Druid Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 https://www.klassekampen.no/article/20200224/ARTICLE/200229985 FAR SIER NEI: Antallet norske fødsler har sunket betydelig de siste årene. I en spørreundersøkelse kommer det fram at menn ønsker seg færre barn enn kvinner. ... Familieministeren ber menn senke skuldrene. Så etter mange år, der man har instinktivt har løpt etter kvinner og stimulert dem, og man har klagd på menns sædceller, har man plutselig tenkt man kunne spørre menn om hvordan de føler om barn, og pussig nok kom dette som en overraskelse : Menn har faktisk ett ord med i laget i en moderne familie om hvor mange barn man skal ha, og DE har rasjonelle innvendinger. Kjære familieminister : Det har absolutt ingenting for seg å be menn "senke skuldrene" : skal du ha menn til å akseptere flere barn, må det komme konkrete løsninger på banen som møter utfordringene menn bekymrer seg for. Her kan du få ett hint : " Her er det betydelige kjønnsforskjeller: Der mennene er mest bekymret for pengene, er kvinnene noe mer bekymret for de fysiske belastningene." Hva dette betyr, er at kvinner er motivert for å få barn tidlig, menn er motivert for å få barn når de har økonomisk kapasitet, noe som statistisk trekker ut senere og senere. Og jo lengre det trekker ut, jo mindre potensial ligger det i å få mange barn, siden de tilhørende kvinnen blir for gamle. Som en som har flere barn, så er følgende tekst pisspreik : "Undersøkelsen viser at de som ennå ikke har fått barn, overvurderer de negative virkningene for egen karrière, lønn, fritid og livskvalitet. De som allerede har fått barn, mener i større grad at det ikke har hatt negative konsekvenser for hvor mye de jobber eller for karrièren. Og de mener i mye større grad at det å ha få barn er positivt for fritid, livskvalitet og alderdom." Jeg gjorde en helt riktig vurdering av kosten av barn før jeg fikk barn, og det reflekterte seg i hva som har skjedd i etterkant. Aksepten av denne kosten innbefatter at man ikke løper rundt og sutrer over valgene man har gjort. Kvinner får lov til det, aldri menn. 2
Mipsmaster Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Færre gifter seg og lever heller i samboerskap også. Fedre har ennå færre muligheter da. Mor kan flytte innen 12 måneder og få hele ansvaret for barnet. Det er ikke gjort en pøkk for menn siden likestillingsloven kom i 1978. Drar mor, må far kjøre sak og taper om mor ikke er narkoman. Jeg ville ikke anbefalt menn å få barn, siden de i praksis er rettsløse. Skolen er lagt opp for jenter. Kun teoretisk og en øvelse i å sitte stille lengst. Gutter med testosteron blir heller satt på ADHD medisin. Du ser at 60% av de som tar høyere utdannelse er kvinner. Da føder de senere i livet og får færre barn. Når gutter som gjør det dårlig i skolen nektes spesialkurs i lesing/skriving, finner kvinner heller ikke nok menn med høy nok status/penger senere i livet. De drar til Danmark, blir inseminert og lar staten (i størst grad menns skattepenger) ta deler av regningen. Nok en farsløs gutt blir født uten mannlig rollemodell hjemme, i barnehagen og på skolen. Erna har ikke gjort noe for å snu på dette. Jeg teller også 6 NOU'er for kvinnehelse og ingen for menn. Vi lever da i et samfunn som driter i menn. Jeg ville ikke anbefalt noen menn å få barn slik som samfunnet er. Ta fritiden og pengene selv. Bare hvis du har et veldig stødig forhold, allerede er gift OG hun dere tjener like mye penger og helst over snittet. Det aller flest sakene som går til retten er nemlig mødre som får fri rettshjelp. De kan dra barnefoldelingssaker nærmest til høyesterett. Far blir konk i mellomtiden. En liten sidenote: Dette stemmer forøvrig helt overens med hvorfor menn stemmer på høyresiden i norsk politikk og kvinner på venstre. De er bekymret for pengene! Ta innvandring for eksempel. Kvinner som ønsker å vise at de er empatiske og omsorgsfulle stemmer på venstresiden. Menn som jobber mer i samfunnet enn kvinner lurer på hvordan vi i hel#"% skal betale for dette. Her er det betydelige kjønnsforskjeller: Der mennene er mest bekymret for pengene, er kvinnene noe mer bekymret for de fysiske belastningene. 3
Zienna Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 På 24.02.2020 den 13.19, Mipsmaster skrev: Færre gifter seg og lever heller i samboerskap også. Fedre har ennå færre muligheter da. Mor kan flytte innen 12 måneder og få hele ansvaret for barnet. Det er ikke gjort en pøkk for menn siden likestillingsloven kom i 1978. Drar mor, må far kjøre sak og taper om mor ikke er narkoman. Jeg ville ikke anbefalt menn å få barn, siden de i praksis er rettsløse. Skolen er lagt opp for jenter. Kun teoretisk og en øvelse i å sitte stille lengst. Gutter med testosteron blir heller satt på ADHD medisin. Du ser at 60% av de som tar høyere utdannelse er kvinner. Da føder de senere i livet og får færre barn. Når gutter som gjør det dårlig i skolen nektes spesialkurs i lesing/skriving, finner kvinner heller ikke nok menn med høy nok status/penger senere i livet. De drar til Danmark, blir inseminert og lar staten (i størst grad menns skattepenger) ta deler av regningen. Nok en farsløs gutt blir født uten mannlig rollemodell hjemme, i barnehagen og på skolen. Erna har ikke gjort noe for å snu på dette. Jeg teller også 6 NOU'er for kvinnehelse og ingen for menn. Vi lever da i et samfunn som driter i menn. Jeg ville ikke anbefalt noen menn å få barn slik som samfunnet er. Ta fritiden og pengene selv. Bare hvis du har et veldig stødig forhold, allerede er gift OG hun dere tjener like mye penger og helst over snittet. Det aller flest sakene som går til retten er nemlig mødre som får fri rettshjelp. De kan dra barnefoldelingssaker nærmest til høyesterett. Far blir konk i mellomtiden. En liten sidenote: Dette stemmer forøvrig helt overens med hvorfor menn stemmer på høyresiden i norsk politikk og kvinner på venstre. De er bekymret for pengene! Ta innvandring for eksempel. Kvinner som ønsker å vise at de er empatiske og omsorgsfulle stemmer på venstresiden. Menn som jobber mer i samfunnet enn kvinner lurer på hvordan vi i hel#"% skal betale for dette. Her er det betydelige kjønnsforskjeller: Der mennene er mest bekymret for pengene, er kvinnene noe mer bekymret for de fysiske belastningene. Ja. Så helt sant!....
Trøndere1 Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 Irriterer meg at menn leverer sæd til disse klinikkene. Gir kvinner den muligheten til barn uten mann. Menn i dag må tenke nøye om de tør å bli far. De blir kjapt redusert til lommebok og barnevakt og tvinges til å leve livet som en bitter eks vil at det skal være. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå