Gjest Rubinrød Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 Hadde du klart å ta livet av nyfødte kattunger? En bekjent av meg gjorde det her en dag, han hadde druknet de! Helt forferdelig!! Forstår ikke at noen har hjertet til å gjøre noe sånt :cry:
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Fy faen! Kunne han ihvertfall ikke tatt de til en dyrlege og gitt de en mer human avlivning?! Slike som ham kaller jeg dyremishandlere. :evil: Og nei, jeg hadde aldri klart å ta livet av nyfødte kattunger.
Gjest Liker katter Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Det er de som ikke engang tar seg bryet med å avlive slike unger. De blir bare overlatt til seg selv. Da foretrekker jeg at de blir avlivet på en eller annen måte. Jeg ville ikke valgt å drukne dem. Hadde jeg hatt en hagle og et egnet sted jeg kunne ha brukt den så hadde det vært et greit alternativ synes jeg.
Gjest Gulltopp Skrevet 10. juni 2005 #5 Skrevet 10. juni 2005 Nei, det hadde jeg aldri klart, og hadde en bekjent av meg gjort slikt, ville jeg heretter hatt én person mindre i bekjentskapskretsen. :evil:
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 Nei, det hadde jeg aldri klart! (Og det å skyte nyfødte kattunger med hagle... :klø: ) K
Gjest Liker katter Skrevet 10. juni 2005 #7 Skrevet 10. juni 2005 (Og det å skyte nyfødte kattunger med hagle... :klø: ) Jeg synes det iallefall er bedre enn å drukne dem. Ikke noe særlig å stikke en nål (sprøyte) i dem heller. Går man hundre år tilbake (eller kanskje idag også) og ut på landet så kan jeg tenke meg bonden ikke brukte patroner på uønskede kattunger. Det var vel heller spaden som kom fram og gjorde kort prosess. Men, man kan jo gjøre som rovdyr (ulv, rev) gjør: Ta et tak om strupen og kvele byttet.
Trampe Skrevet 10. juni 2005 #8 Skrevet 10. juni 2005 Jeg ville nok ikke avlivet kattungene jeg da - har jeg vært uansvarlig og latt katten min bli drektig er ungene mitt ansvar. Ser for meg huset fullt av katter... Tror jeg ville gjort alt for å få dem gitt bort. Kan ikke forstå de som velger å drukne kattunger. Spaden høres faktisk bedre ut (sad but true - de lider ihvertfall ikke da) Skjønner at det kan være nødvendig av og til - at man faktisk ikke kan ha fem katter i et og samme hus. Det er også dyrt å avlive dyr hos dyrlegen. Skjønner at det må bli gjort, men skjønner ikke dem som får seg til å faktisk gjøre det. Drepe en kattunge - uansett metode. Grøss!!
-Fisken- Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Nei, hadde aldri klart det, men vet at pappa har gjort det opptil flere ganger. Hadde en katt som var mest utekatt, virka ikke som p-piller funka på henne.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #10 Skrevet 10. juni 2005 Jeg synes det iallefall er bedre enn å drukne dem. Ikke noe særlig å stikke en nål (sprøyte) i dem heller. Går man hundre år tilbake (eller kanskje idag også) og ut på landet så kan jeg tenke meg bonden ikke brukte patroner på uønskede kattunger. Det var vel heller spaden som kom fram og gjorde kort prosess. Men, man kan jo gjøre som rovdyr (ulv, rev) gjør: Ta et tak om strupen og kvele byttet. Ja, jeg er enig i at drukning ikke er tingen - men jeg hvordan rydder man opp etter å ha skutt nyfødte kattunger med hagle, det var det jeg egentlig lurte på...for det kan umulig være "renslig"... *får ekle bilder i hodet* K
Gjest seroxata Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 aldri i verden!! om jeg så måtte beholdt en ti stykk selv! har ikke samvittighet til å ta livet av uskyldige vesner
Milly:) Skrevet 10. juni 2005 #12 Skrevet 10. juni 2005 Jeg kunne aldri, aldri ha avlivet kattunger (uansett metode). Hadde jeg hatt hunnkatt hadde jeg latt den få ett kull og så sterilisert den. Å drepe kattunger hadde aldri vært et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå