AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Bedriften jeg jobber i er slått konkurs og jeg vil stå helt uten jobb 1 april. Jeg har aldri vært i NAV sine systemer tidligere men vet selvsagt jeg må søke om dagpenger (?) osv. Hvor mye får man i dagpenger? Hva er det som avgjør dette? Jeg må sikkert begynne å planlegge dagene/budsjett på nytt og eventuelt flytte og selge bilen og jeg vil bare finne ut hva jeg må gjøre i god tid. Anonymkode: 7e937...c37
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Først og fremst må du søke jobb ikke sikkert du trenger NAV Anonymkode: 78b05...2d8 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Du får 66% av den lønnen du har i dag Anonymkode: 92df5...ffd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får 66% av den lønnen du har i dag Anonymkode: 92df5...ffd Dagpenger er vel 60% AAP 66% Anonymkode: 09211...ea6 1
dillyduzit Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Fordi du heller ikke har sagt opp, har du (om jeg husker riktig) krav på dagpenger fra dag én kontra karantene på 12 uker.
Gjest bloody Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 (endret) Unnskyld at jeg sier det, men buhu. Jeg er selv en taper, jeg får aldri fast jobb. Men jeg får jobb, helt utrolig nok. Så kanksje la være å tenke på "dagpenger" og isteden fikse neste jobb? Endret 24. februar 2020 av bloody
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bedriften jeg jobber i er slått konkurs og jeg vil stå helt uten jobb 1 april. Jeg har aldri vært i NAV sine systemer tidligere men vet selvsagt jeg må søke om dagpenger (?) osv. Hvor mye får man i dagpenger? Hva er det som avgjør dette? Jeg må sikkert begynne å planlegge dagene/budsjett på nytt og eventuelt flytte og selge bilen og jeg vil bare finne ut hva jeg må gjøre i god tid. Anonymkode: 7e937...c37 Dette går fint. Snart vært ledig selv i 1,5år. Firmaet ble nedlagt. Har over 20 000kr utbetalt i dagpenger, klarer meg kjempefint! Så venter med å søke jobb til dette stopper, er utrolig deilig å ha fri med betaling. Har vært min beste tid siden jeg var ungdom, så skal aldri tilbake til 100% stilling hvertfall. Anonymkode: 610b0...41a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette går fint. Snart vært ledig selv i 1,5år. Firmaet ble nedlagt. Har over 20 000kr utbetalt i dagpenger, klarer meg kjempefint! Så venter med å søke jobb til dette stopper, er utrolig deilig å ha fri med betaling. Har vært min beste tid siden jeg var ungdom, så skal aldri tilbake til 100% stilling hvertfall. Anonymkode: 610b0...41a Her gjør du en kjempetabbe. Ikke sikkert du får jobb, hva gjør du da. Du får kun sosialpenger som er mye mindre enn det du får i dag. En bekjent av meg hadde samme innstilling og fikk ikke jobb, får i dag sosialpenger og bostøtte. Men det dekker kun det nødvendigste ingen penger til overs. Anonymkode: 239a2...282 3
Eneri Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 Jeg regner med dere ansatte får noe info om oppgjøret i boet. Dere vil jo ha feriepenger tilgode og kanskje annen lønn også som bedriften ikke kan dekke av gjenværende verdier i boet. Men da fins det et lønnsgarantifond som skal sikre at dere ikke blir skadelidende ved å ikke få opptjente feriepenger utbetalt. Disse pengene kan hjelpe på økonomien, men det kan ta lang tid før du får dem. Du vil ha krav på feriepenger for de månedene du har jobbet i 2020 også, det skal være med i kravet til lønnsgarantifondet. Begynn å søk ny jobb med en gang! Orienter deg inne på NAVs sider, jeg mener du der kan legge inn cv-en din. Du kan godt stå som arbeidssøker der med en gang, uten at du har rett på dagpenger før 1.april. Det er et poeng å søke om dagpenger akkurat til riktig tidspunkt, dette finner du ut på sidene. Søker du for tidlig - mens det enda er uker til du blir ledig - får du avslag. Søker du uker etter at du har blitt ledig, taper du noen dager med dagpenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå