Gå til innhold

Blir dette teit/upassende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å bestemme meg her!

Jeg har en person fra en offentlig etat, som har hjulpet meg mye gjenom de siste årene. Men særlig de siste månedene nå. Personen er en slags rådgiver/kontaktperson. 

Jeg har skrevet et lite, fint kort til han hvor jeg sier takk og at jeg setter pris på all hjelpen.

Blir dette teit/upassende?

Anonymkode: 9ccfe...8d2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Et kort er i overkant. Send heller en mail, det virker mer korrekt. 

Anonymkode: ca333...d5f

Skrevet

Det høres bare hyggelig ut, synes jeg. Så lenge du ikke utbroderer i det vide og brede men holder det enkelt! 

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Når du må spørre om det er teit eller upassende, ja da tenker jeg mitt. At det ligger et eller annet bak, muligens noen følelser som ulmer et sted.

Så ja, jeg synes det er litt upassende, vedkommende gjør bare jobben sin. 

Skrevet

Hvorfor skal det være upassende? Sikker på at fyren blir glad!

• Liker 3
Skrevet

Send heller en melding.

Anonymkode: 5d5fc...8c9

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Når du må spørre om det er teit eller upassende, ja da tenker jeg mitt. At det ligger et eller annet bak, muligens noen følelser som ulmer et sted.

Du mener altså at det er feil å takke fyren for at han gjør en god jobb? Rart.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, Sjokoladefruen skrev:

Du mener altså at det er feil å takke fyren for at han gjør en god jobb? Rart.

Som jeg skrev, når man selv er i tvil om det er upassende, ja da tenker jeg det ligger mer under enn akkurat en takk for jobben.

Gjør alltid en god jobb jeg og forventer at andre også gjør det. Men jeg skriver ikke takkekort for det. 

Skrevet

Så klart du kan gi det kortet! Ja, han gjør jobben sin, men for fader da,- folk liker å høre at de gjør en god jobb! Jeg selv kom i et dilemma en gang da jeg mistet bankkortet mitt. Med hjelp og service fra banken ordnet det seg. Jeg ga henne ros over hvor lettet jeg var, og sa " om alle var som deg"

8 år senere møtte jeg på henne i forbindelse med annet bankærend. Og hun sa : jeg husker deg! Du ble så glad den gangen 🙂

så ja, gi folk feedback. Alle liker det. Og de fortjener det ofte! Ikke hør på de kyniske her 

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Som jeg skrev, når man selv er i tvil om det er upassende, ja da tenker jeg det ligger mer under enn akkurat en takk for jobben.

Gjør alltid en god jobb jeg og forventer at andre også gjør det. Men jeg skriver ikke takkekort for det. 

Men nå vet jo ikke vi hva denne mannen har hjulpet TS med, kanskje det betyr ekstra mye for henne.

Jeg prøver alltid å gjøre eg god jobb jeg og uten å forvente noe for det, men hadde jeg fått et kort hadde jeg bare blitt glad.

Trist at folk har så strenge synspunkter på alt. Å spre litt glede og vise takknemelighet skader da ingen!

• Liker 1
Skrevet

Hvis denne personen har gjort mye ekstra for deg, og det som ble gjort betyr utrolig mye for deg, så ser jeg ikke noe problem med å gi et lite enkelt kort. Det høres kjempe koslig ut! Og fint for denne peronen å få skryt, og høre hvor mye det har betydd for deg. 

Jeg har fått flere kort, lapper, dirkete skryt, eller mail når jeg har gjort noe ekstremt bra for noen, jeg blir kjempe glad, og føler for å fortsette med å gi alt for andre, og alltid gi det lille ekstra, selv om det er jobben min. 

Anonymkode: f0f8e...a80

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Det er flere måter å gjøre jobben sin på. De som gjør det lille ekstra fortjener tilbakemelding!

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det er flere måter å gjøre jobben sin på. De som gjør det lille ekstra fortjener tilbakemelding!

Der  sa du det. De som gjør det lille ekstra. 

Jeg digger service. Og vokste opp i servicebransjen. Folk liker å bli satt pris på. Selvfølgelig. 

• Liker 1
Skrevet

Denne mannen har hjulpet meg med å komme ut i jobb, etter veldig langvarig sykdom. Etter mange år i NAV systemet, har jeg vært bort i mange folk der, dessverre er det lamgt fra alle som gjør en god jobb.

Med hjelp av denne mannen, som har bestått av veiledning, samtaler og rehabilitering nå de siste månedene, har jeg endelig fått meg jobb og er helt enkelt overlykkelig! 

Han har gjort mye for meg, og det er absolutt ikke noe mer bak det enn takknemlighet. Jeg var bare redd at det kanskje ble litt rart og upassende.

- TS

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet
38 minutter siden, Sjokoladefruen skrev:

Men nå vet jo ikke vi hva denne mannen har hjulpet TS med, kanskje det betyr ekstra mye for henne.

Jeg prøver alltid å gjøre eg god jobb jeg og uten å forvente noe for det, men hadde jeg fått et kort hadde jeg bare blitt glad.

Trist at folk har så strenge synspunkter på alt. Å spre litt glede og vise takknemelighet skader da ingen!

Nettopp, vi vet ikke hva denne mannen har hjulpet med (nå vet vi, siden TS har skrevet mer utfyllende). Da må det være greit å være litt kritisk, vi har nok av eksempler hvor den svakeste parten blir betatt av den sterkeste parten i sånne forhold, en viss skepsis må være greit å ha i et diskusjonsforum. 

Jeg er veldig opptatt av å spre glede og vise takknemlighet, men da skal man være sikker på at det blir riktig mottatt. Ikke alle setter pris på å bli personlig involvert i menneskene man jobber med, det er en hårfin grense mange steder. Mange som jobber i sånne stillinger som denne mannen TS snakker om, er livredde for å tråkke over denne grensa. Et personlig kort kan for mange føles upassende i jobben. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne mannen har hjulpet meg med å komme ut i jobb, etter veldig langvarig sykdom. Etter mange år i NAV systemet, har jeg vært bort i mange folk der, dessverre er det lamgt fra alle som gjør en god jobb.

Med hjelp av denne mannen, som har bestått av veiledning, samtaler og rehabilitering nå de siste månedene, har jeg endelig fått meg jobb og er helt enkelt overlykkelig! 

Han har gjort mye for meg, og det er absolutt ikke noe mer bak det enn takknemlighet. Jeg var bare redd at det kanskje ble litt rart og upassende.

- TS

Synes du skal si takk jeg og huske på at du ikke hadde fått jobben uten at du selv har gjort en stor innsats. Det er du som er flink, han har bare gjort jobben sin. Et kort alene kan virke veldig personlig, da synes jeg faktisk du burde henge kortet på en liten blomst som han kan ha på kontoret sitt :)  

Gjest Dævendøtte
Skrevet
34 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og vokste opp i servicebransjen.

Det er forskjell å jobbe i NAV og jobbe i butikk. I NAV skal man trå varsomt for å ikke bli personlig involvert på noen som helst måte. Det kan fort slå feil tilbake. 

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Det er forskjell å jobbe i NAV og jobbe i butikk. I NAV skal man trå varsomt for å ikke bli personlig involvert på noen som helst måte. Det kan fort slå feil tilbake. 

Ikke butikk men.. 🙂 hva mener du med at det kan slå feil tilbake? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Nettopp, vi vet ikke hva denne mannen har hjulpet med (nå vet vi, siden TS har skrevet mer utfyllende). Da må det være greit å være litt kritisk, vi har nok av eksempler hvor den svakeste parten blir betatt av den sterkeste parten i sånne forhold, en viss skepsis må være greit å ha i et diskusjonsforum. 

Jeg er veldig opptatt av å spre glede og vise takknemlighet, men da skal man være sikker på at det blir riktig mottatt. Ikke alle setter pris på å bli personlig involvert i menneskene man jobber med, det er en hårfin grense mange steder. Mange som jobber i sånne stillinger som denne mannen TS snakker om, er livredde for å tråkke over denne grensa. Et personlig kort kan for mange føles upassende i jobben. 

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Synes du skal si takk jeg og huske på at du ikke hadde fått jobben uten at du selv har gjort en stor innsats. Det er du som er flink, han har bare gjort jobben sin. Et kort alene kan virke veldig personlig, da synes jeg faktisk du burde henge kortet på en liten blomst som han kan ha på kontoret sitt :)  

Sorry, i mine øyne virker du som en trangsynt person som ikke tørr å vise ekstra takknemlighet🤷🏼‍♀️

Eeeeller så er du kanskje litt sjalu?🙊 Kanskje du også vil ha et kort?🙊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...