Gå til innhold

Andre barnehagefamilier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever få av dem hilser om morgenen eller etter jobb ved henting, eller ikke vil prate. Nesten som jeg føler jeg har gjort noe galt..

Er jeg alene her?

Anonymkode: f8beb...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever få av dem hilser om morgenen eller etter jobb ved henting, eller ikke vil prate. Nesten som jeg føler jeg har gjort noe galt..

Er jeg alene her?

Nei, du er ikke alene. Har møtt på mange sånne. 

Anonymkode: ba816...5e2

Skrevet

Jeg er selv barnehageforelder, og synes det er litt slitsomt med all denne sosialiseringen. Synes det er greit å si hei i garderoben, men orker ikke så mye mer prat enn det midt i hente- og bringestresset. (Hvis det ikke er noe spesielt, bestevenn til jenta mi sine foreldre, eller andre folk vi avtaler ting med).

Et enkelt og greit hei bør være nok. Men hvis du ikke får det heller, skjønner jeg at det er litt merkelig.

Anonymkode: d219e...c1b

• Liker 1
Skrevet

Synes hei er greit nok, men noe mer enn det blir vel litt påtatt med mindre det er noe viktig 

Anonymkode: 4e07a...01c

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv barnehageforelder, og synes det er litt slitsomt med all denne sosialiseringen. Synes det er greit å si hei i garderoben, men orker ikke så mye mer prat enn det midt i hente- og bringestresset. 

Helt enig.

Anonymkode: ac87c...b49

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er selv barnehageforelder, og synes det er litt slitsomt med all denne sosialiseringen. Synes det er greit å si hei i garderoben, men orker ikke så mye mer prat enn det midt i hente- og bringestresset. (Hvis det ikke er noe spesielt, bestevenn til jenta mi sine foreldre, eller andre folk vi avtaler ting med).

Et enkelt og greit hei bør være nok. Men hvis du ikke får det heller, skjønner jeg at det er litt merkelig.

vet du hva, jeg er så introvert som det holder. sosialisering har alltid vært et kompleks jeg har. er selv ikke interessert i prate sånn egentlig. men kjenner jo på den da jeg sier "hei/god morgen/god dagen" med et smil for så bare bli ignorert. Ja jeg sier det høyt nok..

Hadde jeg ikke hatt min usikkerhet og komplekser som bakteppe så hadde jeg gitt blankt pokker. Ville bare høre andre sin erfaring også

Skrevet

I vår barnehage har de mye fokus på samtale mellom ansatte og foreldre. Vi skal fortelle hvordan natten har vært og om det er noe de skal vite. De skal fortelle oss hvordan dagen gikk når vi henter slik at vi kan snakke med barna på vei hjem. Selv om det står i MyKid i tillegg.. Og det syns jeg alle de fast ansatte er gode på. Men så klart er det vanskelig når vi leverer samtidig som 15 andre der noen trenger/tar mer plass enn andre ;) Nyansatte og studenter bruker nok litt tid på å bli komfortable i det og til å bli kjent med hvem som hører til hvem. 

Anonymkode: f9c35...622

Skrevet

Jeg er en sånn, som ikke sier god morgen i garderoben,  fordi jeg vil lage en god avskjed for barnet mitt i en travel hverdag. Orker ikke å spolere det. De fleste andre bhg-foreldre i min bhg er likens. Men smiler og sier hei hvis noen gjør det først da. 

Anonymkode: fa89a...c91

Skrevet

Nei du er ikke alene, vi bor i Norge, så et "hei" er ofte for mye å forlange. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en sånn, som ikke sier god morgen i garderoben,  fordi jeg vil lage en god avskjed for barnet mitt i en travel hverdag. Orker ikke å spolere det. De fleste andre bhg-foreldre i min bhg er likens. Men smiler og sier hei hvis noen gjør det først da. 

Anonymkode: fa89a...c91

Det er en vinklingjeg ikke har tenkt på. Men skjønner ikke at et smil med et enkelt hei tilbake sånn kjapt er så veldig invaderende

Men moro å se din vinkling ,takk for innspill

Skrevet
24 minutter siden, Nerine_ skrev:

Nei du er ikke alene, vi bor i Norge, så et "hei" er ofte for mye å forlange. 

Helt enig.. gjelder ikke bare foreldre i barnehagen men i de fleste sosiale sammenheng... 

Anonymkode: 7cfb9...e3f

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig.. gjelder ikke bare foreldre i barnehagen men i de fleste sosiale sammenheng... 

Anonymkode: 7cfb9...e3f

Ja desverre er det slik en typisk nordmann er i de fleste sammenhenger. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det sender dårlige signaler til barna om man ikke sier hei. Barna er vanligvis veldig opptatt av de andre barna i barnehagen og deres foreldre. Et hei signaliserer til ditt eget barn at det er normalt å ha en høflig og hyggelig tone med deres venners foreldre. 

Anonymkode: cf4f4...98e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...