Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk sier så forskjellig, «uke 6» «uke 7» osv, men så legger de forskjellig i det.

Hører gjerne fra dere når dere var på tidlig ultralyd for å se hjertet slå, og skriv gjerne detaljert feks «6+3» slik at jeg forstår nøyaktig når:)

Jeg ønsker å ta denne ultralyden da jeg har mistet tre ganger.

Anonymkode: 7c4f1...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var 6+4

Anonymkode: f40f1...93b

• Liker 1
Skrevet

Med første så vi bankende hjerte 6+3. Med andre 7+0. Hjertet begynner å slå 5+4, men det er jo ikke alltid man vet akkurat så nøyaktig når befruktningen skjedde, så det anbefales tidlig ultralyd fra 7+0.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Sariou skrev:

Med første så vi bankende hjerte 6+3. Med andre 7+0. Hjertet begynner å slå 5+4, men det er jo ikke alltid man vet akkurat så nøyaktig når befruktningen skjedde, så det anbefales tidlig ultralyd fra 7+0.

Takk takk. Var du på ultralyder før overnevnte datoer hvor du ikke fikk sett et hjerte slå?

Skrevet

Det anbefales å vente til 7+0 fordi befruktningen ikke er helt bankers og man derfor kan være kortere på vei enn man tror. Har selv vært på tidlig UL da jeg trodde jeg var 7+0, men viste seg at jeg var 7+3.

Anonymkode: ea87d...d04

Skrevet

Var 7+4, fordi jeg ikke ville risikere bomtur. 

Anonymkode: e1b6e...f33

Skrevet

Var 5+4 bare for å sjekke at graviditeten låg i livmor, då tidligere graviditet var exu. Såg då et bankende hjerte. Men var vist ikke vanlig å se så tidlig, sa gyn. 

Anonymkode: ffb41...629

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk takk. Var du på ultralyder før overnevnte datoer hvor du ikke fikk sett et hjerte slå?

Nei. Første er laget med assistert befruktning og derfor var vi jo veldig sikre på tidspunktet. Andre er "hjemmelaget" og der ventet vi til 7+0 for å være sikre. 

Skrevet

Har vært 7+1 og 7+4. De stedene jeg har vært anbefaler og vente til 7+0.

Anonymkode: 1f45a...42c

Skrevet

Jeg fikk se hjertet slå 5+6 med begge mine. Var ganske sikker på eggløsning (+/- 2 dager) så bestilte time til når jeg trodde jeg var 6+0. Var på ultralyd 7+0 med ene og 8+0 med andre og fikk da se mye mer enn på 5+6. 

Anonymkode: ff0fe...795

Skrevet

6+3 var for tidlig til å se hjertet her, mest sannsynlig fordi befruktningen skjedde senere enn antatt. 8+0 så vi både hjerte og en liten bamsemums-lignende sak 😍 Neste gang kommer jeg garantert til å vente til 8+0, bare for å være sikker. Men skjønner at den ventetiden kan være lang for de som har mistet før.

Anonymkode: 398ee...bbc

Skrevet

Mulig å se fra 6+0 men mange leger foretrekker å vente til 7+0 fordi man kan bomme med noen dager, det kan være vanskeligere å måle embryo 6+0 enn 7+0 og slikt. Jeg var 7+1 med første, 6+6 med andre (ivf, så visste nøyaktig). Med andre viste UL hjerteslag men for lite embryo så hun turte ikke å si om det kom til å gå bra. En uke etterpå så alt fint ut, og det var nok målefeil uka før. Min ivf-klinikk ville ikke gjøre UL før 6+6. 

Skrevet

Har vært ved henholdsvis 7+0 og 7+4, ville ikke dra for tidlig i tilfelle bomtur (to svangerskap).

Anonymkode: f33c6...68d

Skrevet

Jeg fikk se hos legen min på min første samtale/svangerskapkontroll, da var jeg i uke 10.

Vet noen får se tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...