Gjest Gjest for en dag Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 Er en gutt på snart 33 år, har vært singel i snart 2 år nå og begynner å leke med tanken på å finne noen igjen. Har vel alltid hatt en litt konservativ holdning til det å ha sex, syns det er det fineste og mest intime 2 personer kan ha sammen, og følgelig hører det hjemme i et forhold der det er følelser med i bildet og ikke bare seksuell tenning og lyst. Problemet mitt er at jeg føler meg ganske alene om å ha denne innstillingen, omtrent uansett hvor man snur seg får man inntrykk av at uforpliktende sex er helt OK, og at "alle" driver med det. Må innrømme at jeg etter at jeg ble singel prøvde å slippe meg litt mer "løs", og hadde uforpliktende sex et par ganger, men fant ut at det ikke var noe for meg. Derfor har jeg nå ikke hatt sex (med andre enn meg selv da...) på snart ett år. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg vil ha tilbakemeldinger fra dere jenter om hvordan dere stiller dere til sånt. Syns dere at det er helt greit, eller er det fortsatt noen der ute som føler som meg? Som ikke hopper til sengs bare man får lyst, men heller velger å vente til det kommer mer følelser inn i bildet. Sier ikke at man skal vente til man er gift eller samboer, for all del, men syns det er greit å kunne ha etablert et noenlunde stabilt forhold før man går så langt som å hoppe til sengs med noen... Dette har blitt et problem fordi jeg har litt sperre mot jenter som er "løsaktige" på den måten. Virker da som at de ikke deler mitt syn på sex og at det ikke betyr noe spesielt for dem. Da klarer jeg heller ikke se for meg noe mer mellom oss, selv om jeg liker jenta veldig godt... Regner med at dere jenter heller ikke er særlig imponert over gutter som har rykte på seg for å være "rundbrennere"..? Har samfunnet utviklet seg uten at jeg har fulgt med, og i stedet sitter igjen som en anakronisme, eller er det fornuft i tankegangen min..? Takknemlig for tilbakemeldinger og innspill.
Gjest Bellatrix Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Du er ikke gammeldags. Å vente til man er i et forhold synes i hvert fall jeg høres flott ut.
Gjest også _gammeldags_ Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Du er ikke gammeldags. Å vente til man er i et forhold synes i hvert fall jeg høres flott ut. Enig!
Arkana Skrevet 10. juni 2005 #4 Skrevet 10. juni 2005 Du er ikke gammeldags. Å vente til man er i et forhold synes i hvert fall jeg høres flott ut. Enig. Jeg har aldri vært fristet av tilfeldig sex, for meg hører det hjemme i et forhold. Og jeg tviler på at jeg hadde klart å være sammen med en mann som hadde ligget med "halve byen".
Gjest Gjest for en dag Skrevet 10. juni 2005 #5 Skrevet 10. juni 2005 Hører mye snakk om det å være singel og samtidig ha en elsker uten forpliktelser, har fått det tilbudet selv men siden jeg allerede hadde fått følelser for henne var det ikke aktuelt for meg. Hadde nok bare gjort vondt verre for min del... Hva mener dere om sånt da..?
Gjest Formosiss Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 Helt enig! Kunne aldri hatt en ONS eller lignede, ikke "elsker" heller for den saks skyld. Holder meg til kjæresten :-)
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juni 2005 #7 Skrevet 10. juni 2005 Høres kjempe fint ut. Tror egentlig det er mange mange som føler det slik. Man føler det nesten som man er kommet fra en annen planet, men snakker du litt "dypere" med de fleste så vil det komme fram til at de fleste i utgangspunktet er sånn. Det tror jeg
aline Skrevet 10. juni 2005 #8 Skrevet 10. juni 2005 jeg har i grunne ikke noe problem med hva andre gjør der, så lenge de kun har sex med den de er sammen med når de er sammen med den. jeg hadde sex på den måten du ikke liker når jeg var yngre, og syntes det var helt greit. Det er ikke noe jeg angrer på, sånn var ting for min del da og det såret/skadet ingen. Idag, flere år senere, så ser jeg ikke noe galt med ons, om det er det man ønsker, men kunne ikke tenke meg det selv. jeg har også gått ett år eller mer uten sex med andre en meg selv, fordi jeg ikke er interessert i sex så lenge det ikke er med en jeg er sammen med og ønsker å planlegge livet mitt med. så det blir nok fremdeles en sexløs tid for min del. jeg tror endel ser forskjellig på det ettersom hvilken situasjon de er i, og litt utifra hvordan du er som person. og evt erfaringer som gjør at du velger som du gjør. problemer personlig og dårlige erfaringer slik jeg oppfattet det, med menn, gjorde at jeg ikke ønsket forhold, men jeg ønsket sex, det gjorde at jeg handlet som jeg gjorde. erfaringer fra den perioden og ryddet i problemer personlig, gjør at jeg idag ikke finnes interessert i sex uten at det er i ett forhold med en jeg ønsker å satse på. om du er gammeldags? tja, du har dine meninger, det er uansett greit det vel. det kan gjøre det vanskeligere for deg når du treffer jenter du liker, dersom du er "streng" i forhold til hva de har hatt av sex før du kom inn i bildet. jeg har forøvrig ikke noe problem med en "rundbrenner" så lenge han ikke er det i forholdet med meg, og så lenge han viser at han faktisk har funnet noe han ønsker å satse på. tror ikke verken kvinnelige eller mannlige rundbrennere forblir single rundbrennere hele livet.
aline Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Hører mye snakk om det å være singel og samtidig ha en elsker uten forpliktelser, har fått det tilbudet selv men siden jeg allerede hadde fått følelser for henne var det ikke aktuelt for meg. Hadde nok bare gjort vondt verre for min del... Hva mener dere om sånt da..? har hatt det og jeg da..... og igjen, vet av erfaring at det ikke er interessant for min del, vil ha en livspartner, ikke noe annet. men når jeg hadde elsker, så var det det jeg ville, da var jeg ikke i en situasjon der jeg ønsket meg livspartner, og syntes elsker var bedre en ons med forskjellige. har ikke problemer med at andre, ei heller en fremtidig partner, har hatt elskerinne i single perioder.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juni 2005 #10 Skrevet 10. juni 2005 Hører mye snakk om det å være singel og samtidig ha en elsker uten forpliktelser, har fått det tilbudet selv men siden jeg allerede hadde fått følelser for henne var det ikke aktuelt for meg. Hadde nok bare gjort vondt verre for min del... Hva mener dere om sånt da..? Det var jo to spørsmål i et. Om jeg hadde fått følelser for noen så ville jeg ikke hatt den personen til elsker, men det er vel lettere å si at man ikke vil, enn det er å la være når man føler sterkt for noen. Man håper vel i det lengste Men egentlig, har hatt noen tilbud om elskere og har ikke sagt ja til noen av de. Så det blir vel nei og nei En av de jeg har vært mest forelsket i var så herlig jomfruelig mann Det gikk ukesvis og måneder og det eneste vi gjorde var å kysse, var herlig. Men uvant, jeg lurte faktisk på om det var noe galt med han. For menn er jo ofte slitsomt pågående på slike områder. Han var skikkelig sexy og virket faktisk veldig erfaren også så jeg forstod meg ikke helt på det der. Jeg spurte han ikke, lurte bare. Han sa til meg etterhevert at det var fordi han hadde fått følelser for meg, og når han fikk følelser for noen ble han sånn. Han ville bruke tid. Jeg syntes det var så fint Men noen vil kanskje synes at måneder er litt vel ekstremt
Gjest Gjest for en dag Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 Jeg dømmer ingen på forhånd om de har hatt et aktivt sexliv før jeg møtte dem, men det får meg til å tenke litt. Om de har sex kun for sexens skyld uten å føle annet enn lyst virker det på meg om om det ikke er noe spes for dem å ha sex, og da syns jeg det virker litt "billig". Omtrent som å dra på butikken og kjøpe seg en sjokolade om man har lyst på noe søtt... Sånn vil ikke jeg ha det, jeg vil at det skal være spesielt. Mulig jeg gjør det vanskelig for meg selv da, men det får så være. Klart jeg tenner på jenter og blir kåt innimellom jeg også, har ingen problemer på det området der. Men jeg velger da å ikke gjøre noe med det, skitt au om jeg får gå rundt frustrert noen dager...
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juni 2005 #12 Skrevet 10. juni 2005 Jaha! Ja mener du at det er den viktigste egenskapen til dama di da? Det finnes mange verdier som kommer høyere oppe på listen hos meg. For eksempel menneskesyn. Men det er klart det er ikke artig å være sammens med en type som har ligget med mange mange. De fleste har vel ikke det da? Hva er mange for deg? Jeg har "to venninner" hun ene lå med 16 stykker på 3 mnd, det er ekstremt mye. Så har jeg en annen venninne som bare har ligget med to. Hun som bare har ligget med to er helt perfekt, hun har perfekte meninger, er moralskt utrustet til tusen. Men hun er det mest fordømmende, utrygge, menneske jeg kjenner. Jeg får ofte kalustrofobi bare jeg ser henne, uff! Hun andre hun ble ferdig med sin ville periode, først hadde hun bare en trekant og noen nummer til. Hun er en herlig flott person som jeg stoler 100 % på, og det gjør typen hennes også.. Jeg tror ikke det er mange går å får seg et nummer på samme måte som de kjøper seg en sjokolade..
aline Skrevet 10. juni 2005 #13 Skrevet 10. juni 2005 vel, deres syn på sex får du jo ikke ved å forhåndsdømme oppførsel du ikke faktisk skjønner. du kan lage deg en egen mening om hva slags syn du tror de må ha på sex, men du kan være langt ifra sannheten så lenge du faktisk ikke kjenner mennesket.
Gjest Gjest for en dag Skrevet 10. juni 2005 #14 Skrevet 10. juni 2005 Hehe, tror kanskje dere tok meg litt vel bokstavelig der nå..:-) Har mange verdier som står mye lenger opp på lista over egenskaper ved drømmedama mi, men emnet her er nå seksualitet da. Og på det området har jeg som sagt litt sperre når det kommer til akkurat det med uforpliktende og tilfeldig sex. Litt synd egentlig, skulle ønske at jeg ikke tok så tungt på det.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juni 2005 #15 Skrevet 10. juni 2005 Ja det forstår jeg godt, har det likens selv og jeg tror ikke vi er alene for å si det sånn Men det er vel ikke vits å ønske at du var annerledes, selv om jeg forstår frustrasjonen. Alikevel så tror jeg du har igjen for den den dagen du treffer din neste kjæreste, for jeg tror de fleste jenter setter pris på en mann som ikke tar for lett på sex Bare du er grei og snill mot deg selv og ikke ramler helt ned i kjelleren om du skulle gjøre noe du "ikke vil" en gang...
Gjest Gjest for en dag Skrevet 10. juni 2005 #16 Skrevet 10. juni 2005 Har jo prøvd det selv da, og angrer ikke på det. Må jo innrømme at det var himla deilig der og da , men det ga meg absolutt ingenting etterpå, og jeg fant ut at det bare ikke var min greie. Bare så det er sagt, vi er fortsatt venner og har fin kontakt da.. Og jeg vet jo det, at når den dagen kommer og jeg møter noen jeg faller pladask for, så vil jo dette bare være en bagatell i det store bildet.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juni 2005 #17 Skrevet 10. juni 2005 Høre ikke ut som du har noe stort problem akkurat Men som sagt, høres bare fint ut Syns nå jeg da..
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2005 #18 Skrevet 10. juni 2005 Jeg liker heller ikke å gjøre det før jeg kommer i et forhold, men ender som regel opp med å gjøre det etter det er slutt også. Rett og slett for at jeg er evig kåt på personen og trenger sex og klarer å skille følelser og sex, og da har jeg retten på det! Bare fint det, fordel å kjenne hverandre på det man liker også.
Gjest seroxata Skrevet 10. juni 2005 #19 Skrevet 10. juni 2005 gammeldags? overhodet ikke!! Du er en av kanskje ikke så mange menn der ute som har skikkelig bra innstilling til slikt! Jeg ville rett og slett følt meg beæret om jeg hadde endt opp med deg! Jeg synes ikke noe om sex i hytt og pine, for det er tross alt veldig intimt!
Gjest Gjest for en dag Skrevet 13. juni 2005 #20 Skrevet 13. juni 2005 Godt å høre at ikke alt håp er ute for meg da.. :-) Er fullstendig klar over at hva hun evt har gjort før meg har jeg absolutt ingenting med. Derfor er det så kjipt når disse tankene smyger seg inn bakveien, det er jo egentlig bare destruktivt. Men det er jo heller ingen andre enn meg selv som kan ta tak i dem og gjøre noe med det da.. :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå