Gå til innhold

Hvor lenge fra p-pillebruk til normal mens

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest snuppy

Jeg bare lurer på hvor lang tid det er normalt fra jeg slutter på p-piller til jeg får normal mens.

Har ønske om å prøve å bli gravid fra etter jul. Men har planer om å gå på p-piller iallefall til og med august.

Trenger litt tips om hva jeg bør gjøre etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Det varierer vel veldig fra person til person. En venninne av meg fikk aldri igjen mensen, men ble gravid bare noen uker etter at hun sluttet på p-pillen, mens en annen venninne enda ikke har fått tilbake regelmessig mens - 1,5 år etter at hun sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var regelmessig med en gang, men som lmari sier varierer det veldig.

Det tok allikevel 5 måndeder med prøving før jeg ble gravid, selv om jeg var regelmessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått regelmessig mens fra jeg sluttet med p-pillene, 32 dager lang syklus, men ingen EL. Regelmessig mens trenger ikke bety EL, og det er EL du trenger for å kunne bli gravid, ikke regelmessig mens...

Dette er min 3. syklus etter p-pilleslutt. De to første var uten El, og det kan tyde på at også denne er det. Vi prlver uansett ikke å bli gravid da, så det betyr ikke så mye for meg. Men vi at regelmessig mesn slett ikke trenger å bety fruktbar!

Jeg har lest at det normale er 3-6 måneder fra pilleslutt til ordinær, stabil syklus med EL. Men, noen får EL rett etter pille-slutt andre strever i laaaaaang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer fra person til person, det finnes ingen fasit der.

Jeg sluttet med p-piller i mai, og ble gravid i februar året etter. Men vi "prøvde" bare fra august, da... Mensen ble aldri regelmessig fram til jeg ble gravid, varierte mellom alt fra 30-56 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt "dumt" spørsmål.... :oops:

Jeg har min første pillefri dag i dag :P

Det jeg lurte på er, hvordan vet dere når dere har EL.?

Bruker dere tester el. kjenner det på kroppen?

For to år siden sluttet jeg på pillen og fikk da mens regelmessig med en gang, har nå gått på de i 1 1/2 år og håper og gå mens regelmessig fort denne gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tempen hver morgen.

Noen bruker tester.

Noen følger med på utfloden og livmortappen (Jeg prøver på det også, men har ikke helt fått taket på det enda)

Og noen bare antar blindt (og ofte feilaktig) at det er "14 dager etter mensen", hvilket jo ikke stemmer.

EL inntreffer i gjennomsnitt 14 dager, men alt fra 10 til 18 er normalt, før mensen. Noen kan kjenne det på kroppen, men de fleste merker det ikke sånn helt uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...