Gå til innhold

Noen som har hatt barn med spesielle behov som har sluttet seint med dagbleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere følt sorg over dette? 

Anonymkode: a5efb...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring selv, men spørs hva du mener er ‘sent’? Over skolealder? Kjenner flere som har barn med spesielle behov, og som bruker nattbleie i skolealder. Er usikker på om de føler sorg over det, eller mer sorg over de andre utfordringene.

Ellers er jo heller ikke enurese så uvanlig, mange bruker bleie opp mot 10-årsalderen.

Anonymkode: 2d1fc...3bd

Skrevet

De jeg kjenner tenker ikke så mye over bleiene.

Det er større sorg å aldri måtte kjøpe nye klær pga hull, aldri måtte vaske skittent yttertøy og for å ikke snakke om at barnas sko alltid ser ubrukte ut. 

Anonymkode: 2645c...055

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke erfaring selv, men spørs hva du mener er ‘sent’? Over skolealder? Kjenner flere som har barn med spesielle behov, og som bruker nattbleie i skolealder. Er usikker på om de føler sorg over det, eller mer sorg over de andre utfordringene.

Ellers er jo heller ikke enurese så uvanlig, mange bruker bleie opp mot 10-årsalderen.

Kan jeg spørre hva enurese betyr? Sønnen min er 4,5 år og har fortsatt ikke sluttet med bleie i barnehagen. Han tisser på do hjemme, men må ha bleie til bæsjing (dovegring?). Vi mistenker autisme og han skal utredes for dette. 

ts

Skrevet

Hva er sent? Jeg har ett barn med spesielle behov som er over "vanlig bleieslutt alder", og hans venner har sluttet. Det er klart at det ikke er så moro når han fortsatt bruker bleie, men føler ingen sorg! Dette er noe som følger med hans behov, og det er rett å slett bare sånn det er. Bleieslutt kommer når de er klare, eller så er det en del av pakka som følger med spesielle behov. 

Anonymkode: 41b4f...141

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hva enurese betyr? Sønnen min er 4,5 år og har fortsatt ikke sluttet med bleie i barnehagen. Han tisser på do hjemme, men må ha bleie til bæsjing (dovegring?). Vi mistenker autisme og han skal utredes for dette. 

ts

Enurese er ufrivillig vannlating, spesielt på nattestid. Ikke uvanlig ved autismetilstander, men heller ikke uvanlig uten følgetilstander. Hvis gutten din bare er 4,5 tror jeg du bekymrer deg unødig. Det kalles ikke enurese før barnet er begynt på skolen.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enurese er ufrivillig vannlating, spesielt på nattestid. Ikke uvanlig ved autismetilstander, men heller ikke uvanlig uten følgetilstander. Hvis gutten din bare er 4,5 tror jeg du bekymrer deg unødig. Det kalles ikke enurese før barnet er begynt på skolen.

Takk for svar.

ts

Skrevet

Begge mine gutter gikk med bleie i barnehagen eller hvis vi skulle noe til 4-5-års alderen. Begge slet med magen og utviklet vegring for å bæsje på do. Jeg synes så synd på dem den gangen, men barnehagepersonell, helsesøster og lege forsikret meg om at de var trygge barn med mange venner, og at dette ikke var noe vi burde stresse med. Med nummer 2 stresset jeg også mindre. Da de sluttet med bleie, var det som om det aldri hadde vært en vanskelig periode. De er nå voksne og vellykkede :) :)

Anonymkode: 66afb...295

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...