AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Min samboer har en 2åring. Ungen bor for det meste hos moren, men hver gang vi har hatt nå i løpet av vinteren så har ho levert ungen sin uten jakke, lue ..Det er ikke -30 grader ute..Men fortsatt det regner det blåser og er ganske kaldt om man ikke har på jakke..Jeg reagerer sterkt på dette..For jeg ser 2åringen fryser. Synes det er uforsvarlig gjort. Samboer tørr ikke si ifra om sånt til moren for han redd for å miste ungen. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har vært masse annet og levere han uten sokker og undertøy, når det er kaldt ute.. Noen som har noen råd om hva man kan gjøre?? Anonymkode: cbafa...3ca
solmåneogstjerner Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Er det fordi han har sittet i varm bil kanskje? Man skal helst ikke bruke jakke i bil, setebeltene fungerer bedre når man har mindre klær på. Uansett så er jo dette noe kjæresten din må ta med eksen sin. 16
milla80 Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Si det til henne ? Eller kjøpe en jakke og noe ekstra skift å ha liggende hvis ikke det nytter å prate med mor ? 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Akkurat nå, milla80 skrev: Si det til henne ? Eller kjøpe en jakke og noe ekstra skift å ha liggende hvis ikke det nytter å prate med mor ? Har jo masse klær hos oss og ekstra jakke her. Jeg vil ikke blande meg i det, redd for å ødelegge for samboer så han ikke får sett sønnen sin mer ellee at hun begynner å lage trøbbel. Men hvem gir så faen i ungen sin..Er jo helt bak mål Anonymkode: cbafa...3ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Tenker også bilsikring? Vi kan også ta vår toåring kjapt til og fra bil uten jakke siden det er en kamp å få den på og han uansett ikke skal ha den på i bilen. Anonymkode: 794c1...d68 11
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Er det fordi han har sittet i varm bil kanskje? Man skal helst ikke bruke jakke i bil, setebeltene fungerer bedre når man har mindre klær på. Uansett så er jo dette noe kjæresten din må ta med eksen sin. Jeg vet ikke, men da kunne ho vel i allefall ha gitt med jakke. Og leveringer hos oss er litt vanskelig må gå ellee vente et stykke før man er i bil eller hjemme så da er det lite å gjøre Anonymkode: cbafa...3ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenker også bilsikring? Vi kan også ta vår toåring kjapt til og fra bil uten jakke siden det er en kamp å få den på og han uansett ikke skal ha den på i bilen. Anonymkode: 794c1...d68 Ja jeg ser den, men da kunne vi jo i allefall ha fått med jakka.. Anonymkode: cbafa...3ca 1
milla80 Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Sitat Har jo masse klær hos oss og ekstra jakke her. Jeg vil ikke blande meg i det, redd for å ødelegge for samboer så han ikke får sett sønnen sin mer ellee at hun begynner å lage trøbbel. Men hvem gir så faen i ungen sin..Er jo helt bak mål akkurat den er jeg enig i
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 Så hva er det du vil, ts? Det virker bare som om du er her for å få ut sinne, ikke finne løsning. Den eneste løsningen er at enten du eller barnets far, samboeren din, sier ifra. Du eller han kan bare spørre pent om hvor jakken hans er? Hvordan er eksen? Anonymkode: 40255...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 Er hun normal? Anonymkode: e4040...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Jeg synes samboeren din bør være så tøff å ta det opp med xen. Han mister vel ikke barnet sitt pga en sånn liten ting? Barnet skal ikke gå rundt å fryse! Anonymkode: ceccf...066 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er hun normal? Anonymkode: e4040...3a8 Har vært masse problemer før med politi og barnevern der ho dikta opp ting..Alt mulig rart så ikke han fikk sett ungen sin..Faren er verdens snilleste. Andre har også bekrefta hvor langt hun har gått med ting Anonymkode: cbafa...3ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva er det du vil, ts? Det virker bare som om du er her for å få ut sinne, ikke finne løsning. Den eneste løsningen er at enten du eller barnets far, samboeren din, sier ifra. Du eller han kan bare spørre pent om hvor jakken hans er? Hvordan er eksen? Anonymkode: 40255...ad0 Svarte på det i et innlegg lenger nede Anonymkode: cbafa...3ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jo masse klær hos oss og ekstra jakke her. Jeg vil ikke blande meg i det, redd for å ødelegge for samboer så han ikke får sett sønnen sin mer ellee at hun begynner å lage trøbbel. Men hvem gir så faen i ungen sin..Er jo helt bak mål Anonymkode: cbafa...3ca 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg ser den, men da kunne vi jo i allefall ha fått med jakka.. Anonymkode: cbafa...3ca Hvorfor skal dere få med jakka når dere har jakke liggende? Kanskje det er derfor hun ikke sender den med, fordi hun er redd hun ikke får den med tilbake? Anonymkode: 1e2de...c57 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 Oi sønnen min er 8 år å han får heller ikke gå uten jakke på denne tiden. Går han ut uten jakke så blir han jaget inn igjen med klar beskjed om at lue og jakke skal være på hvis han skal være ute. Samboeren trenger jo ikke starte en krangel men å si ifra på en fin måte at det fint om du tar med jakke til Ole neste gang,for det ser ut som han fryser uten jakken og lue eller noe sånt. Tar han det opp på en anklagende måte så det mye større sjans for at det blir skikkelig krangel av det. Anonymkode: c2470...f52 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal dere få med jakka når dere har jakke liggende? Kanskje det er derfor hun ikke sender den med, fordi hun er redd hun ikke får den med tilbake? Anonymkode: 1e2de...c57 Her er det omvendt..Vi får aldri noe tilbake..Samboer ville ikke at ungen skal fryse..Så har da levert ungen med mere klær hver gang..Og vi sitter igjen med nada og niks..Det er et stykke mellom mor og oss..Finner gjerne på ting på veien osv..Er jo ikke bare det med jakke, har fått ungen uten undertøy også..Har heller ikke på seg lue eller noe.. Anonymkode: cbafa...3ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi sønnen min er 8 år å han får heller ikke gå uten jakke på denne tiden. Går han ut uten jakke så blir han jaget inn igjen med klar beskjed om at lue og jakke skal være på hvis han skal være ute. Samboeren trenger jo ikke starte en krangel men å si ifra på en fin måte at det fint om du tar med jakke til Ole neste gang,for det ser ut som han fryser uten jakken og lue eller noe sånt. Tar han det opp på en anklagende måte så det mye større sjans for at det blir skikkelig krangel av det. Anonymkode: c2470...f52 Hmm har bedt samboer si ifra.. Tror bare ikke han tørr i tilfelle ho skal bli vanskelig igjen og nekte han å se ungen.. Anonymkode: cbafa...3ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #18 Skrevet 24. februar 2020 Ta med jakke, lue, skift etc som dere kler på ungen når dere overtar ham, og kler av ham før dere overleverer ham til mor. Anonymkode: 03df0...afd 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det omvendt..Vi får aldri noe tilbake..Samboer ville ikke at ungen skal fryse..Så har da levert ungen med mere klær hver gang..Og vi sitter igjen med nada og niks..Det er et stykke mellom mor og oss..Finner gjerne på ting på veien osv..Er jo ikke bare det med jakke, har fått ungen uten undertøy også..Har heller ikke på seg lue eller noe.. Anonymkode: cbafa...3ca Kle av han i bilen før dere leverer han slik at dere ikke mister klærne dere kjøper? Barn skal uansett ikke sitte med ytterklær i bil, eller går dere kanskje til mor, det tenkte jeg ikke over. Da blir det såklart vanskelig. Men undertøy, hva mener du? Er han bleiefri eller mener du at han bare har på seg et bomullslag når han ankommer? Anonymkode: 1e2de...c57 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta med jakke, lue, skift etc som dere kler på ungen når dere overtar ham, og kler av ham før dere overleverer ham til mor. Anonymkode: 03df0...afd Ja er bare litt vanskelig er ofte litt sånn at vi får vite en time før mens vi er på jobb hvordan og når leveringer blir..Drar oftest også rett fra jobb for eks..Vanskelig å være klar da Anonymkode: cbafa...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå