Gå til innhold

Barnevogn toppen - britax, Cybex, joolz, brio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny tråd siden ingen lenger følger med i den gamle vogntråden.

Lurer på hvorfor nesten alle velger Bugaboo foran barnevogner som gjør det bedre i tester, slik som feks Britax smile 3/2, Cybex Priam, Joolz og Brio? Føler 70% av vognene i Oslo er bygaboo.. selv synes jeg Cybex priam er utrolig fin og virker som om den skal være skikkelig bra også. Internasjonalt er det langt større variasjoner i hva folk går for også. 

Anonymkode: bfdf0...35e

• Liker 1
Skrevet

Vi har priam og vi elsker den! Den er ikke verdens beste vogn når det gjelder masse snø og grus men til vårt behov så har den vært gull! Også er den så fin ! også så lett å klappesammen osv :) anbefales! 

Anonymkode: 1fd20...fd9

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Ny tråd siden ingen lenger følger med i den gamle vogntråden.

Lurer på hvorfor nesten alle velger Bugaboo foran barnevogner som gjør det bedre i tester, slik som feks Britax smile 3/2, Cybex Priam, Joolz og Brio? Føler 70% av vognene i Oslo er bygaboo.. selv synes jeg Cybex priam er utrolig fin og virker som om den skal være skikkelig bra også. Internasjonalt er det langt større variasjoner i hva folk går for også. 

Brio er bare brukt så det er jo iallfall vanskeligere å få tak i. Selv syns jeg vi bugaboo er fine, men tok oss ikke råd. Så har en britax og en tfk

Anonymkode: bc776...3d6

Skrevet

Har joolz Day 3 (kjøpte 2-eren, men fikk ny på garanti/reklamasjon, og fikk da 3). Valgte den framfor bugaboo for ikke å ha lik alle andre, og fordi vi syntesvjoolz var mye mer elegant av utseende. Bugaboo har nok mye bedre skjerm (vår er altfor kort, barnet får lett sol/lys i øynene). Vår hadde heldig god lufting på bagdelen! 

Vi var veldig fornøyd med liggedelen i vår, men barnet har aldri likt sitte delen. Vet ikke hvorfor, men hun foretrekker heller en billig og vi har som ekstravogn både til tur og soving. 

Ble nysgjerrig på Cybex priam, må inn og se med en gang! 

Anonymkode: 58ebe...20a

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har priam og vi elsker den! Den er ikke verdens beste vogn når det gjelder masse snø og grus men til vårt behov så har den vært gull! Også er den så fin ! også så lett å klappesammen osv :) anbefales! 

Men kan man ikke skifte hjul på den? Og hva kom totalprisen på? Synes det er så vanskelig å skjønne på de nettsidene når de skal selge alt i deler.🤪 Er den dyrere eller billigere enn Bugaboo feks?

Skrevet

Vi valgte bugaboo fordi den hadde stor og lang bagdel, ergonomisk sittedel, var en av de letteste vognene (bor i 2 etasje uten heis) og hadde veldig god kalesje som dekker godt for. Vi fikk barn om sommeren og det var gull og kunne trekke skjermen så langt ned. Det var ikke en mote greie for vår del.. var bare den vi falt for og den hadde gjort det bra i tester :)

Anonymkode: 793ea...86b

• Liker 2
Skrevet

Man kan ikke ta topp 3-4 fra en test helt ukritisk. Det er forskjellig ting man vektlegger, og i noen av de jeg har sett har Bugaboo f.eks fått toppscorer men trekk pga. Pris. Så man bør være litt kritisk på hva som er pluss og minus på hver vogn og om de passer en selv.

Vi hadde to vogner før vi kjøpte Bugaboo Buffalo og endelig fant en vogn som passet på alt vi ønsket. Elsker den vogna. De to andre ble roset i skyene av andre og var grunnen til at vi først kjøpte de. De passet kanskje for dem, men ikke for oss. Også bør man prøve et par vogner for å sammenligne mener jeg. Lærte fort at det var lett å ta andres meninger for god fisk, men når de bare hadde prøvd en vogn var det egentlig ganske begrenset kunnskap ift. De andre vognene :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man ikke skifte hjul på den? Og hva kom totalprisen på? Synes det er så vanskelig å skjønne på de nettsidene når de skal selge alt i deler.🤪 Er den dyrere eller billigere enn Bugaboo feks?

Nå har jeg den « eldre» versjonen med stoff og ikke sånn glatt materiale som de har nå (vet ikke hva det kalles)😅men liker den «eldre» bedre! 

Vi kjøpte vår i 2018 og fikk rabatt på chassiset så den kosta 3500, bagdel var vel 4500kr og sittedel ble 3500.  Så 11 500kr og da var fullprisen rundt uten rabatter 16-17 000. 

Grei pris for oss med tanke på at den skal vare til flere barn! Du kan kjøpe all terrain hjul som skal være bedre samt ski, men det har ikke vi hatt noe behov for så vi droppet det. Vi kjøpte chassiset med trekking hjul (derfor rabattert) og har ikke savnet de andre hjulene. 

fordelen med at det er i deler er jo at du kan få det billigere om du planlegger litt :) 

Skrevet

Kjøpte bugaboo for fant ingen tilsvarende søskenvogn. Feks. at man kan bytte fra bagdel til bilstol med en hånd (fordi man holder babyen med andre) er uvurderlig for min del. Har hatt emmaljunga, og at man skal måtte bruke to hender for å feste på noe på vognen gjør den jo ubrukelig om man står alene med en liten en over skuldra. 

Testet også emmaljunga søskenvogn, (den nye), og den vinglet noe vanvittig. Ikke kan den brukes med bare et barn heller. Synes det er stusselig at det er så få vogner som fokuserer på brukervennlighet! 

Anonymkode: e995f...2cc

Skrevet

I løpet av tiden med vogn har vi prøvd brio, britax, babyjogger, mountain buggy, moweo og tfk. Mange av de billige vognene er veldig fine å bruke. Aller best likte jeg babyjogger til baby og større barn. Britax/brio til små barn og babyer fordi jeg ikke liker å ha barna vendt bort når de kun er seks måneder. Å bruke 16000 på en vogn hadde vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: 43d6d...00d

• Liker 2
Skrevet

Vi har britax smile 2. Er veldig fornøyd med spesielt sportsdelen, den har veldig lang kalesje. Kan velge om barnet skal sitte mot/fra deg. 

Anonymkode: eb48c...720

• Liker 1
Skrevet

Tror cybex Priam ikke eksisterte da vi valgte vogn til vår eldste, men for meg ser det ut som den har mindre forhjul enn den bugaboo-modellen vi har. Hjul er noe av det viktigste på en vogn og jeg synes bugaboo har den beste avveiningen mellom robusthet, stabilitet og trilleegenskaper. Kan fint løpe med den på skogsbilvei sammen med kona. Den dunker dessuten på mer kjedelige urbane ting. 

Anonymkode: fdd6d...1c0

Skrevet

Jeg tipper det er en kombinasjon av at bugaboo fungerer bra til bybruk, og at siden mange har den er det også mange som anbefaler den. Og at den er lett å få kjøpt/solgt brukt siden den er såpass populær. 

Har selv en britax smile 2 som jeg er storfornøyd med (bor i by). Men skal være ærlig og si at pris var en stor grunn til at vi gikk for den - forsåvidt mange like egenskaper som en bugaboo men mye mer vogn for pengene. 

Anonymkode: 2e15f...6c1

• Liker 1
Skrevet

Alle de kjente merkene som selges i Norge tilfredsstiller alle mulige krav til sikkerhet, og da er det jo fullstendig irrelevant hvordan vogna ellers gjør det i tester, fordi alt annet handler om individuelle behov.

Testene som utføres er jo også testpersonenes subjektive meninger, og barnevognbehov er i aller høyeste grad subjektive. Vi bor i Oslo uten bil og er derfor avhengig av en vogn som fungerer i store folkemengder (jeg foretrekker bæring, men mannen foretrekker vogn), trilleturer både på asfalt og grusvei, på alle mulige typer kollektivtrafikk også i rushen og som ungen kan bruke lenge. Da er jeg faktisk villig til å betale mer for vogna enn jeg var da jeg fikk første, hvor vi bodde på landet, måtte kjøre bil de fleste steder vi skulle og stort sett bare trillet på turer i nærmiljøet på gangstier eller skogsveier. Men også da oppdaget jeg hvor fort jeg irriterte meg over en tung vogn, og vi kjøpte kjapt en liten trille som ble brukt på butikken.

Jeg kjøper uansett alt brukt dersom det er mulig/forsvarlig, så selv om jeg har en dyr vogn har jeg ikke betalt spesielt mye for den.

Anonymkode: 3e0b8...21e

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøpte Britax smile 2 til sistemann, og elsket den vogna!! Så nå gleder jeg meg til å kunne bruke den en gang til med neste som er på vei💛

Anonymkode: 4c90e...b67

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde Joolz day 2 og var veldig fornøyd med den. Fin, lett og nett vogn. Føler Bugaboo er en slags motevogn.

Anonymkode: 9c074...c92

Skrevet

Har en easywalker harvey 2 som også får meget god score, men ikke så mange som har den enda her til lands. Pittelitt tyngre enn bugaboo med sittedelen (10.8 kg), men tar mindre plass sammenslått så er helt genial vogn til en bedre pris. 

Anonymkode: 11fb9...d89

• Liker 1
Skrevet

Syns jeg ser fryktelig mange Britax smile 2/3 i Oslo i hvert fall. Hadde tenkt å kjøpe den selv, men fikk et sinnsykt tilbud på en annen, så da ble det en babyjogger premier i stedet.

Anonymkode: 431ef...99f

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I løpet av tiden med vogn har vi prøvd brio, britax, babyjogger, mountain buggy, moweo og tfk. Mange av de billige vognene er veldig fine å bruke. Aller best likte jeg babyjogger til baby og større barn. Britax/brio til små barn og babyer fordi jeg ikke liker å ha barna vendt bort når de kun er seks måneder. Å bruke 16000 på en vogn hadde vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: 43d6d...00d

Buggaboo koster vel bare 13 000,-? 

Anonymkode: a2fb5...a89

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Buggaboo koster vel bare 13 000,-? 

Anonymkode: a2fb5...a89

11500 koster Fox nå

Anonymkode: 983a3...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...