Gå til innhold

"Planken" hvor lenge?

Gjest Suzanne

Anbefalte innlegg

Gjest Suzanne

Hei!

Regner med at de fleste vet hva "planken" er. Hvor lenge klarer dere å holde stillingen? Og hvor mange reps gjør dere? For ordens skyld mener jeg den klassiske varianten. Jeg prøver å øke gradvis, og er nå på 1.20 min x 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om du gjør den riktig.

Ville uansett valgt dynamisk øvelse.

Anonymkode: 4a393...872

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør heller en dynamisk variant for å trene core-muskulaturen. Det finnes masse forskjellige på youtube. Ikke for å være frekk men den klassiske planken er bare en øvelse folk gjør fordi den gjør dem støl, ikke nødvendigvis fordi den funker. Hvis du ønsker å bli sterkere istedenfor å bare bli bedre på planken, så ville jeg valgt en annen variant.

Anonymkode: 837a1...e30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Suzanne skrev:

Hei!

Regner med at de fleste vet hva "planken" er. Hvor lenge klarer dere å holde stillingen? Og hvor mange reps gjør dere? For ordens skyld mener jeg den klassiske varianten. Jeg prøver å øke gradvis, og er nå på 1.20 min x 3.

ja men jeg bruker den ikke da det er en lite effektiv måte å trene kropp på. den er heller ikke spesielt naturlig for kroppen med tanke på kjernemuskulaturen

Anonymkode: b22c6...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å bruke planken på slutten av treningsøkt som "burnout" :) Tar 3-4 min, prøver å øke litt hver gang og sist ble det 4 min 10 sek.

Anonymkode: b0a1b...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, og jeg som trodde jeg var flink når jeg klarte 50 sekunder to ganger på rad.. 😂

Anonymkode: 80aa2...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.2.2020 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Oi, og jeg som trodde jeg var flink når jeg klarte 50 sekunder to ganger på rad.. 😂

Anonymkode: 80aa2...d9f

Men det er du jo! Hvis man gjør noe ofte og pusher seg blir man jo bedre og bedre :) Jeg startet - helt seriøst - med å kun klare 25 sekunder i 2015. :) 

Anonymkode: b0a1b...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
På 25.2.2020 den 16.35, AnonymBruker skrev:

ja men jeg bruker den ikke da det er en lite effektiv måte å trene kropp på. den er heller ikke spesielt naturlig for kroppen med tanke på kjernemuskulaturen

Anonymkode: b22c6...27a

Det tror jeg er første gang jeg har hørt noen si. Det er vel liten eller ingen tvil om at dette er en effektiv (statisk) øvelse som nettopp styrker kjernemusklaturen? Nå forutsetter jeg selvfølgelig at man gjør den riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg trener mage gjør jeg både planken (1 min x 4) og båten (statisk, 1 min x 4).

Trener mage for sjeldent til at jeg får økt det :fnise: Trener heller absolutt alt annet. 

Anonymkode: f0309...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...