AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Noen som har erfaringer med dette? Og hva fant de ut event? Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Ja, jeg har. Fant ikke ut noe på meg. Anonymkode: afa19...859
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har. Fant ikke ut noe på meg. Anonymkode: afa19...859 Var det vondt ? Fikk du svar når du var der? ts Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Måtte det forrige ute, de fant betennelse. Var vondt i blant men ikke uoverkommelig. Anonymkode: b1086...fa4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det vondt ? Fikk du svar når du var der? ts Anonymkode: 6006c...4fb Vondt. Njaa. Særlig smertefullt var det ikke, men fryktelig ubehagelig. Og rart. Men hvis du er vant med å få noe inn den vei, så kan det hende det føles mer naturlig. 😂 Dette var min første gang jeg fikk noe inn feilveien. Ok, litt vondt til tider, spesielt når han tok den "spiral"-bevegelsen. Fikk svar med engang. Anonymkode: afa19...859
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 ...men jeg tipper at legen har mye å si for hvordan ting oppleves. Min virket hardhendt og brå. Uten at jeg egentlig har noe sammenligningsgrunnlag og vet hvordan det skal føles ut som. Kanskje får du en helt annen opplevelse en meg basert på at det er en annen lege. Så sånn sett har mine erfaringer liten verdi for deg. Uansett så varer undersøkelsen type 3 - 5 min, så bare bit tennern sammen! Lykke til Anonymkode: afa19...859
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måtte det forrige ute, de fant betennelse. Var vondt i blant men ikke uoverkommelig. Anonymkode: b1086...fa4 Kan jeg spør hva slags betennelse du hadde? Jeg har hatt forstoppelse i mndsvis, bruker medisin for å tømme meg i blant (ikke ofte pga det kan skade på tarm osv) men ingenting som funker ellers. Har både hatt magesmerter og feber... Legene her er ufattelig treige og dumme... Måtte true med media og at jeg kom til å betale ting privat , for viss de finner noe så kan jeg gå i sak mot de. Ts Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...men jeg tipper at legen har mye å si for hvordan ting oppleves. Min virket hardhendt og brå. Uten at jeg egentlig har noe sammenligningsgrunnlag og vet hvordan det skal føles ut som. Kanskje får du en helt annen opplevelse en meg basert på at det er en annen lege. Så sånn sett har mine erfaringer liten verdi for deg. Uansett så varer undersøkelsen type 3 - 5 min, så bare bit tennern sammen! Lykke til Anonymkode: afa19...859 Tusen takk 😁 Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vondt. Njaa. Særlig smertefullt var det ikke, men fryktelig ubehagelig. Og rart. Men hvis du er vant med å få noe inn den vei, så kan det hende det føles mer naturlig. 😂 Dette var min første gang jeg fikk noe inn feilveien. Ok, litt vondt til tider, spesielt når han tok den "spiral"-bevegelsen. Fikk svar med engang. Anonymkode: afa19...859 Njaaa, er ikke en av mine topp 5 , å stappe ting opp i rompa 🙈 så vil nok synest dette er ubehagelig ja 🤣👌🏼 Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 Jeg synes det var vondt. Dvs, det er ikke vondt i tarmen, men i "festene" mellom tarmen og bukveggen når slangen skal gjennom svingete partier. Anbefaler å få noen til å kjøre deg slik at du kan få beroligende. Det hjalp meg i form av at jeg ikke husker så veldig mye av opplevelsen eller selve smerten, annet enn at jeg gråt og syntes det var veldig vondt. Legene jeg var hos var veldig rolige, og forsiktige, så har ikke noe vondt å si om dem i forbindelse med opplevelsen. De fant ingenting på meg. Du får svar på hva de kan se når de er inne, men de tar også som regel biopsier man ikke får svar på før senere. Anonymkode: ddfba...a5d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det var vondt. Dvs, det er ikke vondt i tarmen, men i "festene" mellom tarmen og bukveggen når slangen skal gjennom svingete partier. Anbefaler å få noen til å kjøre deg slik at du kan få beroligende. Det hjalp meg i form av at jeg ikke husker så veldig mye av opplevelsen eller selve smerten, annet enn at jeg gråt og syntes det var veldig vondt. Legene jeg var hos var veldig rolige, og forsiktige, så har ikke noe vondt å si om dem i forbindelse med opplevelsen. De fant ingenting på meg. Du får svar på hva de kan se når de er inne, men de tar også som regel biopsier man ikke får svar på før senere. Anonymkode: ddfba...a5d Ja heldigvis skal min samboer være med, så har litt "psykisk" støtte. Gruer meg veldig men vet at dette er noe jeg virkelig på gjennom. Ts Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja heldigvis skal min samboer være med, så har litt "psykisk" støtte. Gruer meg veldig men vet at dette er noe jeg virkelig på gjennom. Ts Anonymkode: 6006c...4fb Du trenger ikke beroligende foran en slik undersøkelse, med mindre du sliter med angst og panikkangst på daglig basis. Jeg gruet meg også, det er normalt. Og selv om undersøkelsen var ubehagelig, så er den sinnsykt fort overstått, og du rekker ikke engang å "venne deg til det" før du er ferdig. Jeg satt igjen med en "var dette alt?"-følelse når jeg var ferdig, og forlot sykehuset med tankene om at all den gruingen min på forhånd var unødvendig Igjen. Undersøkelsen varer maks 5 min. Kanskje helt nede i 2 min. Det går bare godt! Og du får en opplevelse rikere i livet. Neste gang folk spør hvordan rektoskopi var, så vet du det Anonymkode: afa19...859
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spør hva slags betennelse du hadde? Jeg har hatt forstoppelse i mndsvis, bruker medisin for å tømme meg i blant (ikke ofte pga det kan skade på tarm osv) men ingenting som funker ellers. Har både hatt magesmerter og feber... Legene her er ufattelig treige og dumme... Måtte true med media og at jeg kom til å betale ting privat , for viss de finner noe så kan jeg gå i sak mot de. Ts Anonymkode: 6006c...4fb En eller annen form for kolitt. Skal dit senere og bli utredet mer og ta vevsprøver og sjekke mere nøye og lenger opp i tarmen og. Jeg oppretta en tråd i forrige uke der jeg har skrevet litt om hvordan ting var osv.. Anonymkode: b1086...fa4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #14 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke beroligende foran en slik undersøkelse, med mindre du sliter med angst og panikkangst på daglig basis. Jeg gruet meg også, det er normalt. Og selv om undersøkelsen var ubehagelig, så er den sinnsykt fort overstått, og du rekker ikke engang å "venne deg til det" før du er ferdig. Jeg satt igjen med en "var dette alt?"-følelse når jeg var ferdig, og forlot sykehuset med tankene om at all den gruingen min på forhånd var unødvendig Igjen. Undersøkelsen varer maks 5 min. Kanskje helt nede i 2 min. Det går bare godt! Og du får en opplevelse rikere i livet. Neste gang folk spør hvordan rektoskopi var, så vet du det Anonymkode: afa19...859 Blir nok ingen beroligende, tror det værste for meg blir å vise frem kroppen min i en sårbar stilling. Men som sagt skal jeg ha med samboer skal skal være der med meg 😁 regner med det går fort og smertefritt 👌🏼ts Anonymkode: 6006c...4fb 1
000VF000 Skrevet 25. februar 2020 #15 Skrevet 25. februar 2020 Når jeg lå med kameraet opp i rumpa kom en lege inn med en gjeng medisinstudenter. "håper det er greit at jeg viser studentene litt" Jeg lå der og bare ehhhhh 🧐 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det var vondt. Dvs, det er ikke vondt i tarmen, men i "festene" mellom tarmen og bukveggen når slangen skal gjennom svingete partier. Anbefaler å få noen til å kjøre deg slik at du kan få beroligende. Det hjalp meg i form av at jeg ikke husker så veldig mye av opplevelsen eller selve smerten, annet enn at jeg gråt og syntes det var veldig vondt. Legene jeg var hos var veldig rolige, og forsiktige, så har ikke noe vondt å si om dem i forbindelse med opplevelsen. De fant ingenting på meg. Du får svar på hva de kan se når de er inne, men de tar også som regel biopsier man ikke får svar på før senere. Anonymkode: ddfba...a5d 7 minutter siden, 000VF000 skrev: Når jeg lå med kameraet opp i rumpa kom en lege inn med en gjeng medisinstudenter. "håper det er greit at jeg viser studentene litt" Jeg lå der og bare ehhhhh 🧐 Tror dere blander koloskopi og rektoskopi. Koloskopi er undersøkelse av hele tykktarmen med kamera. Rektoskopi er undersøkelse av endetarmen med et lite rør som legen titter inn i. Rektoskopi er en drøm sammenlignet med koloskopi. Anonymkode: 40c06...0f2 4
000VF000 Skrevet 25. februar 2020 #17 Skrevet 25. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Tror dere blander koloskopi og rektoskopi. Koloskopi er undersøkelse av hele tykktarmen med kamera. Rektoskopi er undersøkelse av endetarmen med et lite rør som legen titter inn i. Rektoskopi er en drøm sammenlignet med koloskopi. Anonymkode: 40c06...0f2 Ja det var koloskopi
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #18 Skrevet 25. februar 2020 4 timer siden, 000VF000 skrev: Når jeg lå med kameraet opp i rumpa kom en lege inn med en gjeng medisinstudenter. "håper det er greit at jeg viser studentene litt" Jeg lå der og bare ehhhhh 🧐 Hahaha 🙈😂 kjekt med publikum 👌🏼 Ts Anonymkode: 6006c...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #19 Skrevet 25. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere blander koloskopi og rektoskopi. Koloskopi er undersøkelse av hele tykktarmen med kamera. Rektoskopi er undersøkelse av endetarmen med et lite rør som legen titter inn i. Rektoskopi er en drøm sammenlignet med koloskopi. Anonymkode: 40c06...0f2 Ja dem sier at rektoskopi er ikke like ille som koloskopi 😊 Ts Anonymkode: 6006c...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #20 Skrevet 25. februar 2020 Jævlig vondt, værste jeg har vært med på. Og jeg fikk beroligende. Ikke for å skremme, men ta alt du kan få! Fant ikke noe galt da, så det var bra Anonymkode: c6a8d...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå