Gå til innhold

Flexit ventilasjonsystem, skru det av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må nok få noen til å komme å se på ventilasjonssystemet. Det lager en sinnsykt basslyd. Har nye filter på veien, men tror ikke det kan være det som er galt. Virker som bare en av to «hull»/motorer/hva nå enn, virker.

Men skjer det noe om jeg skrur av ventilasjonssystemet for en liten stund? Særlig om natta, vanskelig å sove med den durelyden i bakgrunnen 😅

Anonymkode: 0773e...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer ikke noe annet enn at det blir litt dårligere luft etter hvert. Kan jo ha opp vinduet hvis du er følsom for den slags.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nevian skrev:

Det skjer ikke noe annet enn at det blir litt dårligere luft etter hvert. Kan jo ha opp vinduet hvis du er følsom for den slags.

Takk for raskt svar. Var det jeg tenkte, men er langt fra ekspert når jeg ikke har mye erfaring med slikt ventilasjonsgreier 😅

Skal jo selvsagt være flink med å lufte ut. Satser på at jeg får noen på saken fort. Merka godt hvor høylytt den duringa var når jeg skrudde det av 😅😂

Skrevet

Jeg ville aldri skrudd det helt av. Kanskje litt ned på natten hvis det plager deg frem til det er fikset. 
Få inn en blikkenslager/ installatør ASAP. Hvor «tett»/nytt hus har du? Det er en god grunn til at det ventilasjonssystemet er i så tette hus som bygges i dag. 

Anonymkode: 4b102...bf0

Skrevet
8 minutter siden, Nevian skrev:

Det skjer ganske mye inni et tett/nytt hus uten ventilasjon... da mener jeg over tid. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer ganske mye inni et tett/nytt hus uten ventilasjon... da mener jeg over tid. 

Over tid vil ikke jeg anbefale det heller. Så for meg det kanskje var snakk om noen dager her - og primært på natta. Ha badedøra på gløtt og luft litt aktivt mens det er avslått, så er det ingenting å bekymre seg for. Stol på meg - det er mitt daglige virke :)

Skrevet

Må slenge meg på her, jeg har stått og skult inn i kjøkkenskapet i dag, over kjøkkenviften står det et Flexit med tre digre rør og suser hele tiden. Er det avtrekket til hele leiligheten de har stappet inn der? Jeg har nettopp kjøpt den og holder på å pusse opp. Dro ut en kontakt og da ble det deilig stille....men det er sikkert ikke meningen? Borettslag rekkehus i tre fra 1990 her. 

Anonymkode: 953c2...4a6

Skrevet

Det kan danne seg fukt rundt rørene til ventilasjonen om man skrur det av. Det sa byggherren til oss. 

Ring reparatør. Mye av feilen med flexit går på garantien. Vi hadde sammw problemet med vårt. Den durte. Det var noe med motoren. Det gikk på garantien. En vanlig feil. 

Anonymkode: 242c5...605

Skrevet
9 timer siden, Nevian skrev:

Over tid vil ikke jeg anbefale det heller. Så for meg det kanskje var snakk om noen dager her - og primært på natta. Ha badedøra på gløtt og luft litt aktivt mens det er avslått, så er det ingenting å bekymre seg for. Stol på meg - det er mitt daglige virke :)

Håper det kom greit frem at nei det var ingen plan å la det stå av 100% helt frem til det kan bli fikset, men greit å få litt nattero. Har skrudd det på igjen nå når det er dag. Godt å ha det på i forhold til dusj og lignende. 

Det fikk rundt 10 timer med «pause» i natt. Nå når det er skrudd på så hører jeg faktisk ikke den durelyden/basslyden lengre. Om «pausen» har tatt livet av det som durte, eller om den på magisk vis er fikset, det vet jeg ikke. Skal se om jeg ikke får fått noen til å komme på en liten sjekk innen de neste dagene, og ta det fra der. Kan jo hende alt er helt fint også. Jeg har ganske lite peiling på det. Mer en filter-skifte, så skal jeg ikke legge meg oppi det 😅 durelyd vil jeg si ikke er bra, men det vil vise seg hva evt. som er galt 😄 men om durelyden bare kan holde seg slik som nå så trenger jeg ikke å skru det av mer for å få litt nattero. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...