Gå til innhold

Rektoskopi erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rektoskopi er ingenting i forhold til koloskopi. 

Og du? Pust, pust og pust når du undersøkes. ;) 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jævlig vondt, værste jeg har vært med på. Og jeg fikk beroligende. Ikke for å skremme, men ta alt du kan få! 
Fant ikke noe galt da, så det var bra :) 

Anonymkode: c6a8d...6d8

Seriøst? Er rektoskopi det verste du har vært med på? Det har jeg vanskelig for å tro. Ikke for å være ufin, men eventuelt så har du ikke opplevd mye ille i livet når det kommer til undersøkelser. 😛 

Anonymkode: afa19...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke beroligende foran en slik undersøkelse, med mindre du sliter med angst og panikkangst på daglig basis. Jeg gruet meg også, det er normalt. Og selv om undersøkelsen var ubehagelig, så er den sinnsykt fort overstått, og du rekker ikke engang å "venne deg til det" før du er ferdig. Jeg satt igjen med en "var dette alt?"-følelse når jeg var ferdig, og forlot sykehuset med tankene om at all den gruingen min på forhånd var unødvendig ;) Igjen. Undersøkelsen varer maks 5 min. Kanskje helt nede i 2 min. Det går bare godt! Og du får en opplevelse rikere i livet. Neste gang folk spør hvordan rektoskopi var, så vet du det ;) 

5 min?? Tok 40 min på meg.

Anonymkode: 85c8f...22c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jævlig vondt, værste jeg har vært med på. Og jeg fikk beroligende. Ikke for å skremme, men ta alt du kan få! 
Fant ikke noe galt da, så det var bra :) 

Hjalp beroligende da? Husker du hva du fikk? Så viss jeg føler meg nervøs så vet jeg litt hva jeg skal spørre etter. Er ikke så redd for smerten , tror at det har noe med at min lege skal se en veldig sårbar plass... Og det er noe jeg takkler dårlig, har hatt samme dame lege heile livet, og sleit når hun skulle undersøke meg , så måtte jeg bytte lege pga hun begynte å bli gammel og glemsk... 

Ts

Anonymkode: 6006c...4fb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker du garantert på KOLOSKOPI, som er noe heeeelt annet enn REKTOSKOPI. 

Rektoskopi varer toppen 5 min. Er et 20 cm rør som skal i rævva, men 15-17cm går inn. Har aldri hørt om at noen har gjennomført rektoskopi i 40 min! Hva i all verden skal det være godt for? 

Men enig i et koloskopi er noe av det verste man kan gjøre. Rektoskopi er piece of cake i forhold. 

Skrevet

Rektoskopi var ikke noe problem, koloskopien måtte de avbryte og gi meg MR og CT isteden fordi det var for vondt. 

Anonymkode: 8e4cf...ba1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rektoskopi tar ikke så lang tid nei 😊 da er det nok koloskopi du snakker om 😊

Ts

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har aldri hørt om at noen har gjennomført rektoskopi i 40 min! Hva i all verden skal det være godt for? 

Kanskje personen hadde en veldig fascinerende ræv?

• Liker 1
Skrevet

Må ikke blande sammen rektoskopi og kolonskopi, rekoskopi er kun enderarm, kolonskopi er hele tykktarm og til begynnelse av tynntarm. Så rektoskopi er ikke på langt nær så ubehagelig som kolonskopi. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, 000VF000 skrev:

Når jeg lå med kameraet opp i rumpa kom en lege inn med en gjeng medisinstudenter. 

"håper det er greit at jeg viser studentene litt"

Jeg lå der og bare ehhhhh 🧐

Det er utrolig drøyt! Legene skal spørre først, studentene skal ikke buse inn. Hvis noe slikt hadde skjedd med meg hadde det blitt månelyst. Makan. 

Hvordan opplevde du det? Klagde du det inn?

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Tessa12 skrev:

Må ikke blande sammen rektoskopi og kolonskopi, rekoskopi er kun enderarm, kolonskopi er hele tykktarm og til begynnelse av tynntarm. Så rektoskopi er ikke på langt nær så ubehagelig som kolonskopi. 

Ja jeg begynte å lure😂 40 min😱 

Uans må jeg ta koloskopi viss de ikke finner noe på denne undersøkelsen , så greit å vite litt om dette også 🙈 

Ts

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rektoskopi er ingenting i forhold til koloskopi. 

Og du? Pust, pust og pust når du undersøkes. ;) 

Seriøst? Er rektoskopi det verste du har vært med på? Det har jeg vanskelig for å tro. Ikke for å være ufin, men eventuelt så har du ikke opplevd mye ille i livet når det kommer til undersøkelser. 😛 

Tok feil, var koloskopi jeg hadde, beklager misforståelsen! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok feil, var koloskopi jeg hadde, beklager misforståelsen! 

Fort gjort 😁 skal muligens ta det også, så greit å vite om det også 😊 

Ts

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja dem sier at rektoskopi er ikke like ille som koloskopi 😊 

Ts

For meg var rektoskopi mye mye mye verre ennkoloskopi. Jeg hylte i smerter og tryglet om at det måtte stanses. Ekstreme smerter er tegn på sykdomstilstand da, og jeg hadde ikke bare en vanlig rektoskopi. 

Anonymkode: 0b682...f4a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg var rektoskopi mye mye mye verre ennkoloskopi. Jeg hylte i smerter og tryglet om at det måtte stanses. Ekstreme smerter er tegn på sykdomstilstand da, og jeg hadde ikke bare en vanlig rektoskopi. 

Anonymkode: 0b682...f4a

Off :( hva var det som feilte deg da? Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...