Cammy30 Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Hei jeg har en aeg kombi kjøleskap som er 5 år. Men nå i det siste har den begynt å utløse alarmen som er i kjøleskapet. Jeg ser at kjøledelen stiger i temp. mens frysedelen er ok. Har skjekket alt med kjøleskapet og til og med stikkkontakten er alt tipp topp. Har tenkt å kjøpe en ny kjøkeskap. Bare lurer på om noen andre har erfaringer med sånt?.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Har du sjekket i bruksanvisningen hva alarmen betyr? Hvis det er alarm pga høy temperatur: Ta en fuktig klut med litt oppvaskmiddel på, og vask pakningen på døra. Ligger ofte mye dritt i «rillene» der, og da blir det ikke tett når du lukker døra. Surr kluten rundt en kniv (smørkniv e.l, ikke spiss) for å få vekk alt. Sjekk at pakningen er hel uten store hull/rifter. Sjekk inni kjøleskapet at ikke noe stikker ut fra hyllene slik at døra ikke går helt igjen (flasker e.l). Gi døra en ekstra liten dytt slik at du er sikker på at den er helt lukket. Hvis du har tunge ting i hyllene i døra er det ikke alltid døra går helt igjen uten en ekstra dytt. Og med et så nytt kjøleskap ville jeg ha ringt reparatør i stedet for å løpe rett til butikken for å kjøpe nytt. Anonymkode: e2f69...e1e 3
Cammy30 Skrevet 25. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2020 Ok skal prøve det først. Men jeg kjøper heller en ny en enn å bruke fler tusen lapper for reprasjon. Denne kjøleskapet fikk jeg av en beskjent, så hu ga meg aldri garantilappen eller noe lingenede.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Alarmen går fordi døra ikke er skikkelig igjen. Dersom døra faktisk er helt igjen så vil jeg tro at det er en glipp i selve alarmen og da må den nok fikses Anonymkode: b9bf8...4bc
Cammy30 Skrevet 25. februar 2020 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2020 Skal prøve å vaske rundt døra senere i dag og ser om det hjelper
Cammy30 Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2020 Hei igjen. Det er en stund siden nå. Jeg prøvde å vaske rundt døra på kjøleskapet, men uten hell. Kjøleskapet har fungert fint helt til nå. Samme problemet at kjøledelen stiger opp i temp. Har fått meg en fryseboks, så jeg bruker ikke frysedelen lenger. Men for meg virker som om kompressoren er helt gåen, siden kjøleskapet virker Ok i en periode. Vet ikke hva jeg skal gjøre 🤔.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Om du har testet alle rådene du kan gjøre selv og det ikke har hjulpet står du jo igjen med å enten reparere eller bytte ut skapet. Det er ingen av oss som kan fortelle deg hvilket av disse alternativene som passer best for deg. Anonymkode: cff23...391
Cammy30 Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du har testet alle rådene du kan gjøre selv og det ikke har hjulpet står du jo igjen med å enten reparere eller bytte ut skapet. Det er ingen av oss som kan fortelle deg hvilket av disse alternativene som passer best for deg. Anonymkode: cff23...391 Ok men tusen takk for alle rådene jeg har fått. Blir vel en ny kjøleskap på meg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå