Nerine_ Skrevet 25. februar 2020 #21 Skrevet 25. februar 2020 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Det er forskjell å jobbe i NAV og jobbe i butikk. I NAV skal man trå varsomt for å ikke bli personlig involvert på noen som helst måte. Det kan fort slå feil tilbake. En gjennomsnittlig oppegående person takler fint å få et kort, og det uten å tolke det dit hen at avsenderen automatisk har dypt romantiske følelser. 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. februar 2020 #22 Skrevet 25. februar 2020 52 minutter siden, SoWhat? skrev: Ikke butikk men.. 🙂 hva mener du med at det kan slå feil tilbake? At den som jobber i NAV kan føle på at en bruker oppfatter ting feil. Kaller det bruker, det heter kanskje klient. Som lege/pasient, prest/menighet, advokat/klient, psykolog/pasient, sjef/ansatt osv.. en sterk og en svak.
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. februar 2020 #23 Skrevet 25. februar 2020 48 minutter siden, Nerine_ skrev: En gjennomsnittlig oppegående person takler fint å få et kort, og det uten å tolke det dit hen at avsenderen automatisk har dypt romantiske følelser. Jepp, men dessverre finnes det nok av personer som utnytter det svake leddet. For gjennomsnittet er bare gjennomsnittet. Så er det alle som ikke er snittet oppegående.
SoWhat? Skrevet 25. februar 2020 #24 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: At den som jobber i NAV kan føle på at en bruker oppfatter ting feil. Kaller det bruker, det heter kanskje klient. Som lege/pasient, prest/menighet, advokat/klient, psykolog/pasient, sjef/ansatt osv.. en sterk og en svak. Hm . Ja, klient. Jeg er ikke enig med deg nå. En er ikke sterkere pga status. Alle setter pris på at de gjør en god jobb. Syns du har mange bra meninger om mye, og liker deg fordi du er ærlig virker det som. Men her er jeg veldig uenig med deg.
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. februar 2020 #25 Skrevet 25. februar 2020 55 minutter siden, Sjokoladefruen skrev: Sorry, i mine øyne virker du som en trangsynt person som ikke tørr å vise ekstra takknemlighet🤷🏼♀️ Eeeeller så er du kanskje litt sjalu?🙊 Kanskje du også vil ha et kort?🙊 Du bommer ganske mye nå Men det er greit, siden du ikke kjenner meg. Er ikke så farlig med kort, jeg bryr meg ikke om sånt generelt.
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. februar 2020 #26 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Hm . Ja, klient. Jeg er ikke enig med deg nå. En er ikke sterkere pga status. Alle setter pris på at de gjør en god jobb. Syns du har mange bra meninger om mye, og liker deg fordi du er ærlig virker det som. Men her er jeg veldig uenig med deg. Det er helt innafor å være uenig Jeg er alltid skeptisk når det kommer til en svak og en sterk part i et forhold eller situasjon. Og når det kommer til NAV er klienten avhengig av den som jobber der, og da synes jeg det er på sin plass med et 100 % profesjonelt forhold. Det går an å uttrykke sin takknemlighet på andre måter enn et håndskrevet kort. Da synes jeg faktisk det blir mindre personlig om det kortet henger på en bukett. Eller sammen med en konfekt som kan deles med de andre på kontoret.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #27 Skrevet 25. februar 2020 Jeg gir også kort da jeg synes det er mer personlig og hyggelig og noe som var veldig vanlig da jeg vokste opp uten at det lå noe i det. Men jeg gav det en gang hvor det ble tatt litt mer hyggelig enn det var ment så stemningen etterpå ble rar. Så hold det veldig kort om du gjør det hvis det er en mann som er eldre enn deg. 😊 Anonymkode: 3fa71...cbd 1
Sjokoladefruen Skrevet 25. februar 2020 #28 Skrevet 25. februar 2020 2 timer siden, Dævendøtte skrev: jeg bryr meg ikke om sånt generelt. Den ene lille settningen der, kan man lukte sjalusi av fra lang avstand🤭 Klart du bryr deg! Bitterheten din lurer ingen.
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. februar 2020 #29 Skrevet 25. februar 2020 3 timer siden, Sjokoladefruen skrev: Den ene lille settningen der, kan man lukte sjalusi av fra lang avstand🤭 Klart du bryr deg! Bitterheten din lurer ingen. Ok da, selvsagt, du vet best. Får ikke sove i natt heller nå, kommer til å ligge bitter i hele natt
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #30 Skrevet 25. februar 2020 Jeg jobber med tett oppfølging i NAV, og det å få et kort fra en jobbsøker hadde gjort meg SÅ stolt og glad!! Kan garantere at det hadde fått hedersplass på pulten 🙂 Anonymkode: e510d...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #31 Skrevet 25. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med tett oppfølging i NAV, og det å få et kort fra en jobbsøker hadde gjort meg SÅ stolt og glad!! Kan garantere at det hadde fått hedersplass på pulten 🙂 Anonymkode: e510d...4e4 Meg igjen - vil bare tilføye at vi bare er folk vi og 😂 Anonymkode: e510d...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #32 Skrevet 26. februar 2020 For mange år siden fikk jeg hjelp av en øyespesialist. Hun hadde fra før av mange barnetegninger på kontoret, og endel blomster. Siden jeg ikke var den beste tegneren, og kanskje litt for gammel til å komme med en "barnetegning" -så skrev jeg et kort hvor jeg takket og beskrev hvor mye jeg flte hun hadde gjort for meg, kjøpte en plante, og tok med dette. Hun sa hun ikke var så vant til at voksne kom med noe (untatt foreldre av barn), men hun ble glad og rørt. Denne dama hjelp meg også mer enn noen hadde klart på det tidspunktet, så jeg følte lenge på at jeg ønsket å få takke henne, og da gjorde jeg det som føltes mest naturlig for meg. Tror nok de fleste ikke tror du er på sjekker'n eller noe, uansett om det er samme kjønn eller motsatt, og det å vise takknemlighet kan da umulig være feil, tror det bare er koselig jeg selv om mange ikke "tør". Anonymkode: d5c24...5dc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå