AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Hva gjør dere som hater jobben sin for å komme gjennom arbeidsdagen? Jeg sliter enormt med å stå opp, griner på vei til jobb og går i en koma boble på jobb hvor jeg teller ned timer til jeg skal hjem igjen. Er rett før jeg reiser å sykemelder meg. Jeg søker jobber, prøver å tenke positivt og utnytter treningsmulighetene jeg har på jobb. Ja jeg vet at man skal være glad for at man har en jobb. At mange sitter hjemme og skulle ønske de hadde en jobb. Og joda. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg har en sikker økonomisk inntekt og har mat i kjøleskapet. Men det sliter så enormt på psyken å mistrives så enormt. Anonymkode: ff022...14a 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Du må si opp jobben, evt prøve å få en deltid. Jeg valgte å slutte, tok 3mndr karantene på NAV. Nå lever jeg på dagpenger som er helt topp, skal bruke disse 2årene på meg selv. Så spar deg opp penger til å klare 3mndr uten inntekt å slutt jobben din. Anonymkode: 002e5...9fd 2
milla80 Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Sitat Men det sliter så enormt på psyken å mistrives så enormt. Skjønner deg veldig godt ! Man skal trives på jobben sin ,man går der faktisk hver dag. Sitat Ja jeg vet at man skal være glad for at man har en jobb. Selvfølgelig er du glad for at du har en jobb, det har ingenting med det å gjøre du mistrives på jobb ,og det er ikke sånn det skal eller bør være. Håper du finner deg en ny jobb !😊 Ikke bra å være en plass hvor det går utover helsa og psyken. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må si opp jobben, evt prøve å få en deltid. Jeg valgte å slutte, tok 3mndr karantene på NAV. Nå lever jeg på dagpenger som er helt topp, skal bruke disse 2årene på meg selv. Så spar deg opp penger til å klare 3mndr uten inntekt å slutt jobben din. Anonymkode: 002e5...9fd Nei. Bare nei. Dersom man kan spare seg opp til å klare 2 år uten inntekt, så ja. Anonymkode: eb2ea...c36 15
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Bare nei. Dersom man kan spare seg opp til å klare 2 år uten inntekt, så ja. Anonymkode: eb2ea...c36 What? Du får jo dagpenger i 2år!! Du har rett på det. Tulling Anonymkode: 002e5...9fd 1
Giftmegold Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Flest folk er ikke spesielt glad i jobben sin, trikset som jeg ser ofte er å utnytte fri tiden sin så mye som mulig, det å gjøre noe man brenner for, arbeidsdagen kan fort bli kortere hvis du gleder ordentlig til ett prosjekt du har på gang. Selvførgelig er ikke dette svaret på alt, og av og til er man bare fryktelig lei av jobben sin og da er det ingenting galt i omskolere seg eller å finne en ny jobb. FLLI: Ideelt burde du finne deg ny jobb som du trives med, hvis dette ikke er mulig, prøv å få deg en hobby eller noe å glede deg til. 1
Giin Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: What? Du får jo dagpenger i 2år!! Du har rett på det. Tulling Anonymkode: 002e5...9fd Ja men du går jo ikke med den innstillingen om at du skal være arbeidsledig i 2 år. Det er jo utnytting av systemet. 14
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Hvorfor mistrives du så sterkt? Anonymkode: b2708...d48
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Jeg sa opp da jeg fikk et kort vikariat. Hoppet i det og har aldri angret. Fikk forlenget vikariat og til slutt fast stilling. Stortrives og har aldri angret! Anonymkode: a32e6...296 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 8 minutter siden, Giin skrev: Ja men du går jo ikke med den innstillingen om at du skal være arbeidsledig i 2 år. Det er jo utnytting av systemet. Nei, det er ikke unyttelse. Du har krav på ytelse i 2år, da kaller man det ikke unyttelse. Du må se på hovedproblemet i norge: ikke-vestlige som lever av NAV. Anonymkode: 002e5...9fd 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mistrives du så sterkt? Anonymkode: b2708...d48 Jeg har fra tidligere jobber erfart at jeg trives i et hektisk tempo, jeg trives med varierende arbeidsoppgaver og mennesker rundt meg. På min nåværende jobb arbeider jeg alene (og vi har ikke lov å høre på musikk for å få dagen til å gå fortere), det er absolutt ingen variasjon i arbeidsoppgavene, og tempoet er langt fra hektisk. Uansett for sent jeg jobber/hvor nøye jeg er med oppgavene mine har jeg alltid, uten unntak minst 1,5 time dødtid på slutten av dagen. Tilogmed når jeg finner på ekstra ting å gjøre, har jeg dødtid Anonymkode: ff022...14a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må si opp jobben, evt prøve å få en deltid. Jeg valgte å slutte, tok 3mndr karantene på NAV. Nå lever jeg på dagpenger som er helt topp, skal bruke disse 2årene på meg selv. Så spar deg opp penger til å klare 3mndr uten inntekt å slutt jobben din. Anonymkode: 002e5...9fd Dagpenger er kun 66% av lønna da. Som aleneforsørger har jeg verken råd til å ta 3 mnd karantene eller leve på 66% av lønna mi. Er helt avhengig av hele lønna for å få endene til å møtes. Ikke vil jeg være nav'er heller. Anonymkode: ff022...14a 8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fra tidligere jobber erfart at jeg trives i et hektisk tempo, jeg trives med varierende arbeidsoppgaver og mennesker rundt meg. På min nåværende jobb arbeider jeg alene (og vi har ikke lov å høre på musikk for å få dagen til å gå fortere), det er absolutt ingen variasjon i arbeidsoppgavene, og tempoet er langt fra hektisk. Uansett for sent jeg jobber/hvor nøye jeg er med oppgavene mine har jeg alltid, uten unntak minst 1,5 time dødtid på slutten av dagen. Tilogmed når jeg finner på ekstra ting å gjøre, har jeg dødtid Anonymkode: ff022...14a Du høres litt ut som meg. Trenger litt variasjon og utfordringer. Gikk og trødde på et lager i noen måneder og trodde jeg skulle klikke!! Ikke kunne vi høre på musikk pga de var redd vi skulle kjøre på hverandre med truckene, og etterhvert skulle vi ikke snakke sammen heller, for da kunne vi jobbe tregere. Jeg kunne ikke forstå at andre hadde greid å jobbe der i 20+ år.... Jeg antar du søker på andre jobber? Jeg har begynt å kjøre lastebil og stortrives Anonymkode: b2708...d48 5
Giin Skrevet 25. februar 2020 #14 Skrevet 25. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke unyttelse. Du har krav på ytelse i 2år, da kaller man det ikke unyttelse. Du må se på hovedproblemet i norge: ikke-vestlige som lever av NAV. Anonymkode: 002e5...9fd Det er jeg fullt klar over, men de aller fleste klarer å finne seg en jobb lenge før det har gått to år.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #15 Skrevet 25. februar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: What? Du får jo dagpenger i 2år!! Du har rett på det. Tulling Anonymkode: 002e5...9fd Dette er utnytting av systemet. Håper de finner en jobb til deg og tvinger deg til å ta den. Anonymkode: 82d1f...710 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 2 minutter siden, Giin skrev: Det er jeg fullt klar over, men de aller fleste klarer å finne seg en jobb lenge før det har gått to år. Ja, mange gjør det. Så da er det ikke noe problem at noen ikke gjør det. Anonymkode: 002e5...9fd
Giin Skrevet 25. februar 2020 #17 Skrevet 25. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, mange gjør det. Så da er det ikke noe problem at noen ikke gjør det. Anonymkode: 002e5... Men at ikke vestlige går på nav er ikke greit? Forstår ikke logikken.. 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #18 Skrevet 25. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, mange gjør det. Så da er det ikke noe problem at noen ikke gjør det. Anonymkode: 002e5...9fd Du forstår at du er i samme bås som innvandrere som lever av NAV? Siden du nevnte det som et problem. Anonymkode: a8849...78e 1
Giin Skrevet 25. februar 2020 #19 Skrevet 25. februar 2020 Jeg hatet også jobben min. Sa opp min faste jobb etter 6 år, og søkte meg inn på skole og fikk meg ekstrajobb ved siden av. Skummelt men om du ønsker forandring må du ta noen sjanser. Det blir ikke bedre av seg selv. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #20 Skrevet 25. februar 2020 Jeg er i samme situasjon. Har en utrolig umotiverende og kjedelig kontorjobb for øyeblikket, men for min del hjelper det å jobbe med tankesettet. Jeg pleier å stå opp runt 5.30, slik at jeg får tid til å ha en fin morgen, gjør yoga, lager god frokost og kan drikke en kopp te mens jeg ser på youtube. Dette gjør at jeg får en fin start på dagen og at jeg føler jeg har hatt litt "fritid" før dagen starter. På jobb gjør jeg det beste ut av situasjonen, og fokuserer på at jeg har fast lønn, hus over hodet og mat på bordet. Sparer for øyeblikket til bolig, så er avhengig av å ha en fast jobb med grei lønn. Jeg prøver også å finne på ting etter jobb et par dager i uken, slik at dagene ikke skal gå i ett. Jeg driver og søker andre jobber, men har ikke noe hastverk kjenner jeg. Det har virkelig gjort underverker å jobbe med tankesettet mitt og prøve å snu negative tanker om til positive. Anonymkode: 1b662...1da 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå