AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Jeg er ikke veldig pen i speilet heller, men kan se normal og søt ut. Pen hud, grei ansiktsform, lite rynker. Men på bilder ser jeg helt forjævlig ut. Ansiktsformen min ser helt rar og skjev ut, ingen definisjon i ansiktet, hodet er bare en stor rund ball, mange dype rynker rundt øynene, mange av disse ser jeg ikke en gang i speilet, skjeve øyne og ingenting er symmetrisk. Det er så mye mer, men jeg får ikke til å forklare alt. Jeg synes det er utrolig rart at et ansikt kan endre seg såpass mye fra hvordan jeg ser det i speilet og på bilder. Jeg må virkelig være heldig med lys og vinkel for ikke å se jævlig ut på bilder. Jeg prøver for alt det er verdt å unngå å bli tatt bilde av, da det knekker selvtilliten min helt. Jeg er jo ganske redd for at jeg faktisk ser sånn ut i virkeligheten? Jeg vet at jeg ikke er en skjønnhet, men håper ikke at jeg er SÅ stygg. For ja det jeg ser på bilder er rett og slett stygt. Har dere noen tanker? Jeg er så lei meg over dette. Anonymkode: f1e48...078 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Først og fremst, slutt å kall deg stygg, det er virkelig ikke noe man skal kalle seg selv! Eller andre, for den saks skyld. Så smiler du så mye du kan, og vips, så blir du så mye penere
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Føler det på akkurat samme måte. Kan se fin ut i speilet for så å se helt forjævlig ut når man tar bilde. Fatter det ikke selv. Har bare konkludert med at jeg ser best ut irl. Men tror det har noe med kameraet å gjøre også ja. Anonymkode: 7a032...3de 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Det er vel heller virkelighetsoppfatningen som er noe fjern. Bildene viser hvordan du faktisk ser ut. Anonymkode: fd2af...03b 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel heller virkelighetsoppfatningen som er noe fjern. Bildene viser hvordan du faktisk ser ut. Anonymkode: fd2af...03b Det stemmer faktisk ikke. I mitt yrke jobber jeg mye med modeller. Det som er typisk er at de ser veldig karakteristiske ut med skikkelig tydelige ansiktstrekk i real life, men på bilder ser de smaching ut. Det er en grunn til at det er noe som heter fotogen. Anonymkode: ff01a...b76 18 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det stemmer faktisk ikke. I mitt yrke jobber jeg mye med modeller. Det som er typisk er at de ser veldig karakteristiske ut med skikkelig tydelige ansiktstrekk i real life, men på bilder ser de smaching ut. Det er en grunn til at det er noe som heter fotogen. Anonymkode: ff01a...b76 Ah ok, trodde man så ut som man gjorde jeg. Anonymkode: fd2af...03b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel heller virkelighetsoppfatningen som er noe fjern. Bildene viser hvordan du faktisk ser ut. Anonymkode: fd2af...03b Ja det er jo dette jeg er litt redd for da. Jeg vet at jeg ikke er noen skjønnhet, men jeg synes virkelig ikke at jeg stygg i speilet. Jeg ser søt ut, og på gode dager kan jeg nesten være antydning til pen. Men så tar jeg frem kamera, og blir nesten sjokkert over hva jeg ser. Hvordan er der mulig liksom Anonymkode: f1e48...078 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler det på akkurat samme måte. Kan se fin ut i speilet for så å se helt forjævlig ut når man tar bilde. Fatter det ikke selv. Har bare konkludert med at jeg ser best ut irl. Men tror det har noe med kameraet å gjøre også ja. Anonymkode: 7a032...3de Nesten godt å høre at flere sliter med dette. Selvom det føles vondt for det også. Håper noen har noen gode svar på dette, og om det er noe å få gjort med det. Anonymkode: f1e48...078
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo dette jeg er litt redd for da. Jeg vet at jeg ikke er noen skjønnhet, men jeg synes virkelig ikke at jeg stygg i speilet. Jeg ser søt ut, og på gode dager kan jeg nesten være antydning til pen. Men så tar jeg frem kamera, og blir nesten sjokkert over hva jeg ser. Hvordan er der mulig liksom Anonymkode: f1e48...078 Det negative stemmer jo alltid. Jeg er også stygg på bilder. Men merkelig nok er jeg mye tynnere på bilder enn i speile Anonymkode: dde05...89c
MrsRobot Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 Jeg føler det samme!!! JEG ER SÅ STYGG PÅ BILDER. Tar aldri bilder av ansiktet mitt, alle jeg kjenner kan ta bilder og legge det ut av seg selv overalt, uansett hvor mange bilder jeg tar fra forskjellige vinkler så er jeg aldri pen på dem. Har en eller to ganger i året vært "heldig" nok til å få et bra bilde som jeg er fornøyd med og der jeg ikke ser så stygg ut. Det er skikkelig plagsomt å ikke være fotogen i det hele tatt, misunner alle som kan ta bra bilder hele tiden... 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Det er jo bare tull at man ser akkurat ut som man gjør på bilder tatt av andre og at det man ser i speilet er totalt annerledes enn hvordan man egentlig ser ut. Jeg har sett mange andre i speilet og det er ikke sånn at de totalt endrer utseende da. Det er også mange som ikke ser bra ut på bilder. Det har jeg også flere eksempler på når jeg bare har sett bilder av folk før jeg har møtt dem. Noen ser ikke særlig bra ut på bilder. Det er mange ting som spiller inn og det er ikke slik at kameraet alltid klarer å fange deg slik du virkelig er. Når jeg ser meg i speilet så er ikke trekkene mine helt annerledes enn på et bilde, men jeg ser jo om et bilde er uheldig av meg selv. Synes ofte det virker som folk seriøst mener at man ser helt annerledes ut i speilet, men at man ser seg selv speilvendt endrer ikke SÅ mye. Anonymkode: ee298...f7f 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 Hatt samme problem selv i årevis. Er egentlig fornøyd med utseendet mitt, men akseptert at jeg ikke tar meg godt ut på bilder. Husker spesielt godt en periode hvor jeg var en del i avisa, da så jeg det veldig tydelig. Avisfotografer vil jo bare få tatt bildet fortest mulig og haste videre, og bryr seg lite om lyssetting eller at jeg kanskje hadde behøvd en runde med pudderkosten. Ekstra sårt var det at kollegaen min, som stod ved siden av meg på nesten alle bildene, fikk sms og fb-meld fra flere menn som syntes hun var så pen og ville bli kjent med henne. Ingen kontaktet meg 😔... Jeg har hvertfall etter mange år lært meg dette ang å bli tatt bilde av: -jeg ser utrolig sur ut hvis jeg er normal i ansiktet/ikke smiler, og jeg ser ut som en gal psykopat når jeg smiler med tennene. Lært meg til at jeg ser mest normal ut hvis jeg heller prøver å smile med øynene. -ser ut som et insekt hvis jeg ser rett i kamera. Prøver å stille meg litt sidelengs, skakke på huet osv. -hvis jeg vet at bilder kommer til å bli tatt skynder jeg meg på badet og går kjapt over med pudder. Har fet og blank hud og blitzen gjør at det ser ut som jeg kommer rett fra en spinningtime. -får litt panikk når noen skal ta bilde, så jeg har en tendens til å se livredd ut/krympe meg på bilder 😂.. Prøver derfor å tenke at kamera ikke er der, eller retter meg litt opp i ryggen, da ser man automatisk litt mer selvtilfreds ut En ting jeg dessverre har sluttet helt med er å stå sammen med de peneste venninnene mine på bilder. Da kommer den nakne sannhet frem, og jeg tenker at det på den annen side er selvtillitsboozt for mine venninner. Skjønnheten og udyret Anonymkode: b55ff...aa5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 Dette er bare speil-effekten, man ser annerledes ut fordi man er vant til å se seg selv speilvendt, mens på bilder vil man se nokså annerledes ut, med mindre man er 100 % symmetrisk i ansiktet men det er jo ingen. Anonymkode: 60526...3be 1
Duftavsommerregn Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah ok, trodde man så ut som man gjorde jeg. Du gjør bare ikke det, for trynet ditt er ikke noe statisk noe, bildet tas i et 100 dels av et sekund og viser bildet akkurat da uten et mimikk, med det lyser som faller der og da, med ditt fokus som er der og da og det kan virke helt rart av og til Null problem for en fotomodell å fremstå som litt "stygg" om bildet tas i en feil setting. Så handler dette enda mer om hvordan vi selv bedømmer oss selv! Har du hørt din egen stemme! Det kan få hvem som helst til å bli skamflau når de hører sin egen stemme, det samme med å se bilder av seg selv, spesielt når man ikke er fotogen. Jeg sliter enormt med å ta bilder som jeg liker, klarer bare ikke å bedømme de heller, en dame sa at jeg så pen ut på bildet. Jeg synes det ikke. Valgte å høre på henne. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 Jeg det grusom ut på bilder. Unngår alt av kameraer.... ser usymmetrisk ut, alltid et rart utrykk. Føler meg stygg og klarer ikke å se bilder av meg selv. Ser mye bedre ut i speilet. Men bildene lyver vel ikke. Anonymkode: 783f5...b8e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 Jeg er overhode ikke fotogen. En sjelden gang er jeg fornøyd med bilder av meg selv. Har gitt opp hele greia og lager heller litt ablegøyer for da hender det oftere at et bilde blir ok. Anonymkode: 09f9e...bb8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 Jeg finnes ikke fotogen. Ser klumpete og misforma ut i fjeset på bilder. Ser også 10 kg tyngre ut enn jeg er. Og alltid en stygg grimase, som gjør at jeg ser sint eller lobotomert ut. Hater å se bilder av meg selv! Anonymkode: fe238...087 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #18 Skrevet 24. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finnes ikke fotogen. Ser klumpete og misforma ut i fjeset på bilder. Ser også 10 kg tyngre ut enn jeg er. Og alltid en stygg grimase, som gjør at jeg ser sint eller lobotomert ut. Hater å se bilder av meg selv! Anonymkode: fe238...087 Akkurat sånn blir jeg også! Du satte bedre ord på det enn meg. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det går an å bli så deformert på bilder når man ikke er det i virkeligheten. Anonymkode: f1e48...078
Surrekål Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 Jeg er veldig lite fotogen selv, ser seriøst ut som et monster på bilder. Til vanlig ser jeg normal ut. Dette har jeg hørt flere ganger opp igjennom årene, at jeg ser så annerledes ut i virkeligheten enn på bilder. Tipper det er fordi jeg er usymmetrisk i fjeset og at dette fanges godt opp på bilder
Nevian Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 Jeg skvetter nærmest når jeg ser bilder av meg selv. Jeg tror de færreste liker bilder av seg selv fordi det er speilvendt fra det du er vant til å se i speilet. Det snedige er at hvis jeg ser et videoopptak av meg selv så synes jeg jeg ser helt grei ut. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå