AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Hvor lenge skal man ha midlertidig fylling for å gi tanna ro? Hvor lenge burde man ikke ha midlertidig fylling? Hvis tannlegen har borret ett hull, jeg hadde smerter før behandling og rett etter behandling, det var ett begynnende/lite hull mellom to tenner, jeg føler tannlegen ikke behandlet hele området som trengte behandling, bare deler, men når jeg uttrykker dette til tannlegen og at jeg ønsker å borre tanna litt lengere mot utsiden av hvor det er nå svarer hun med at dette ikke er mulig. Hun tilbyr meg (i dag) og fjerne fyllingen jeg fikk på fredag og legge en midlertidig fylling og så sette inn en ny fylling (Når er litt uvist men hun skulle ringe meg i morgen). Jeg tenker jo selvfølgelig hva er vitsen å ta ut en fylling og sette inn en ny en så lenge ikke hele området som trenger behandling blir behandlet? Greit at midlertidig fylling er antiback og smertelindrende. Men når jeg har smerter før og rett etter behandling er det jo tydelig tannlegen ikke har behandlet hele området som trenger behandling. Noe jeg også føler. Det føles totalt ut som om deler av området er behandlet, og en del er ikke det. Jeg har ikke vondt i hele tannen. Bare utsiden bak. Ikke innsiden eller forran på utsiden. Veldig sentret og konkret smerte. Etter første fylling på fredag og en værre smerte hver dag fra fredag til mandag, hadde jeg så vondt i dag at jeg var både svimmel og kvalm og klarte ikke konsenterer meg om å snakke engang. Etter midlertidige fyllingen i dag og 1200 mg ibux og 1000 mg Paracet (tatt 2 ganger totalt), har jeg blitt kvitt den syke smerten fra helga, men har ennå konstant vondt imellom av tennene igjen, som jeg hadde før første fylling, faktisk værre en rett før første fiks mellom tennene, Men mindre enn det hat vært på sitt værste side siste ukene. Men helt seriøst. Må da være mulig å borre hullet 1-2 millimeter større mot der jeg mener det ikke er behandlet? Hvor lenge burde jeg gå med midlertidig fylling for å få smertedempende delen av fylling til å virke som den skal om den utrolig nok skulle vært på rett plass.. Noe jeg er 99 prosent sikker på den ikke er. Er ikke ny til å gå til tannlege eller fikse div og jeg kjenner min kropp og min smerte veldig godt! Anonymkode: aec6b...7ce
Muskath Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Jeg ville stolt på at tannlegen ordnet dette og hadde bedre greie på det enn jeg. Du må bare spørre tannlegen når det er mer du lurer på. Du kan spørre når hun ringer deg i morgen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 -Du har tatt 1200 mg ibux i slengen? Er det tannlegen som har sagt at det er greit? -Hva er det som gjør at du tenker du har bedre kompetanse enn tannlegen din? Anonymkode: 254c7...686
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Du har tatt 1200 mg ibux i slengen? Er det tannlegen som har sagt at det er greit? -Hva er det som gjør at du tenker du har bedre kompetanse enn tannlegen din? Anonymkode: 254c7...686 Jeg har tatt 600 mg Ibux 2 ganger! Jeg tror jeg kan ha bedre kompetanse til å kjenne min smerte enn en tannlege. For det andre stoler jeg ikke på tannleger med god grunn. Feks ei som jeg var rett før fylling på fredag (forrige uke). Jeg kom dit for å fikse begynnelse på hull mellom to tenner og hun svarer hun ikke ser noe begynnelse på hull, selv om 2 forskjellige tannleger før henne har fortalt meg at det er begynnelse på hull kunne hun ikke se Noe! Selv om hun også hadde snakket med tannlegen som fortalte meg om hullet 2 gangen. Så ja. Da stoler jeg mere på meg selv! Og også de 2 første tannlegene som bekreftet, og så hullet på røngten, og også tannlegen som fikset dette på fredag og tannlegen i dag så hullet på røngten fra fredag. Men tannlege nr 3 så ikke noe hull og ikke noen grunn til at jeg skulle ha vondt. Og heller ikke nedgnisset tann! Og hva F..n er grunnen til at du svarer når du ikke svarer på noe av det jeg spør om, men bare vil si jeg er inkompetent til å kjenne hvor smerte kommer fra? J@vla brødhue! Anonymkode: aec6b...7ce
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 16 minutter siden, Muskath skrev: Jeg ville stolt på at tannlegen ordnet dette og hadde bedre greie på det enn jeg. Du må bare spørre tannlegen når det er mer du lurer på. Du kan spørre når hun ringer deg i morgen. Er jo det tannlegen sier til meg med at det er umulig å borre ett litt større hull jeg tenker kan jo ikke stemme! Og jeg stoler ikke på "de profesjonelle" , de har gitt meg godt grunn til ikke. Virkelig god grunn! Kan få denne du også: Jeg tror jeg kan ha bedre kompetanse til å kjenne min smerte enn en tannlege. For det andre stoler jeg ikke på tannleger med god grunn. Feks ei som jeg var rett før fylling på fredag (forrige uke). Jeg kom dit for å fikse begynnelse på hull mellom to tenner og hun svarer hun ikke ser noe begynnelse på hull, selv om 2 forskjellige tannleger før henne har fortalt meg at det er begynnelse på hull kunne hun ikke se Noe! Selv om hun også hadde snakket med tannlegen som fortalte meg om hullet 2 gangen. Så ja. Da stoler jeg mere på meg selv! Og også de 2 første tannlegene som bekreftet, og så hullet på røngten, og også tannlegen som fikset dette på fredag og tannlegen i dag så hullet på røngten fra fredag. Men tannlege nr 3 så ikke noe hull og ikke noen grunn til at jeg skulle ha vondt. Og heller ikke nedgnisset tann! Og hva F..n er grunnen til at du svarer når du ikke svarer på noe av det jeg spør om, men bare vil si jeg er inkompetent til å kjenne hvor smerte kommer fra? J@vla brødhue! Anonymkode: aec6b...7ce
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 24 minutter siden, Muskath skrev: Jeg ville stolt på at tannlegen ordnet dette og hadde bedre greie på det enn jeg. Du må bare spørre tannlegen når det er mer du lurer på. Du kan spørre når hun ringer deg i morgen. Og også en grunn til at jeg ikke stoler på de profesjonelle. Jeg kommer inn og plages med en KORT ROTFYLLING SOM ER SLITT OG BLITT FOR LAV. Jeg sier dette til tannlege nr 1. Han sier først han skal legge fylling på toppen. men plutselig sier han at han skal pusse ned tannen. JEG SYNTES DETTE VAR RART MEN VALGTE Å STOLE PÅ DE PROFFESJONELLE!, det gikk veldig fort og Jeg desverre valgte å stole på han ikke vil gjøre noe man ikke burde gjøre. Uansett, tannen ble mye mye værre, og den nye formen gnaget i fyllingen over og skapte problemer der også. Jeg drar til Anna tannlege for å fikse dette. Jeg må diskuterer og motsi tannlegen i 15!!! Minutter før jeg få ønsket behandling. Hun vil jeg skal heller dra til spesialist og rotfylle på nytt. Jeg sier Jeg er helt sikker på at å gjenopprette tanna til første rotfylling vil fungere for meg da den har vært uten plager i 7.5 år før den ble en klage PGA NEDSLITT FYLLING OG NÅ NEDPUSSET TANN! ETTER tannlegen skjønner jeg ikke kommer til å kue meg og Jeg vil ha behandlingen jeg vil ha gir hun til slutt opp! Jeg får pålagt fylling oppå gammel fylling og justert flaten på tannen. I 20 timer hadde jeg avogtil trykksmerter ved mye trykk, men etter det har den vært problemfri! Kostet meg 1400. En ny rotfylling hos spesialist hadde kostet fra 3.500 til 6.500... Jeg var overbevist om at jeg ikke trengte ny rotfylling da jeg har følelser og hjerne selv som fungerer , og kjenner min kropp GODT! Så hvis du syntes det er verdt å betale opptil 5000 ekstra for en behandling du ikke trenger fordi "expertene" sier de syntes det.. ja da er du en expertidiot.. Dessuten var det tannlegen som ville sende meg til spesialist, samme tannlege som snakket med tannlegen jeg hadde like etterpå som "IKKE SÅ NOE HULL ELLER NEDGNISSNINGSKADE". Men allikevel puttet fylling i et hull under tanna på siden forran og skriver det som nedgnissningskade i journalen. Og sier til meg det ikke er noe karies der. Fikk heller ikke der ønsket behandling. Jeg ønsket å pusse ned tannen litt og så legge fylling under og bak SOM TANNLEGEN HUN SNAKKET MED GJORDE PÅ MEG PÅ FORRIGE TIME. Jeg måtte ta til takke med en cover fylling og kan være jeg må fikse den også igjen om den ikke blir bedre enn den er nå. Er bedre men ikke bra. Skulle tatt 4 timer hos tannlegen å fikse mitt. Og da har jeg tatt med konsultasjonstime også. Nå har jeg vært der 7 ganger, og må 1 til 2 ganger til! Måtte heldigvis ikke betale for timen i dag. Er vel 4-5 000 totalt nå.. hadde vært 10 000 om jeg dro til spesialist! Om du stoler på noen pga utdanning og jobb, ja da er du blind! Så mye smuss det er i verden! Anonymkode: aec6b...7ce
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 For meg hører du ut som pasienten fra helvete som hopper fra tannlege til tannlege helt til du får en som hører på deg isteden for å utføre korrekt behandling. Høres ut som du sliter en del med tennene dine, men nekter å høre på det tannlegen sier og heller tvinger på med behandling som ikke er holdbart i lengden. La tannlegen gjøre jobben sin selv. Anonymkode: f7c10...ca5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå