Gå til innhold

Bordkort - hva skal dere bruke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon før jeg bestemmer meg for hvordan jeg skal løse det med bordkort.

Hva skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal prøve å forklare:

Stempler et hjerte i gull på kartong. Skjærer hjertet ut med skalpell. Fester hjertet med distansetape på kartong i samme farge, denne kartongen har størrelse 7x9cm og brettet på langs. Hjertet festes litt opp til venstre, slik at hjertet står høyere enn bretten. Skriver navnene med pen skrift på høyre side. (Skriver ikek så pent, så vi har skrevet ut navnene direkte på kartongen fra data)

Skrevet

Skal prøve å forklare så godt jeg kan:

Vi har ekstremt smale bord, og skal derfor ha bordkortet liggende på hver kuverttallerken, sammen med en favour. Bordkortet er 1/4 av en A4 side. På baksiden står menyen/vinene. Bruker samme typer papir som til invitasjoner - arkene er som veldig tynn kartong. På fremsiden, som da blir bordkortet, limer vi på navnet (printer ut i samme skrifttype som på invitasjon og alt annet) og limer dette oppå en litt større firkant med samme strukturpapir som vi brukte til invitasjoner. Bruker distansetape for å skape litt mer liv.

Nederst på siden printer vi med litt mindre skrift navnene våre og datoen.

Gjest Seleena
Skrevet

Kva med å male namnet på brus-glaset (ein har jo som oftast 3 glas) med gull elle sølv maling? Om du kan skrive fine bokstavar eller om du kjenner nokon som kan skrive fint.

Eføyblad

Skjell

Hjertesjokolade folie utpå. Skriv på navnet på det :hjerte:

Skrevet

Vi skal brenne navnet til gjesten + dato og sånn inn på et shotglass og bruke det som bordkort...

(kan ha telys i det under middagen) :wink:

Skrevet
Vi skal brenne navnet til gjesten + dato og sånn inn på et shotglass og bruke det som bordkort...

(kan ha telys i det under middagen) :wink:

så lurt! ka brenne du med? :P

Skrevet

Skal ha esker laget av miljøtapet (omtrent som i fjorårets Ditt Bryllup) med navnet skrevet på hvitt silkebånd som festes oppå esken.

Skrevet

Skal plukke blader, presse og spraye dem med konserveringsspray og skrive på dem med sølvpenn.

Skrevet

Vi måtte kjøpe en boks med 250 fancy konvolutter til invitasjonene. Så bordkortene ble konvolutter med en del ekstra pynt på. Vi puttet festprogram oppi, og satt konvoluttene mot glassene. Veldig kjekt, og gjestene syntes det var litt moro å åpne og titte på innholdet.

Catzy

Skrevet

Vi skal gravere på vinglassene til gjestene. Navn, bryllupsdato og monogrammet vårt. Så kan gjestene ta med seg glasset hjem som minne om bryllupet - og vi slipper at de stjeler hverandres glass - "var det der mitt eller var det ditt...?" :ler:

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag jenter :)

Skrevet

Jeg har kjøpt bordkortholdere i metall formet som hjerter på Panduro. Så har jeg laget enkle kort med navnet på+et gullhhjerte... :) Holderne kan festes på glassene.

Skrevet

Vi har laget små esker som bordkort. Eskene er dekorert med mitt favorittbilde av Roger la Borde som går igjen på invitasjoner, kirkeprogram, konvolutter osv. Oppi eskene skal vi ha sjokoladehjerter i gullpapir :)

Skrevet

vi har kjøpt inn dekorasjonsballer, brune, og skal feste navnelapper på de :)

Skrevet

så lurt! ka brenne du med? :P

Har eget lite hobbyfirma heime. :roll:

Skriver ut bilder og tekst på spesialpapir og brenner det inn i shotglass som vi kjøper forhåndsbehandlet på en spesiell måte..

( på samme måte som f.eks bilder på kaffikopper og sånne ting!! )

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ha eføy-blad med sølvskrift. :)

Skrevet

mye gode forslag her.. bra er det, for eg har slitt litt med gode ideer på bordkort.

Lurer på en ting... til dere som kjøper sjokolade til hver gjest.

Hvor kjøper dere denne, og hvor mye betaler dere for den ??

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
mye gode forslag her.. bra er det, for eg har slitt litt med gode ideer på bordkort.

Lurer på en ting... til dere som kjøper sjokolade til hver gjest.

Hvor kjøper dere denne, og hvor mye betaler dere for den ??

Vi legger jo 2 sjokoladehjerter i "tyllposen" pr.gjest. For oss betyr det 140 sjokoladehjerter. Har begynt å støpe de selv og pakke de inn i gullfolie......så idag har jeg ordnet 16 hjerter :roll: så nok å gjøre her i gården.

Men du.... hvis du har kremmerhuset i nærheten så selger de sånne hjertesjokolade i både gull og rød folie til 3,- stk.

Gjest Aricept...
Skrevet

Vi har laget det kjempeenkelt.

Samme grønne kartong som invitasjonene, skrevet navnet på med svart kalligrafipenn og limt på to gullhjerter. Kortet skal enten ligge på tallerken eller stå lent mot et av glassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...