AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Hei! Jeg vurderer å flytte til en by 11 timer unna for å studere til høsten. Det er veldig langt unna familie og kommer bare til å ha mulighet til å reise hjem i ferier. Jeg er veldig hjemmekjær og får fort hjemlengsel, samtidig har jeg veldig lyst til å starte helt på nytt og vokse som person - føler ikke jeg får den samme muligheten med de samme vennene rundt meg og at jeg kan reise hjem hver helg hvis jeg vil. Familien og hjemme er to timer unna nå, og kan lett reis hjem Står ved et veivalg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er veldig glad i familie og vet de kommer til å synes det er trist om de bare får se meg med 1-2 måneders mellomrom. Hva burde jeg gjøre? er 21 år gammel Anonymkode: 57f3c...ead
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Jeg (og mange andre) har gjort det og det har gått helt fint. Viktig å holde kontakten. Det kan være litt hardt i starten, men det går seg veldig fort til. Anonymkode: 405cc...c9d 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Du kan jo velge å bosette deg nært dem når du etablerer deg. Men nå når du er ung, er det lurt å prøve vingene dine litt. Bruk et par-tre år iallefall på en litt annen tilværelse, bryte mønstre. Anonymkode: 5e5db...d5e 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Jeg gjorde det for 25 år siden, da var jeg 19 år. Det var tøft i nøyaktig en uke, så var det fadderuke og jeg fikk venner og studiehverdagen begynte. Reiste kun hjem jul, påske og sommerferie. Etter hvert fikk jeg deltidsjobb og sommerferien ble litt kortere hjemme. Jeg bor fortsatt i nærheten av studiestedet. Hvis det er et studie du har lyst til anbefaler jeg deg å ta sjansen. Anonymkode: 1388f...b91 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Min venninne er 42 år, alltid bodd på hjemstedet, tok en av få typer utdanning som finnes der og giftet seg og fikk barn tidlig. Nå har 40-årskrisa inntrådt. Hun føler seg bundet og angrer forferdelig på at hun aldri gjorde annet enn å trø rundt i de samme gatene og tenke de samme tankene hun alltid hadde gjort. Do it, before it's too late! Anonymkode: 3a666...407 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Jeg flyttet fra familien min sikkert 56 timer unna kjørevei. Jeg var 18 år gammel. Angrer ikke. Men så var jeg veldig selvstendig.. Anonymkode: bfcd7...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 Jeg har "hoppet rundt" på den måten hele livet, har ikke bodd i nærheten av familie på 20 år, utover han jeg etterhvert giftet meg med. Stortrivdes fra dag 1, og har aldri lengtet hjem. Selv om jeg etterhvert kun var hjemom 1-3 ganger i året. Anonymkode: 01af5...380
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Det kommer til å gå helt fint! Som personen som skrev at hun gjorde det samme for 25 år siden: det gjorde jeg også. Og akkurat dette er helt det samme i dag. Du kommer heller ikke til å være den eneste som er langt hjemmefra. Slik er det på alle studier som finnes bare ett sted i landet. Mange velger også å studere langt hjemmefra for å få mer følelse med å faktisk bo hjemmefra. Du kommer mye bedre inn i studentmiljøet hvis du ikke reiser hjem hver/annenhver helg. En periode studerte jeg faktisk på Svalbard. DA kan man snakke om langt hjemmefra når man egentlig er fra Østlandet. Prisene på flybilletter satte en effektiv stopper for å reise hjem alt utenom jul og sommer. Anonymkode: 53c55...dc5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Jeg flyttet til utlandet for å studere rett etter videregående. Jeg var hjemme to ganger i året. Det var tøft, men jeg er SÅ glad jeg gjorde det! Nå bor jeg i hjembyen min med mann, barn etc, men jeg kunne virkelig aldri tenkt meg å ha bodd her hele livet, uten å ha sett og opplevd noe annet (og nei, ferie er ikke det samme!). Anonymkode: cf197...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå