Gå til innhold

Barnevogn toppen - britax, Cybex, joolz, brio

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11500 koster Fox nå

Anonymkode: 983a3...a4a

Så hvorfor snakker folk om at det er en så dyr vogn? Britax Go Big og Stokke Trailz ligger jo omtrent i samme prisklasse. 

Anonymkode: a2fb5...a89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så hvorfor snakker folk om at det er en så dyr vogn? Britax Go Big og Stokke Trailz ligger jo omtrent i samme prisklasse. 

Anonymkode: a2fb5...a89

Jeg syns både Stokke og Fox er dyre vogner. Over 10000 er dyrt i mine øyne, og da vi kjøpte vogn var bugaboo (Buffalo) og Stokke på 12000 +.

Anonymkode: bc776...3d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Joolz Geo 2 (i Oslo), og elsker den vogna. Lett på alle vis. Og høy nok. Jeg skjønner heller ikke hvorfor "alle" har Bugaboo. 

Anonymkode: d6399...9ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Syns jeg ser fryktelig mange Britax smile 2/3 i Oslo i hvert fall. Hadde tenkt å kjøpe den selv, men fikk et sinnsykt tilbud på en annen, så da ble det en babyjogger premier i stedet.

Anonymkode: 431ef...99f

Er du fornøyd med baby jogger premier? 

Anonymkode: c8bae...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig mote. Folk vil ha det andre har. Jeg ser forøvrig langt flere Stokke Trailz enn Bugaboo, men jeg bor ikke i Oslo da. 

Anonymkode: d3a05...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte britex smile på tilbud til tross for at "alle" venninner kjøpte Bugaboo, fordi vi klarte ikke å forsvare å bruke så mye på vogn. Når vi har trilla sammen så føler jeg at jeg at vår vogn er et absolutt bedre kjøp. Men Bugaboo ser stiligere ut og det er nok mye der det ligger. 

Anonymkode: 6fe24...766

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke energi på å bry seg om hva andre kjøper. Hvis noen synes Bugaboo er fin og har råd til den så la de kjøpe den. Synes du en billigvogn er vel så bra, flott, kjøp den. På samme måte som noen liker dyre merkeklær og andre holder seg til billogkjedene. Begge deler må da være lov uten at folk skal uffe seg sånn. Noen liker flat liggedel, andre liker ergonomisk.. noen liker tre hjul, andre vil ha fire. Noen liker høy sitte/liggedel, andre liker lav. Noen vil ha lettest mulig vogn, andre liker de litt mer tyngre og robust. Noen liker at vognen er pen, andre kunne ikke brydd seg mindre om utseende. Hver sine behov og preferanser...

Anonymkode: 793ea...86b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke energi på å bry seg om hva andre kjøper. Hvis noen synes Bugaboo er fin og har råd til den så la de kjøpe den. Synes du en billigvogn er vel så bra, flott, kjøp den. På samme måte som noen liker dyre merkeklær og andre holder seg til billogkjedene. Begge deler må da være lov uten at folk skal uffe seg sånn. Noen liker flat liggedel, andre liker ergonomisk.. noen liker tre hjul, andre vil ha fire. Noen liker høy sitte/liggedel, andre liker lav. Noen vil ha lettest mulig vogn, andre liker de litt mer tyngre og robust. Noen liker at vognen er pen, andre kunne ikke brydd seg mindre om utseende. Hver sine behov og preferanser...

Mente flat sittedel***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte britex smile på tilbud til tross for at "alle" venninner kjøpte Bugaboo, fordi vi klarte ikke å forsvare å bruke så mye på vogn. Når vi har trilla sammen så føler jeg at jeg at vår vogn er et absolutt bedre kjøp. Men Bugaboo ser stiligere ut og det er nok mye der det ligger. 

Anonymkode: 6fe24...766

Nå har jeg ingen problemer med at noen sikkert velger vogn fordi den ser pen ut, men det er jo noen andre forskjeller mellom Britax Smile og Bugaboo som også kan medføre at noen foretrekker den ene fremfor den andre, f.eks. lufthjul eller ikke-lufthjul og ergonomisk eller ikke-ergonomisk sittedel.

Anonymkode: 3e0b8...21e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig i at Bugaboo er en moteting. Jeg var fryktelig heldig og fikk overta ei brukt Bugaboo vogn fra ei god venninne, jeg hadde aldri hørt om merket før. Absolutt elsker den vognen og kan 100% forstå hvorfor den er en av verdens mest solgte vogner. Liten og lett - ingen problem å få den opp trapper uten heis, inn på tranger busser eller butikker. Ergonomisk sittedel som kan syns begge veier, og ikke minst ekstra praktisk kalesje som er perfekt for dager med mye sol eller vind. Alt i alt kunne jeg nok ikke vært mer fornøyd med vogna 😊 

MEN nå er vi flyttet nordover og venter barn nummer 2 til høsten. Er redd for at Bugaboo er for lett til å kunne tåle all snøen 🥺 Noen med erfaring? Eventuelt vogn med lignende kvaliteter men som er bedre egnet til livet nord for polarsirkelen? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet og vurderte alle vogner helt ukritisk da vi skulle kjøpe vogn, og endte til slutt opp med en brukt bugaboo Buffalo. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det er mote eller ikke, men det var den vogna som oppfylte flest av våre krav og ønsker, og etter snart to år så har jeg fremdeles til gode å se en eneste vogn jeg heller ville hatt. For oss er buffalo perfekt! ❤

Anonymkode: 6cb1f...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Cybex Priam og den er kjempegod! Kjempelang rygg og god støtte i sittedelen selv om den er flat. Skader heller ikke at den er sykt fin og gjennomført i utseendet heller! Vurderte Bugaboo men vil ha flat sittedel da det er anbefalt fra fysioterapauter, da sittestillingen blir mindre passiv. Bruker vognen myye, så da vil jeg ha minst mulig skadelig sittestilling. 
Eneste Priam ikke er best på er grov, dyp grus. Der er Emmaljunga med fire faste (luft)hjul i en klasse for seg, etter min mening.

Anonymkode: 4f0bc...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, snurk skrev:

Jeg er helt uenig i at Bugaboo er en moteting. Jeg var fryktelig heldig og fikk overta ei brukt Bugaboo vogn fra ei god venninne, jeg hadde aldri hørt om merket før. Absolutt elsker den vognen og kan 100% forstå hvorfor den er en av verdens mest solgte vogner. Liten og lett - ingen problem å få den opp trapper uten heis, inn på tranger busser eller butikker. Ergonomisk sittedel som kan syns begge veier, og ikke minst ekstra praktisk kalesje som er perfekt for dager med mye sol eller vind. Alt i alt kunne jeg nok ikke vært mer fornøyd med vogna 😊 

MEN nå er vi flyttet nordover og venter barn nummer 2 til høsten. Er redd for at Bugaboo er for lett til å kunne tåle all snøen 🥺 Noen med erfaring? Eventuelt vogn med lignende kvaliteter men som er bedre egnet til livet nord for polarsirkelen? 😅

At noe er mote er ikke det samme som at det er dårlig. Bugaboo er absolutt gode vogner. Jeg har Donkey selv fordi den er helt unik blant søskenvogner. Men jeg tviler sterkt på at alle som har Bugaboo har det fordi de har testet alle vogner som fins og det var tilfeldigvis den beste. Det er utvilsomt mote som gjør at de fleste i realiteten bare vurderer 3-4 forskjellige vogner før de lander på en av de mest populære. Jeg har selv hatt Stokkevogn og "kunne ikke vært mer fornøyd". Nå har jeg Bugaboo og "kunne ikke vært mer fornøyd". Men jeg vet jo at jeg sikkert hadde vært like fornøyd med Cybex, Britax eller andre vogner. De fleste vogner man får kjøpt i dag er tross alt veldig gode. 

Anonymkode: d3a05...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...