AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Er det noen som tok i mot hjelp og veiledning samtidig som de hadde selvinnsikt til å forstå at de var dårlige foreldre? Hvordan gikk det isåfall, fikk dere en bedre familiesituasjon og ble dere tryggere i foreldrerollen? Man hører alltid om det motsatte, noen blir meldt, men nekter for at de har gjort noe galt. Eller så har folk flest en stor frykt for barnevernet og at de skal blande seg inn i familien. Anonymkode: 4c02e...b4b
milla80 Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Sitat Ikke mange som vil si rett ut at de har driti på draget som foreldre med andre ord 😅 Ville kanskje ikke sagt det på den måten , " å drite på draget " men det å skulle innrømme noe sånt krever en enorm styrke som de aller færreste av oss har ( har ihvertfall aldri opplevd at noen som har hatt kontakt med barnevernet faktisk har gitt uttrykk for at de er glade for at de var der for barna deres i en tid der de ikke selv klarte å sette barnas behov foran sine egne..) 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Jeg søkte hjelp ta barnet mitt var 1,5 år, han hadde et slikt sinne og jeg var rett og slett redd for å være alene med han for jeg ble så sint tilbake, så skrek veldig mye til han og vi hadde det ikke bra. Var 2 møter med de, med mye gode råd og veiledning og så ble ting mye bedre allerede ❤️ Noen jeg kjenner er i gang med filming og slikt av bv da de sliter med alle barna sine, faren er svært sint og skriker til ene, ene barnet får nesten ikke oppmerksomhet og det er rett og slett mye greier med de. Tok litt tid men de innså til slutt at det barnevernet sa var ment godt og nå går det framover etter de begynte med filming Vet om mange andre også som har fått god hjelp av bv, om de har søkt det selv eller blitt meldt varierer. Anonymkode: 88110...2fa 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Jeg har en venninne som søkte hjelp hos barnevernet, de kom frem til at de ville ta barnet fra henne, så hun angret. De fikk imidlertid aldri noe på henne merkelig nok. Anonymkode: fa12f...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d9ae6...210 Tilbake til ditt spørsmål ts: Bv gjør mye bra, men de gjør også mye feil. Det kommer ann på hvilken rådgiver du møter på. Det har vært flere hendelser der folk har mistet barna og etter flere rettsrunder har de endelig fått dem hjem igjen. Anonymkode: be373...a95 Innlegget er ryddet for svar på sitering. Matas, mod. Endret 25. februar 2020 av Matas 5
SoWhat? Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Vet om ei som søkte hjelp, og hun fikk det. Jeg er så inderlig lei av at noen tror BV tar fra foreldre omsorg fordi de kan. Det skal veldig mye til at de gjør det! De vil hjelpe, og de vil at barna skal være hos foreldrene om det er mulig. De er ikke for å splitte familier. De er der for å hjelpe så familien fungerer. Nå må folk slutte å tro annet. Vær så snill. Ja, de kan gjøre feil. Og det er tragisk. Men i det store og hele vil de barnas beste, og de vil ikke "ta" barn fra foreldre. Uff 12
milla80 Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 Sitat Jeg søkte hjelp ta barnet mitt var 1,5 år, han hadde et slikt sinne og jeg var rett og slett redd for å være alene med han for jeg ble så sint tilbake, så skrek veldig mye til han og vi hadde det ikke bra. Var 2 møter med de, med mye gode råd og veiledning og så ble ting mye bedre allerede ❤️ Noen jeg kjenner er i gang med filming og slikt av bv da de sliter med alle barna sine, faren er svært sint og skriker til ene, ene barnet får nesten ikke oppmerksomhet og det er rett og slett mye greier med de. Tok litt tid men de innså til slutt at det barnevernet sa var ment godt og nå går det framover etter de begynte med filming Vet om mange andre også som har fått god hjelp av bv, om de har søkt det selv eller blitt meldt varierer. Dette står det respekt av ❤️ 3
Menchit Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Man er ikke dårlige foreldre selvom man trenger hjelp! Trenger man hjelp og ber om det er man tvert imot en god forelder, mener jeg. Barn er forskjellige, alle foreldre opplever vel usikkerhet i forhold til foreldrerollen av og til, selv om det ikke er så alvorlig at de ber om hjelp. Jeg har to barn, førstemann var omtrent som å ikke ha barn fant jeg fort ut når nr 2 kom. Fikk ikke hjelp av barnevernet, selv om jeg forsøkte. Derimot fikk jeg veldig god hjelp av BUP, med PMTO kurs og tett oppfølging i flere år. Det var ikke fordi jeg var en dårlig forelder, men jeg hadde likevel behov for mer selvtillit ni foreldrerollen og flere verktøy i kassa enn jeg hadde fra før. 17
milla80 Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Sitat Man er ikke dårlige foreldre selvom man trenger hjelp! Trenger man hjelp og ber om det er man tvert imot en god forelder, mener jeg. Helt enig ! Man er sterk om man søker hjelp for seg selv og sine barn , det er ingen svakhet - det er et tegn på en enorm styrke og selvinnsikt som mange andre dessverre ikke har...Jeg virkelig beundrer de foreldrene som tør å be om hjelp og faktisk ser at det er til det beste for sine barn . Man er ikke en dårlig mor/far , man er en sterk og omsorgsfull mor/far !! ❤️ 10
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 Jobbet med ei som fikk super hjelp. Hele familien var overvektige og eldste barnet ble mobbet for det. Han var frustrert og ble voldsom og faren hadde også temperament. De fikk råd, veiledning og til og med en kostholdsveileder som lagde mat med dem, handlet med dem og satte opp matplaner. De følte seg så godt mødt og veldig glade for hjelpen. Anonymkode: 4f2f0...73c 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Vet om ei som søkte hjelp, og hun fikk det. Jeg er så inderlig lei av at noen tror BV tar fra foreldre omsorg fordi de kan. Det skal veldig mye til at de gjør det! De vil hjelpe, og de vil at barna skal være hos foreldrene om det er mulig. De er ikke for å splitte familier. De er der for å hjelpe så familien fungerer. Nå må folk slutte å tro annet. Vær så snill. Ja, de kan gjøre feil. Og det er tragisk. Men i det store og hele vil de barnas beste, og de vil ikke "ta" barn fra foreldre. Uff Det du skriver om at du er lei av at "noen tror at Barnevernet tar omsorgen fra foreldre fordi de kan" er fordi at du ikke har erfaringen og kunnskapen. Og da burde du vise selvinnsikt og ha respekt for de familiene som opplever å møte arrogante ansatte som ønsker å vinne disse sakene på grunn av prestisje. Barnevernet vil ikke barnas beste. De vil vinne sakene. Dette er det mye dokumentasjon på og den er lett tilgjengelig. Ikke legg ut spekulative kommentarer bare fordi at du "tror at Barnevernet er bare godt". Dette er tross alt barn det er snakk om. Anonymkode: ad0c2...cd3 7
SoWhat? Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det du skriver om at du er lei av at "noen tror at Barnevernet tar omsorgen fra foreldre fordi de kan" er fordi at du ikke har erfaringen og kunnskapen. Og da burde du vise selvinnsikt og ha respekt for de familiene som opplever å møte arrogante ansatte som ønsker å vinne disse sakene på grunn av prestisje. Barnevernet vil ikke barnas beste. De vil vinne sakene. Dette er det mye dokumentasjon på og den er lett tilgjengelig. Ikke legg ut spekulative kommentarer bare fordi at du "tror at Barnevernet er bare godt". Dette er tross alt barn det er snakk om. Anonymkode: ad0c2...cd3 Vi får bare innse at vi har veldig ulik kunnskap og erfaring. Jeg har venner som jobber i BV. De snakker aldri noen gang om enkeltsaker, men vi diskuterer rundt. Jeg har full tillit til deres syn og meninger. Jeg syns det er trist at du opplever annet. 10
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 Vi fikk hjelp av barnevernet fordi foreldrene mine ikke kunne kontrollere meg så de ba om hjelp. Vi fikk ihvertfall bra hjelp. Anonymkode: 179d8...c63 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #14 Skrevet 25. februar 2020 Hva er den der greia med å omtale barnevernets involvering som "hjelp"? Tenker man må være rimelig hjelpesløs selv hvis man får "hjelp" av folk med treårig utdanning og lavt snitt..Tenker også at det er rimelig sløvt å omtale en til dels uønsket inngripen fra en lavt utdanna instans som "hjelp". Ser at de stort sett omtaler seg sjøl sånn på Bufdirs sider, og da tenker jeg folk i Norge er....ubevisste på språk og makt. Anonymkode: cf5d8...06f 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #15 Skrevet 25. februar 2020 Fikk hjelp da jeg fikk mitt første barn som 15-åring og ikke kunne bo hjemme. Fikk plass på mødrehjem, fikk veiledning og flyttet etterhvert for oss selv. Man hører omtrent alltid bare det negative om barnevernet, men aldri om de tusenvis som får god hjelp. Anonymkode: 5f5dc...6fe 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver om at du er lei av at "noen tror at Barnevernet tar omsorgen fra foreldre fordi de kan" er fordi at du ikke har erfaringen og kunnskapen. Og da burde du vise selvinnsikt og ha respekt for de familiene som opplever å møte arrogante ansatte som ønsker å vinne disse sakene på grunn av prestisje. Barnevernet vil ikke barnas beste. De vil vinne sakene. Dette er det mye dokumentasjon på og den er lett tilgjengelig. Ikke legg ut spekulative kommentarer bare fordi at du "tror at Barnevernet er bare godt". Dette er tross alt barn det er snakk om. Anonymkode: ad0c2...cd3 Dette. Problemet er at enkelte tror at det alltid er foreldrene som mangler selvinnsikt, når sannheten er noe helt annet. Anonymkode: be373...a95 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #17 Skrevet 25. februar 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Vi får bare innse at vi har veldig ulik kunnskap og erfaring. Jeg har venner som jobber i BV. De snakker aldri noen gang om enkeltsaker, men vi diskuterer rundt. Jeg har full tillit til deres syn og meninger. Jeg syns det er trist at du opplever annet. Jeg har folk i nær familie som jobber i BV. De er åpne om at det forekommer feil som absolutt IKKE burde skje og at det i enkelte avdelinger jobber maktsyke mennesker. Det at de er åpne om at BV ikke fungerer som det skal alltid skal står det respekt av! Anonymkode: be373...a95 8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #18 Skrevet 25. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er den der greia med å omtale barnevernets involvering som "hjelp"? Tenker man må være rimelig hjelpesløs selv hvis man får "hjelp" av folk med treårig utdanning og lavt snitt..Tenker også at det er rimelig sløvt å omtale en til dels uønsket inngripen fra en lavt utdanna instans som "hjelp". Ser at de stort sett omtaler seg sjøl sånn på Bufdirs sider, og da tenker jeg folk i Norge er....ubevisste på språk og makt. Anonymkode: cf5d8...06f Treårig utdanning er mere enn det ambulansearbeidere har, er du like arrogant og nedlatende mot hjelpen de tilbyr? Helsefagarbeidere, deres utdannelse er så lav at de ikke er kvalifiserte til å hjelpe? Hvor mange år bør man gå på skole før man er kvalifisert til å hjelpe? Anonymkode: 179d8...c63 18
Heidi40 Skrevet 25. februar 2020 #19 Skrevet 25. februar 2020 Ja,jeg har gjort det. var 16 år og alene med mitt barn. det året jeg fylte 18 innså jeg at jeg alene ikke var nok. Fikk en fantastisk flott saksbehandler som hjalp meg. jeg fikk fortsette skolegangen min,ungen fikk barnehageplass samt at vi fikk en avlastnings familie vi fortsatt har kontakt med. Har kun positive tanker om barnevernet slik det var da. 3
Matas Skrevet 25. februar 2020 #20 Skrevet 25. februar 2020 (endret) Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. - Matas, mod. Endret 25. februar 2020 av Matas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå