AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Hva sender med til samværs forelder? Har ei gammel venninne av meg som sier at hun aldri har sendt noe som helst til samværene hos far uten om klærne barnet har på seg siden faren fikset resten av klær og vogn osv, Jeg har selv gjort det samme nå siden hun ikke har helge pappa enda. Men hører stadig at samværs forelder glemmer eller ikke gidder og levere tilbake klær som er blitt sendt med når det er pappa helg. Men så sier de fleste at de sender med gammale klær som snart ikke passer barna eller klær som ikke akkurat er de fineste pga klær som ikke er blitt sendt tilbake. Noen andre som har opplevd lik? eller har fått tilbake? Anonymkode: 36c98...796
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Har ingen personlige erfaringer her siden jeg er sammen med faren, men jeg tror dette henger veldig sammen med hva slags mann du er sammen med. Jeg har ei venninne som må sende med absolutt alt, fra mat, til vogn og bleier, og en annen venninne hvor far har alt av utstyr selv. Det kommer kanskje litt an på økonomi, og vilje til å bruke penger på andre enn seg selv. Min mann er gjerrigere enn hva jeg er på barneklær, og jeg ser for meg at hadde vi gått fra hverandre hadde han ønsket en løsning hvor jeg stilte med alt av utstyr 😂 Anonymkode: af2d4...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sender med til samværs forelder? Har ei gammel venninne av meg som sier at hun aldri har sendt noe som helst til samværene hos far uten om klærne barnet har på seg siden faren fikset resten av klær og vogn osv, Jeg har selv gjort det samme nå siden hun ikke har helge pappa enda. Men hører stadig at samværs forelder glemmer eller ikke gidder og levere tilbake klær som er blitt sendt med når det er pappa helg. Men så sier de fleste at de sender med gammale klær som snart ikke passer barna eller klær som ikke akkurat er de fineste pga klær som ikke er blitt sendt tilbake. Noen andre som har opplevd lik? eller har fått tilbake? Anonymkode: 36c98...796 Jeg har fått han tilbakelevert i alt for små klær, klærne han hadde på seg og levert i nye, fine og dyre klær. Mistenker at det handler litt om hvilket humør de er i den helgen. Anonymkode: 881d1...214
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Sender med en sekk med nok klær til hele helgen, yttertøy (parkdress, regnklær etc) og vogn. Det er min jobb som hovedomsorgsperson å stille med nødvendig utstyr til barnet. mange praktiserer forskjellig. Noen kjøper inn klær og utstyr som ligger der, noen sender med, noen fedre stiller med egne klær og utstyr osv. Hvordan dere gjør det må dere bli enige om. Men du som hovedomsorgsperson er pliktig å stille med det om dere ikke er enige. Samværsforelder betaler bidrag som skal dekke klær og nødvendig utstyr. Anonymkode: 2732e...50c 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Jeg har min sønn 50% og sender ikke med tøy. Det jeg kjøper har jeg her. Far skaffer eget. Jeg kjøper alt som han har på skolen da far ikke tenker så langt. Det er et sort hull hos far hvor ting forsvinner. Spesielt matbokser. Anonymkode: 3f0bf...a71
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Mitt barn har med seg alt. Pakker en bag torsdag kveld. Hun drar fredag og kommer hjem igjen tirsdag. Hun har med seg bagen med klærne i og skittentøyet i en pose i bagen. Stebarna mine er her fra fre-søn. Har kun med seg det dem går i og det vaskes ila helgen så dem reiser tilbake i samme klærne. Anonymkode: 20a18...d23 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har min sønn 50% og sender ikke med tøy. Det jeg kjøper har jeg her. Far skaffer eget. Jeg kjøper alt som han har på skolen da far ikke tenker så langt. Det er et sort hull hos far hvor ting forsvinner. Spesielt matbokser. Anonymkode: 3f0bf...a71 off nei det høres slitsomt ut når far ikke passer på tingene til barnet. jeg er ikke så gira til og sende med sekk til barnet når hun skal i barnehagen bare med maten hun skal spise der, Er selv utrolig lei at far skal være vrang med å gi tilbake utstyret. Anonymkode: 36c98...796
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Vi har ungene annenhver helg og de kommer nesten bestandig i for små klær og når vi sender de tilbake i samme klærne får vi kjeft for at de har slitte, for små og gamle klær på. Vi har alt de trenger hos oss og ungene skifter klær når de kommer, reiser hjem i samme klær. Blir de sendt hjem i nyere klær ser vi de aldri igjen. Anonymkode: 64750...086
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Jeg pakker ned alt hva jeg kan tenke meg at barna trenger i 2 kofferter, èn til hvert av barna. Mor har barna annen hver helg, og det er mitt ansvar å sørge for klær og utstyr når de skal til henne. Barnas klær skal selvsagt returneres. De trenger klærne de har i det daglige. Anonymkode: 62734...3c8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 Nå har det vært ekstremt lite samvær mellom far og barnet her de siste 3 årene. Men de få gangene barnet har vært på overnatting har jeg sendt med de minst fine klærne barnet har. Rett og slett fordi jeg opplever å aldri få ting tilbake og barnefar er en skikkelig drittsekk... Tør ikke sende med penklær, dyre uteklær og sko. Så har hatt noe billig/kjøpt brukt liggende som barnet har kunnet ha hos far... Anonymkode: 19dbb...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 Men dere som skriver at dere «mister» nye ting hos samværsforeldre. Jeg skjønner at det kan virke irriterende, men samtidig går jeg jo ut i fra at barnet får bruke klærne/utstyret og det er vel det viktigste? Ikke hvor det brukes? Anonymkode: 8c5da...df6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #12 Skrevet 26. februar 2020 Det er bare her inne jeg hører om den typen problemer. De fleste voksne mennesker er fornuftige og ansvarsfulle. Greit å ha en basis av ting hvert sted for å slippe å dra på alt. Og man klarer å samarbeide om at større og dyrere ting blir sendt frem og tilbake. Nå er jeg sammen med mannen. Men han er da minst like strukturert og oppegående som meg, og jeg kan aldri se for meg en situasjon der han vil utvikle seg til å være vrang og vanskelig, i alle fall ikke på bekostning av barn. Så mitt tips er å vurdere dette ut i fra egen situasjon, og mann. Og ikke se på hva alle andre gjør. Anonymkode: 66673...d2f
solmåneogstjerner Skrevet 26. februar 2020 #13 Skrevet 26. februar 2020 (endret) Jeg sender i utgangspunktet med alt bortsett fra tannbørste (det har han faktisk klart å kjøpe selv, men det tok vel et halvt år). Han har også bilsete til den yngste som trenger det (men det har han fått av meg). Hver eneste gang er det ting som ikke kommer tilbake. Og når de blir levert i vintersko så er det irriterende når de kommer tilbake i joggesko... ender med at jeg må kjøre og hente ting. Tidligere bodde han et stykke borte. Da måtte jeg ofte ut og kjøpe nye sko, regntøy osv. Raskere enn å kjøre til ham. Han mener at jeg skal kjøpe dobbelt av alt slik at han kan ha hjemme hos seg. Men det har jeg ikke råd til. Mistenker at det er derfor han ikke klarer å få ting tilbake. Rimelig irriterende å få tlf fra skole/bhg, om at xx har ikke dress i dag heller... Det gjelder også vanlige klær. Men det er de dyreste og viktigste tingene som er verst (sko, dress, regntøy osv). Endret 26. februar 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #14 Skrevet 26. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dere som skriver at dere «mister» nye ting hos samværsforeldre. Jeg skjønner at det kan virke irriterende, men samtidig går jeg jo ut i fra at barnet får bruke klærne/utstyret og det er vel det viktigste? Ikke hvor det brukes? Anonymkode: 8c5da...df6 Vi "mister" tingene til bostedsforeldre og det er rimelig irriterendes når vi betaler bidrag på 5500kr. Vi har valgt å kjøpe inn alt som gutten trenger når han er her kun fordi han skal slippe å frakte annet enn skolesekk. Og så at han ikke får den bo i bag følelsen. Så uansett om det blir brukt her eller der, når de aldri kommer tilbake for å bli brukt her så blir det et irritasjonsmoment. Anonymkode: 64750...086
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #15 Skrevet 26. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi "mister" tingene til bostedsforeldre og det er rimelig irriterendes når vi betaler bidrag på 5500kr. Vi har valgt å kjøpe inn alt som gutten trenger når han er her kun fordi han skal slippe å frakte annet enn skolesekk. Og så at han ikke får den bo i bag følelsen. Så uansett om det blir brukt her eller der, når de aldri kommer tilbake for å bli brukt her så blir det et irritasjonsmoment. Anonymkode: 64750...086 6 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg sender i utgangspunktet med alt bortsett fra tannbørste (det har han faktisk klart å kjøpe selv, men det tok vel et halvt år). Han har også bilsete til den yngste som trenger det (men det har han fått av meg). Hver eneste gang er det ting som ikke kommer tilbake. Og når de blir levert i vintersko så er det irriterende når de kommer tilbake i joggesko... ender med at jeg må kjøre og hente ting. Tidligere bodde han et stykke borte. Da måtte jeg ofte ut og kjøpe nye sko, regntøy osv. Raskere enn å kjøre til ham. Han mener at jeg skal kjøpe dobbelt av alt slik at han kan ha hjemme hos seg. Men det har jeg ikke råd til. Mistenker at det er derfor han ikke klarer å få ting tilbake. Rimelig irriterende å få tlf fra skole/bhg, om at xx har ikke dress i dag heller... Det gjelder også vanlige klær. Men det er de dyreste og viktigste tingene som er verst (sko, dress, regntøy osv). Skjer dette med leker og bamser og? her er ikke hun ofte hos far men han gidder ikke å la hun ta med seg bamsene jeg har kjøpt til henne tilbake.. Anonymkode: 36c98...796
solmåneogstjerner Skrevet 26. februar 2020 #16 Skrevet 26. februar 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjer dette med leker og bamser og? her er ikke hun ofte hos far men han gidder ikke å la hun ta med seg bamsene jeg har kjøpt til henne tilbake.. Anonymkode: 36c98...796 Ja det skjer med alt av ting. Selv om når det gjelder leker så har jeg gitt en del ting som kan være der. Hadde så mye leker. Nå har han også klart å bygge opp en liten garderobe med vanlige klær (fordi han har bare beholdt det og jeg har ikke giddet å hente hver gang), men likevel kommer de alltid hjem med minst et skift mindre enn de dro med. Endret 26. februar 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #17 Skrevet 26. februar 2020 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Ja det skjer med alt av ting. Selv om når det gjelder leker så har jeg gitt en del ting som kan være der. Hadde så mye leker. Nå har han også klart å bygge opp en liten garderobe med vanlige klær (fordi han har bare beholdt det og jeg har ikke giddet å hente hver gang), men likevel kommer de alltid hjem med minst et skift mindre enn de dro med. hm, nei her er det mest favoritt bamsen hun som teller siden hun sover med den, den måtte jeg mase på å få levert tilbake mange ganger! men vet der en noen som fedre som gjør at de får en favoritt bamse hos de så de kan få ha en der og. Anonymkode: 36c98...796
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #18 Skrevet 26. februar 2020 12 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg sender i utgangspunktet med alt bortsett fra tannbørste (det har han faktisk klart å kjøpe selv, men det tok vel et halvt år). Han har også bilsete til den yngste som trenger det (men det har han fått av meg). Hver eneste gang er det ting som ikke kommer tilbake. Og når de blir levert i vintersko så er det irriterende når de kommer tilbake i joggesko... ender med at jeg må kjøre og hente ting. Tidligere bodde han et stykke borte. Da måtte jeg ofte ut og kjøpe nye sko, regntøy osv. Raskere enn å kjøre til ham. Han mener at jeg skal kjøpe dobbelt av alt slik at han kan ha hjemme hos seg. Men det har jeg ikke råd til. Mistenker at det er derfor han ikke klarer å få ting tilbake. Rimelig irriterende å få tlf fra skole/bhg, om at xx har ikke dress i dag heller... Det gjelder også vanlige klær. Men det er de dyreste og viktigste tingene som er verst (sko, dress, regntøy osv). synes du bør ta deg en time hos fvk Anonymkode: 36c98...796
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #19 Skrevet 26. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dere som skriver at dere «mister» nye ting hos samværsforeldre. Jeg skjønner at det kan virke irriterende, men samtidig går jeg jo ut i fra at barnet får bruke klærne/utstyret og det er vel det viktigste? Ikke hvor det brukes? Anonymkode: 8c5da...df6 dette er et stort problem om bostedsforelderen må sende inn nye sko osv og far beholder alt.. plutselig kan det være at bostedforelder får en bekymrings melding siden hun ikke har utstyr til barnet i barnehagen eller vinterdress eller sko når det er dødskaldt siden noen fedre er så vrange med å sende tilbake. Og det er ikke bare og kjøpe 1000+ av disse tingene for og unngå krangel vær gang de ikke gidder og levere tilbake. Anonymkode: 36c98...796 1
solmåneogstjerner Skrevet 26. februar 2020 #20 Skrevet 26. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: synes du bør ta deg en time hos fvk Anonymkode: 36c98...796 Der har jeg/vi vært mange ganger. Hva tenker du vi skal oppnå med enda et par timer der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå