AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Hei alle sammen, og takk for svar så langt. I helga la vi nytt gulv (beklager rotet på bildet), og da føler jeg det er på sin plass å stille det evinnelige "hvilken farge skal jeg male kjøkkenfrontene i" på nytt, da uttrykket blir veldig annerledes nå, med det nye gulvet. Hele rommet har blitt større og lysere, og jeg tenker at kjøkkenfrontene kanskje tåler å bli litt mørkere nå? Eller blir det best med en lysegrå farge? Det viktigste er å få dempet det gylne, og gjøre kjøkkenet litt med stilig enn nå. Veggen er i Byge, med unntak av veggen til venstre som er i Ascott. Jeg skal selvfølgelig oppdatere belysningen etter hvert! Takk for svar! Anonymkode: 6dd06...2bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 * Litt mer stilig Legger ved enda et bilde. Igjen, beklager rotet... Anonymkode: 6dd06...2bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 altså.. jeg tror at du vil jo ha mørkt kjøkken. Sånn er det bare. Det må være derfor du er så frem og tilbake, og så ubesluttsom nå. Finn et bilde på pinterest som du liker, og mal kjøkkenet slikt. Få samboeren med på det med å selge ham ideen din. Maler du noe annet enn det du egentlig ønsker, vil du ikke bli fornøyd uansett om alle andre sier det er fint. Det vil bare føles som kompromis. Anonymkode: 42b5d...6ed 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 og ikke baser fargevalge av kjøkkenfronter på veggfargen! Det er som å basere fargevalge av sofa på gardiner eller sofaputer, i mitt hodet. Det er både enklere, mimdre tidskrevende og billigere å skifte veggfargen. Anonymkode: 42b5d...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Start med å fjerne den taklampa, den ødelegger alt... Anonymkode: 7094b...267
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 Tror jeg stemmer for sort, jeg. Dempet sort i matt. Og som noen også nevner, nye taklamper!! Anonymkode: 0bd93...4a8 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: og ikke baser fargevalge av kjøkkenfronter på veggfargen! Det er som å basere fargevalge av sofa på gardiner eller sofaputer, i mitt hodet. Det er både enklere, mimdre tidskrevende og billigere å skifte veggfargen. Anonymkode: 42b5d...6ed Helt enig! Jeg skal også male kjøkkenet mitt og innså plutselig at jeg har vært alt for opphengt av å matche veggfargen. Om 5 år har du sikkert lyst på en ny veggfarge uansett. Anonymkode: b14dc...b10
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Veldig enig i at du må velge farge på kjøkkeninnredning uavhengig av fargen på veggen! Hva er lettest å male om igjen? ☺️ Du har jo fått veldig mange tips allerede, du må rett og slett bare ta en avgjørelse på lyst eller mørkt. Anonymkode: 04a57...cca 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Start med å fjerne den taklampa, den ødelegger alt... Anonymkode: 7094b...267 Haha, jeg hater den like mye som deg! Gleder meg veldig til å få den bort. Anonymkode: 6dd06...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 Ok, hører hva dere sier angående fargevalg og at man ikke bør la seg styre av veggfargen. Vet dere om noen fine mørke farger bortsett fra Dempet sort? Anonymkode: 6dd06...2bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Wisdom har jeg kjøpt til en kontrastvegg. Og har begynt på kjøkkenet mitt med hipster brown. Synes den er mer grågrønn kanskje. Malt et strøk i dag. Fy faen for en pirkedrittjobb!! Jeg forbanner idioten som malte det kjøkkenet hvitt med en grov pensel etter dårlig/null forarbeid!! 🤪 Anonymkode: 0bd93...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wisdom har jeg kjøpt til en kontrastvegg. Og har begynt på kjøkkenet mitt med hipster brown. Synes den er mer grågrønn kanskje. Malt et strøk i dag. Fy faen for en pirkedrittjobb!! Jeg forbanner idioten som malte det kjøkkenet hvitt med en grov pensel etter dårlig/null forarbeid!! 🤪 Anonymkode: 0bd93...4a8 Det kommer nok til å bli fint! Mye jobb, ja? Hvor lang tid tror du at du bruker på hele kjøkkenet? Anonymkode: 6dd06...2bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer nok til å bli fint! Mye jobb, ja? Hvor lang tid tror du at du bruker på hele kjøkkenet? Anonymkode: 6dd06...2bb Har holdt på noen kvelder med å skru ned og vaske alt grundig. I dag pusset jeg ALT. Brukte en sånn slipemus. Så klarte jeg ikke vente til de er ferdig å sage, så jeg måtte bare begynne. Overmalbar etter 12 timer og må vel kanskje ha tre strøk, så da er det tre dager da jeg nekter å male før OG etter jobb 🤪 Frontene tenkte jeg å ta med sprøyte. Anonymkode: 0bd93...4a8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har holdt på noen kvelder med å skru ned og vaske alt grundig. I dag pusset jeg ALT. Brukte en sånn slipemus. Så klarte jeg ikke vente til de er ferdig å sage, så jeg måtte bare begynne. Overmalbar etter 12 timer og må vel kanskje ha tre strøk, så da er det tre dager da jeg nekter å male før OG etter jobb 🤪 Frontene tenkte jeg å ta med sprøyte. Anonymkode: 0bd93...4a8 Gøy at du sier sprøyte, fikk den ideen for omtrent fem minutter siden. Har du tidligere erfaring med å sprøytemale? Har skjønt at det ikke er så lett? Og bruker du gulvmaling da eller? Anonymkode: 6dd06...2bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gøy at du sier sprøyte, fikk den ideen for omtrent fem minutter siden. Har du tidligere erfaring med å sprøytemale? Har skjønt at det ikke er så lett? Og bruker du gulvmaling da eller? Anonymkode: 6dd06...2bb Har en kompis som har sprøyte og har brukt den en del, så han tar det. Jeg bruker Lady Supreme Finish etter anbefaling fra butikken 😊 Anonymkode: 0bd93...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 Se her, virker som hun har kjøkkenet veldig lik din? https://interiorbysusan.se/2018/09/11/fore-efter/ Anonymkode: 42b5d...6ed
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 Kanskje en gråhvit farge hadde vært safe? Anonymkode: 6dd06...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå