AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Del Skrevet 24. februar 2020 Sikkert et dumt spørsmål, men det er jo litt viktig at jeg får riktige mål når jeg først skal bestille noe for flere tusen... Skal oppgradere kjøkkenet med skap- og skuffefronter fra Epoq kjøkken. Har målt opp hjemme at høyden på nåværende skap er 69,5 cm. Skapene jeg finner hos Epoq er 70 cm. Er det jeg som har målt feil, eller kan jeg bruke de som er 70 cm? Er det vanlig med 69,5, og vil det funke med 70 i så fall? :S Noen av skapene er 44,5 i bredde, og på Epoq har de 45. Samme spørsmål her. Håper noen kan hjelpe meg 😄 Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Del Skrevet 25. februar 2020 Ingen?? Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Del Skrevet 25. februar 2020 Om eksisterende kjøkken ikke er fra samme leverandør ville jeg ikke tatt sjansen på å bestille kun nye fronter. Frontene på et kjøkken er normalt noen mm mindre enn skroget fordi de må ha rom til å bevege seg. Om frontene gikk kant-i-kant med skroget ville det være vanskelig/umulig å åpne skap/skuffer. Er målet du har funnet hos Epoq på en hel modul med skrog+front eller kun front? Anonymkode: e1464...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Del Skrevet 26. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Om eksisterende kjøkken ikke er fra samme leverandør ville jeg ikke tatt sjansen på å bestille kun nye fronter. Frontene på et kjøkken er normalt noen mm mindre enn skroget fordi de må ha rom til å bevege seg. Om frontene gikk kant-i-kant med skroget ville det være vanskelig/umulig å åpne skap/skuffer. Er målet du har funnet hos Epoq på en hel modul med skrog+front eller kun front? Anonymkode: e1464...1d0 Kun front/skapdør. Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #5 Del Skrevet 26. februar 2020 På 24.2.2020 den 23.16, AnonymBruker skrev: Sikkert et dumt spørsmål, men det er jo litt viktig at jeg får riktige mål når jeg først skal bestille noe for flere tusen... Skal oppgradere kjøkkenet med skap- og skuffefronter fra Epoq kjøkken. Har målt opp hjemme at høyden på nåværende skap er 69,5 cm. Skapene jeg finner hos Epoq er 70 cm. Er det jeg som har målt feil, eller kan jeg bruke de som er 70 cm? Er det vanlig med 69,5, og vil det funke med 70 i så fall? :S Noen av skapene er 44,5 i bredde, og på Epoq har de 45. Samme spørsmål her. Håper noen kan hjelpe meg 😄 Anonymkode: 69729...033 Jeg bestilte kjøkkenfronter fra Epoq, og hadde tidvis samme avvik som deg fra målene deres. Tok kontakt og spurte om dette, og fikk til svar at 69,5 er det samme som 70. Jeg kan forresten gå å måle for deg. Gi meg et øyeblikk Anonymkode: e6f1e...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Del Skrevet 26. februar 2020 Skapdørene mine, som stod som 70cm, er 69,5 Løp å kjøp! Anonymkode: e6f1e...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Del Skrevet 26. februar 2020 Skapdørene med 45cm, er 44,5 også Anonymkode: e6f1e...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Del Skrevet 26. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skapdørene mine, som stod som 70cm, er 69,5 Løp å kjøp! Anonymkode: e6f1e...026 Takk for hjelpen! Det var snilt å gå og måle Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Del Skrevet 27. februar 2020 På 26.2.2020 den 0.55, AnonymBruker skrev: Om eksisterende kjøkken ikke er fra samme leverandør ville jeg ikke tatt sjansen på å bestille kun nye fronter. Frontene på et kjøkken er normalt noen mm mindre enn skroget fordi de må ha rom til å bevege seg. Om frontene gikk kant-i-kant med skroget ville det være vanskelig/umulig å åpne skap/skuffer. Er målet du har funnet hos Epoq på en hel modul med skrog+front eller kun front? Anonymkode: e1464...1d0 Hvorfor ville du ikke tatt sjansen? Tenker du på lister og sånn? Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Del Skrevet 27. februar 2020 Hvorfor reiser du ikke til en seriøs kjøkkenforhandler?? Der får du personlig oppfølging. Du kan også få hjelp til oppmåling. Og ikke minst: En mye større pålitelighet når det gjelder både kvalitet og leveringsnøyaktighet. Du får en kontaktperson som du kan ringe til, skrive e-post til, stikke innom. Ikke et felles servicenummer i Sverige der du blir lovet at det skal ryddes opp og du skal bli kontaktet UTEN at det skjer en dritt på mange måneder. Nei styr unna Epoq!!!!! Anonymkode: bed40...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Del Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor reiser du ikke til en seriøs kjøkkenforhandler?? Der får du personlig oppfølging. Du kan også få hjelp til oppmåling. Og ikke minst: En mye større pålitelighet når det gjelder både kvalitet og leveringsnøyaktighet. Du får en kontaktperson som du kan ringe til, skrive e-post til, stikke innom. Ikke et felles servicenummer i Sverige der du blir lovet at det skal ryddes opp og du skal bli kontaktet UTEN at det skjer en dritt på mange måneder. Nei styr unna Epoq!!!!! Anonymkode: bed40...e2e Dummeste jeg har hørt. EPOQ er et seriøst og godt merke, som selger som bare det. Ingen grunn til å tvile på dem. Du får hjelp og støtte hvis du ellers bare tar kontakt. Anonymkode: e6f1e...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Del Skrevet 27. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ville du ikke tatt sjansen? Tenker du på lister og sånn? Anonymkode: 69729...033 Du risikerer masse ekstraarbeid fordi det kan det være forboret til hengsler og fester til skuffefronter på feil sted i forhold til der det er plassert på det eksisterende kjøkkenet. I verste fall lar det seg ikke gjøre å bore nye hull på rett plass fordi de vil overlappe eller komme for tett og dermed er frontene ubrukelige. Anonymkode: e1464...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Del Skrevet 27. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor reiser du ikke til en seriøs kjøkkenforhandler?? Der får du personlig oppfølging. Du kan også få hjelp til oppmåling. Og ikke minst: En mye større pålitelighet når det gjelder både kvalitet og leveringsnøyaktighet. Du får en kontaktperson som du kan ringe til, skrive e-post til, stikke innom. Ikke et felles servicenummer i Sverige der du blir lovet at det skal ryddes opp og du skal bli kontaktet UTEN at det skjer en dritt på mange måneder. Nei styr unna Epoq!!!!! Anonymkode: bed40...e2e Det handler utelukkende om at jeg har lav inntekt. Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Del Skrevet 27. februar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du risikerer masse ekstraarbeid fordi det kan det være forboret til hengsler og fester til skuffefronter på feil sted i forhold til der det er plassert på det eksisterende kjøkkenet. I verste fall lar det seg ikke gjøre å bore nye hull på rett plass fordi de vil overlappe eller komme for tett og dermed er frontene ubrukelige. Anonymkode: e1464...1d0 Godt poeng. Jeg er egentlig veldig i tvil nå, og vedder på at det ikke blir noe, og at jeg bare må kjøpe et nytt kjøkken når jeg får råd, noe som er flere år til Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Del Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng. Jeg er egentlig veldig i tvil nå, og vedder på at det ikke blir noe, og at jeg bare må kjøpe et nytt kjøkken når jeg får råd, noe som er flere år til Anonymkode: 69729...033 Skapdørene har hull til standard hengsler og er i rett/normal høyde, som da passer til helt vanlige kjøkkenskap. 👍Måtte ikke forborre noe som helst. Monteringen av nye fronter tok meg en liten ettermiddag, uten problem, med nytt kjøkken som resultat. Anonymkode: e6f1e...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Del Skrevet 27. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skapdørene har hull til standard hengsler og er i rett/normal høyde, som da passer til helt vanlige kjøkkenskap. 👍Måtte ikke forborre noe som helst. Monteringen av nye fronter tok meg en liten ettermiddag, uten problem, med nytt kjøkken som resultat. Anonymkode: e6f1e...026 Det høres veldig bra ut! Så gøy med nytt kjøkken 😄 For min del er det litt småtteri jeg tenker på, som selve skroget (som er trefarget, og det jeg vil bestille er hvitt - tror ikke det blir så fint å male), kjøkkenlister og en innebygd vinhylle som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med. Har ikke erfaring med å rive, og er redd det ville blitt stygt. Hadde alt dette gått i orden, tror jeg det ville blitt perfekt Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #17 Del Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres veldig bra ut! Så gøy med nytt kjøkken 😄 For min del er det litt småtteri jeg tenker på, som selve skroget (som er trefarget, og det jeg vil bestille er hvitt - tror ikke det blir så fint å male), kjøkkenlister og en innebygd vinhylle som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med. Har ikke erfaring med å rive, og er redd det ville blitt stygt. Hadde alt dette gått i orden, tror jeg det ville blitt perfekt Anonymkode: 69729...033 Hehe. Jeg hadde samme problem! Jeg grunnet og malte kjøkkenlister og hyller i hvitt, samt på skapskrogene som vender inn i rommet (altså kanten som vises mellom frontene). Frontene mine er nå hvite med et metallhåndtak i børstet stål. Hadde allerede komfyr, oppvaskmaskin og kjøleskap i børstet stål. Ble knallbra, og er superfornøyd! Benkeplata var fra før av hel og pen i svart, så den skle rett inn i de nye omgivelsene 🤗 Anonymkode: e6f1e...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Del Skrevet 27. februar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skapdørene har hull til standard hengsler og er i rett/normal høyde, som da passer til helt vanlige kjøkkenskap. 👍Måtte ikke forborre noe som helst. Monteringen av nye fronter tok meg en liten ettermiddag, uten problem, med nytt kjøkken som resultat. Anonymkode: e6f1e...026 Det er faktisk ikke noe som er "helt vanlige kjøkkenskap", forskjellige kjøkkenleverandører har forskjellige størrelser på skrogene og bruker skuffer og hengsler fra forskjellige leverandører. Blum er den vanligste leverandøren, men selv de har mange varianter av ting. F.eks. finnes det flere typer skuff fra dem; Tandembox, Legrabox og Metabox. Disse har forskjellige fester til fronten og f.eks. passer ikke en front som er beregnet til Legrabox på en Tandembox suff. Jeg snakker av erfaring. Har solgt kjøkken i nesten 10 år, i en butikk med kjøkken fra tre forskjellige leverandører som alle hadde forskjellige mål på moduler, brukte ulike skuffer, hengsler osv. Det finnes ikke en standard alle følger i kjøkkenbransjen. Anonymkode: e1464...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #19 Del Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke noe som er "helt vanlige kjøkkenskap", forskjellige kjøkkenleverandører har forskjellige størrelser på skrogene og bruker skuffer og hengsler fra forskjellige leverandører. Blum er den vanligste leverandøren, men selv de har mange varianter av ting. F.eks. finnes det flere typer skuff fra dem; Tandembox, Legrabox og Metabox. Disse har forskjellige fester til fronten og f.eks. passer ikke en front som er beregnet til Legrabox på en Tandembox suff. Jeg snakker av erfaring. Har solgt kjøkken i nesten 10 år, i en butikk med kjøkken fra tre forskjellige leverandører som alle hadde forskjellige mål på moduler, brukte ulike skuffer, hengsler osv. Det finnes ikke en standard alle følger i kjøkkenbransjen. Anonymkode: e1464...1d0 Men snakker vi ikke om å finne passende hengsler egentlig? Uten at jeg vet det sikkert, så må det jo finnes hengsler som gjør at frontene passer. Det burde kundeservice hos Epoq kunne svare på, ut ifra målene til TS. Slik du framstiller det høres det ut som om at jeg har hatt flaks at alt passet. Det tror ikke jeg, i og med at jeg var 1 av 4 som bestilte samtidig i min omgangskrets, og ingen hadde et problem med det. Anonymkode: e6f1e...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #20 Del Skrevet 27. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men snakker vi ikke om å finne passende hengsler egentlig? Uten at jeg vet det sikkert, så må det jo finnes hengsler som gjør at frontene passer. Det burde kundeservice hos Epoq kunne svare på, ut ifra målene til TS. Slik du framstiller det høres det ut som om at jeg har hatt flaks at alt passet. Det tror ikke jeg, i og med at jeg var 1 av 4 som bestilte samtidig i min omgangskrets, og ingen hadde et problem med det. Anonymkode: e6f1e...026 Har du bilde av kjøkkenet ditt? hadde vært gøy å se hvordan du løste alt med maling osv! Anonymkode: 69729...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå