte ,gå og ligge. Idag er jeg straks litt likere. Jeg skal til kiropraktoren imorgen for en bedre undersøkelse da, så får se hva de sier. 🙂 Men det jeg lurer på fra dere som har eller har vært plaget med bekkenet er, når ble du plaget i svangerskapet og hvordan kjennes det ut? Er det normalt og bli plaget så tidlig?🤔 Anonymkode: 44f57...8ef
Anjatapinjata Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Jeg fikk bekkenløsning i uke 9, det er hormonstyrt og kan oppstå når som helst under svangerskapet. Jeg er hypermobil fra før av og slitt med hoftene i mange år før graviditeten så det spilte nok inn. Fortsatt ikke bra 7mnd etter fødsel, så smart å få sjekket opp å få behandling 😊
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 7 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Jeg fikk bekkenløsning i uke 9, det er hormonstyrt og kan oppstå når som helst under svangerskapet. Jeg er hypermobil fra før av og slitt med hoftene i mange år før graviditeten så det spilte nok inn. Fortsatt ikke bra 7mnd etter fødsel, så smart å få sjekket opp å få behandling 😊 Tusen takk for svar. 🙂 Da er det vel en mulighet for at det er det jeg har fått. 😥jeg spent på hva kiropraktoren sier ,er jo fortsatt lenge til termin 😏 Anonymkode: 44f57...8ef
Anjatapinjata Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. 🙂 Da er det vel en mulighet for at det er det jeg har fått. 😥jeg spent på hva kiropraktoren sier ,er jo fortsatt lenge til termin 😏 Anonymkode: 44f57...8ef Det kan bli bedre. Nå vet ikke jeg helt hvordan det er med låsning vs løsning, men jeg trente bare litt i basseng og gikk en del pga hunder og jobb, mulig det hjalp å bli tyngre utover svangerskapet også men jeg ble i hvertfall bedre. Hadde delvis sykemelding lenge i svangerskapet men endte opp med å jobbe fult igjen siste tre mnd 😊
Wiley Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Jeg fikk bekkenlåsning i uke 15 ca, for meg var det mest smerter i setet jeg kjente, ble veldig stivt og vondt bare jeg gikk litt eller ble sittende på noe hardt, men det kunne gå over til neste dag når jeg fikk slappet av over natten. Gikk til behandling hos fysio og kiropraktor i ca 10 uker og ble mye bedre. Trente i basseng og gikk så mye jeg kunne, var aldri sykemeldt. Har blitt litt værre igjen nå når det bare er et par uker igjen til termin, men behandling hjalp masse for meg. Og hvis du ikke har allerede så er en bbhugme helt gull både for soving og å sitte i sofaen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå