Gå til innhold

Ser du på deg som et "sort får"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du på deg som et "sort får"? 

Anonymkode: 52758...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det. Min mor var "flink" til å fremheve hvor vanskelig jeg var. Min søster derimot var så enkel og snill. 

Først i tenårene begynte jeg å argumentere mot, i mitt eget hode. Det var jammen ikke mye galt jeg hadde gjort opp gjennom årene for å fortjene det å bli kalt vanskelig, umulig til og med. Jeg var en grei og omsorgsfull jente, med et stort hjerte, flink på skolen, aldri noe tull utover små barnestreker. Livlig moro. Klatre i trær jeg hadde fått beskjed om å ikke klatre i, ufarlig småerting tilbake når noen ertert meg, et helt vanlig barn.

Men hun fikk en vrang tenåring da det gikk opp for meg hvor urimelig det hadde vært å bli kalt vanskelig. Var jeg det uansett i hennes øyne, ja da skulle hun få det, og jeg lyttet ikke et ord når hun pratet. Ingen av hennes regler gjaldt for meg, jeg gikk heller inn for å bryte dem. Gjøre det motsatte av hva hun sa. Jeg var jo vanskelig uansett, når jeg fulgte reglene, så hvorfor følge dem. Så vanskelig datter fikk hun etterhvert. Fortjent. 

Hun sier det ennå, at jeg er vanskelig, og at "ja man kan aldri vite hva du finner på". 

Snålt, jeg har levd et temmelig A4 liv. Aldri har jeg stjålet, brukt stoff, rotet til økonomisk, eller noe slikt. Jeg har hatt gode nære venner, tatt utdanning, kjøpt bolig og bil, fått barn, oppdratt dem ordentlig... og likevel er jeg altså fremdeles den vanskelige. 

Like greit egentlig! Jeg kan godt være det sorte fårer i hennes øyne, for jeg vet at jeg ikke er det, og skulle jeg engang finne på noe sprøtt... ja det burde jo være greit. Man vet jo aldri hva jeg kan finne på. ;)

Anonymkode: 8107d...6a4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke "sort får" som i å gjøre så mye galt. Men jeg har valgt en livsstil helt ulik resten av familien. De lever på beste vestkant, lever for familiebedriften og har samhold mest innen familien. De liker andre mennesker altså, men er ekstremt familieorienterte. Ikke noe feil med det.

Jeg valgte å bo på østkanten, og jeg valgte å jobbe med noe helt annet. Jeg har venner og bekjente fra mange land, men elsker familien min altså. Jeg kommer bare ikke på søndagsmiddag hver uke, for å si det sånn. 

De ser nok på meg som litt outsider, mer enn sort får. Greit nok. Moren min er vel den som kommer med litt stikk iblant, pluss en søster jeg overhodet ikke kommer overens med 😆 at to søsken kan bli såå ulike! Men jeg tar både stikk og kritikk greit. Jeg smeller ofte tilbake, så ingen offer her.  🙂 og jeg tror egentlig at faren min er stolt av min mer norske måte å være på! 

Ps. Og for å legge til. Tanteungene mine og jeg har et så fint forhold. De syns det er kult med en tante som lever i en bygård og lager mat og kaker til dem. Og som lærer dem å male og drive med mosaikk. Så DE ser ihvertfall ikke på meg som sort får. Vi elsker hverandre ❤️   

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Skrevet

Hva med at vi som ser på oss som et sort får kan starte en sort får klubb? 

Anonymkode: 52758...ae6

Skrevet

Ikke jeg, men min mor, og hun gjør det fortsatt!!😂

Pga omsorgssvikten hun utsatte meg for gikk det troll i ord. Men ikke nå lenger etter at jeg fikk henne ut av mitt liv!❤️

Anonymkode: 889e7...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...