Gå til innhold

Koteletter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler :hoho: neida, mente selvsagt år, det forsto du sikkert. Koteletter er kjedelig og traurig, uansett tilbehør. Grøss. 

Anonymkode: 9a834...68e

Tror du må ha fått servert tørre og ihjelstekte koteletter.

Koteletter kan være veldig godt.

Anonymkode: b30b2...65a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Testet ut. Nakkekoteletter. Stekeskorpe hurtig i smør. Laget skjy av det, blandet med Toro skjy. Ildfast form 170/190 grader ca 2 timer, kotelettene med masse skjy og alofolie oppå.. Potet, surkål og rotgrønasaker vedxsiden av. 

Ble et herremåltid.

Anonymkode: f62d7...e0b

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler :hoho: neida, mente selvsagt år, det forsto du sikkert. Koteletter er kjedelig og traurig, uansett tilbehør. Grøss. 

Anonymkode: 9a834...68e

Min utgave du ser her, ble veldig god og mør. Verd å prøve!

Anonymkode: f62d7...e0b

Skrevet (endret)

Nakkekoteletter freses i smør på høy varme i cirka 1,5 - 2 min. på begge sider. Snus når blodet pipler opp på den andre siden. Salter og pepres. Tar jernpanna delvis av plata (panna dekker ti - tjue prosent av plata), har på lokk, skur varmen på det laveste, lar det trekke i cirka ti - tolv min. Serveres med alt fra rotgrønnsaker, blomkålmos, rotmos, stekte tomater, sur- eller rødkål, blomkålris og /eller stekt squash og tyttebær. 

Hvis det er flere til middag lager jeg i leirgryte sammen med gulrot, løk, smør, salt og pepper. 200 grader cirka i 1,5 time. Lager aldri saus. Det blir masse sjy. Samme tilbehør som over. Blir ekstra møre i leirgryte. 

Gidder ikke lage fløtegratinerte grønnsaker eller noe spesielt til koteletter. Svinekoteletter har jeg ikke helt sansen for, men de kan med fordel stekes og trekkes i saus i en times tid. Sommerkoteletter er heller ikke en favoritt, men da med salat, evt. brokkolisalat. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

4 nakkekoteletter deler i ca 2 cm biter. Kast beinet. Legg i ildfast form.... gjerne oppå hverandre. Ikke krydder. Bland 1 beger creme fraise, 1 pk kremfløte, 1 dl Kikoman, 2 Ts sambal oelek . Vips sammen, tom over kjøttet. Midt i ovnen i to timer på 175 grader. Server med poteter / ris og salat. Nydrlig😋

AnonymBruker
Skrevet
På 24.2.2020 den 16.19, Jerry Lee skrev:

Ja, nettopp. Koteletter.

Hva slags koteletter, tilberedning og tilbehør?

Det ønsker jeg svar på fra dere som inspirasjon..  Og jeg blander meg minst mulig inn i tråden.

Koteletter er det jeg savner mest etter å ha blitt veganer, var så godt. Vi hadde det til skkkelig feite middager, som var sinnsykt godt(og veldig sjelden). Men det var full pakke med koteletter, bearnaisesaus, pommes frites, ris og grønnsaker. Ble god og mett da ja. 
Jeg er ganske sikker på at vi hadde kotelettene i ovnen.

Anonymkode: 8913a...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...