MrsRobot Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Hei. Jeg bor i et hus med to naboer, det er en vedsiden av meg med en liten inngang og en ovenfor. Det er kjempe lydt her. Vi hører absolutt alt fra leilighetene til hverandre og huset her er ganske gammelt. Tror den er bygd i 1950-1960 tallet eller før. Det er ingen isolering mellom veggene og gulvet ovenfor så vi får ikke noe privatliv i det hele tatt. Det er verst for oss to som bor nedenfor fordi vi hører ganske mye ovenfra, det er nesten som om det er ingenting imellom oss. Er det noen regler på at det skal være isolert? Hvis det er det, kan dere gi meg en link eller fortelle meg hvor jeg finner reglene/loven på det? Jeg har sendt utleieren min melding og spurt han om han kan fikse isolering, men det er så typisk han å ikke svare på disse meldingene. Har klaget på mugg også, men det ignorerte han helt og svarte aldri på. Det her er en krise situasjon for oss som bor her og jeg håper at det finnes en lov på det her så han gjør noe med det.
solmåneogstjerner Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 (endret) Det er ikke noen regler på det, bortsett fra når det bygges nytt eller totalrenoveres. Da må man følge de gjeldende byggestandardene som blant annet inkluderer krav til isolasjon. Du har altså ingen krav her. Siden du leier så ville jeg funnet meg noe annet. Endret 24. februar 2020 av solmåneogstjerner 1
newman01 Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Kommer litt an på. Hvis det engang var en enebolig som i senere tid er konvertert til leilighetsbygg er det krav om branncelleskiller mellom boenhetene. Hvis bygget er på to etasjer er det krav til B30/EI30 brannmotstand mellom boenhetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå